2010-01-04, 01:00
Citat:
Ursprungligen postat av Opid
Lösa spekulationer:
BO har uppenbarligen inte känt GM. (Saxat från sammanfattningen: Hon kände sig förföljd och ringde sin väninna...[cut]...Väninnan hörde de sista orden "vem är du vad vill du?" enl. pressen.)
GM har därmed sannolikt inte befunnit sig på festen.
Det var jääävligt kallt ute.
Att GM ska ha smugit ut i den kylan för spana efter offer känns oerhört långsökt. GM har antagligen befunnit sig i Hjällbo i något annat ärende/syfte.
BO gick knappt 320m från festen innan hon blev överfallen.
På de 320m har hon;
A, noterat att någon följer efter henne.
B, hunnit bli orolig över det.
C, ringa upp och prata en stund med en sin väninna.
För att BO ska ha hunnit med det här borde GM ha förföljt henne under större (om inte hela) delen av den här sträckan.
Jag sätter mina pengar på att GM och/eller den nu arresterade killen har varit vid eller använt bankomaten* i Hjällbo.
Han/de har sedan, på väg norrut därifrån, kommit ikapp BO. Mordet är antagligen en helt oplanerad impulshandling.
*Bankomaten ligger i södra änden av den väg som BO gick och ska (enligt de uppgifter jag hittat) vara den enda automaten inom nästan två kilometers radie.
Genom att kolla tid för uttag eller, om automaten är kameraövervakad, genom att kolla efter pommac-flaskan på videoupptagningen borde polisen ha kunnat plocka upp den nu anhållne killen.
Det var mina två cent.
Varsågoda, det var så lite så
BO har uppenbarligen inte känt GM. (Saxat från sammanfattningen: Hon kände sig förföljd och ringde sin väninna...[cut]...Väninnan hörde de sista orden "vem är du vad vill du?" enl. pressen.)
GM har därmed sannolikt inte befunnit sig på festen.
Det var jääävligt kallt ute.
Att GM ska ha smugit ut i den kylan för spana efter offer känns oerhört långsökt. GM har antagligen befunnit sig i Hjällbo i något annat ärende/syfte.
BO gick knappt 320m från festen innan hon blev överfallen.
På de 320m har hon;
A, noterat att någon följer efter henne.
B, hunnit bli orolig över det.
C, ringa upp och prata en stund med en sin väninna.
För att BO ska ha hunnit med det här borde GM ha förföljt henne under större (om inte hela) delen av den här sträckan.
Jag sätter mina pengar på att GM och/eller den nu arresterade killen har varit vid eller använt bankomaten* i Hjällbo.
Han/de har sedan, på väg norrut därifrån, kommit ikapp BO. Mordet är antagligen en helt oplanerad impulshandling.
*Bankomaten ligger i södra änden av den väg som BO gick och ska (enligt de uppgifter jag hittat) vara den enda automaten inom nästan två kilometers radie.
Genom att kolla tid för uttag eller, om automaten är kameraövervakad, genom att kolla efter pommac-flaskan på videoupptagningen borde polisen ha kunnat plocka upp den nu anhållne killen.
Det var mina två cent.
Varsågoda, det var så lite så

Inte nödvändigtvis. Det verkar vara så här:
1. BO lämnar festen med några vänner.
2. Vännerna avviker efter max 100 m.
3. BO ringer sin väninna för att få sällskap på vägen hem.
4. BO svänger av från längan av bostäder mot en skogsstig efter ytterligare ca 200 m.
5. BO upptäcker att hon är förföljd ca 10 m in på stigen.
6. ca 30 m in på denna stig överfalls hon.
Troligtvis har BO inte upptäckt att hon var förföljd förrän hon var en bit in på gångvägen - annars hade hon väl inte gått ner där.
Hon har troligen iakttagits under största delen av sträckan av GM, från gård, parkeringsplats eller gångväg under största delen av sträckan. Men om han inte kände henne bör han inte ha bestämt sig för att anfalla förrän hon var nere på skogsvägen. Det vore verkligen oerhört riskabelt att överfalla direkt bland bostadshusen och det troligaste är att en person som går den där vägen utmed bostadshusen faktiskt bor i ett av dem.
Senast redigerad av absynthe 2010-01-04 kl. 01:03.
Senast redigerad av absynthe 2010-01-04 kl. 01:03.