2009-12-30, 01:44
Medlem
_abous avatar
Det är många trådar här som tar upp förslag på förbättringar, precis som det är tänkt.
Men oftast dör diskussionen ut efter några dagar/trådar om hur man tar bort sin användare, och förslaget glöms bort
Ibland görs det till och med en poll av idéerna, men Flashback är ju ingen demokrati, så dom är för det mesta ganska värdelösa i avseendet att införa någonting.
Men vilka förslag har i praktiken genomförts?
Jag har försökt följa upp och researcha lite announcements i Viktiga meddelanden, men inte kommit fram till något vettigt förutom cannabisdelens tillskott, så en admin/mod/någon med lite insikt kanske kan svara mer precist på vilka användarförslag som blivit verklighet.
Citera
2009-12-30, 01:46
Medlem
Ett Hunds avatar
Faktiskt så har nästan inte något konkret förslag(förutom strukturering och underforum) har tagits i bruk. Varför det är så måste du fråga admin om.
Citera
2009-12-30, 01:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tycker det är synd att inget tas i bruk. Det är alltid att killen som jobbar med FB är upptagen med annat och sånt
Citera
2009-12-30, 02:42
Medlem
Vilket sammanträffande. Tänkte på det här för inte alls länge sedan.

Hoppas admin kommer hit och reder upp det här.
Citera
2009-12-30, 03:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har fått ett par önskningar uppfyllda! T.ex. var det jag som föreslog att vi skulle ha en retroavdelning i dataspelsforumet och sen var jag en av de som ville byta namn på opiater så att det också inkluderade andra opioider... Så fortsätt att önska bara! =)
Citera
2009-12-30, 03:03
Medlem
Jag vet att jag har sett en lista över vad som har föreslagits där det ingick information om vad som förkastats, tagits i bruk och vad som fortfarande var under beaktande i Outlaw.
Citera
2009-12-30, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Faktiskt så har nästan inte något konkret förslag(förutom strukturering och underforum) har tagits i bruk. Varför det är så måste du fråga admin om.

I den här omröstning var det 677 användare som hade röstat när jag var där och kopierade länken.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=919590

Tråden skapades den 20 Maj 2009, 7 månader sedan och användare har röstat vad man vill ha. Tyvärr är det bara en väldigt liten skara som har röstat.

Men jag tycker som så att admin kan skicka PM till sina tekniker och föra en konversation kring hur dom ska göra och inte låta allting stanna upp. Läste att en var upptagen med travelforum men att någon var ledig. Varför inte då se över vad som kan göras? Medlemslistan kommer inte tillbaka, det har jag sätt svar på men då undrar jag varför inte teknikerna kan koda in att man får ett PM när man har citerats?
Senast redigerad av Graniit 2009-12-30 kl. 09:18.
Citera
2009-12-30, 09:23
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniit
Men jag tycker som så att admin kan skicka PM ett sina tekniker och föra en konversation kring hur dom ska göra och inte låta allting stanna upp. Läste att en var upptagen med travelforum men att någon var ledig. Varför inte då se över vad som kan göras? Medlemslistan kommer inte tillbaka, det har jag sätt svar på men då undrar jag varför inte teknikerna kan koda in att man får ett PM när man har citerats?

Varför det inte görs (antar jag) är för att det anses att teknikerna har annat viktigare för sig. Dels andra projekt men även det arbete som krävs bakom kulisserna för att hålla igång ett forum av denna storlek, men jag tänker inte försöka mig på att skriva i admins ställe nu - det är bara han själv som faktiskt kan svara på dessa frågor.

Dessutom är en omröstning bland användarna inget som egentligen spelar in när det gäller vad som ska göras och inte, även om det självklart kan vara en fördel ifall förslaget skulle ta sig så långt som till admins/teknikernas bord. Flashback skulle utan tvekan må bättre av fler tekniker eller helt enkelt tekniker som har tid med att förbättra forumet enligt många av de förslag som tas upp här, och även av oss moderatorer i Outlaw.

Tyvärr är det här inte en perfekt värld och mycket skulle kunna ändras till det bättre.
Citera
2009-12-30, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Varför det inte görs (antar jag) är för att det anses att teknikerna har annat viktigare för sig. Dels andra projekt men även det arbete som krävs bakom kulisserna för att hålla igång ett forum av denna storlek, men jag tänker inte försöka mig på att skriva i admins ställe nu - det är bara han själv som faktiskt kan svara på dessa frågor.

Är det någon som är anställd utav bolaget som äger Flashback Forum utav admin, jso, beng och zzpac? Eller jobbar dom alla på frivillig basis så att säga?
Senast redigerad av Graniit 2009-12-30 kl. 09:31.
Citera
2009-12-30, 09:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Är det någon som är anställd utav bolaget som äger Flashback Forum utav admin, jso, beng och zzpac? Eller jobbar dom alla på frivillig basis så att säga?
beng är helt vanlig medlem numer enligt listan
https://www.flashback.org/showgroups.php

Det kanske sker en del funktionsförändringar i samband med den sedan länge utannonserade förändringen? det kanske kräver en hel del arbete.
Citera
2009-12-30, 09:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
beng har tidigare uttryckt att han jobbar på ideell basis, så man kan anta att flera gör det.
Citera
2009-12-30, 10:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Medlemslistan kommer inte tillbaka, det har jag sätt svar på men då undrar jag varför inte teknikerna kan koda in att man får ett PM när man har citerats?

Var har du sett svar på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in