• 1
  • 2
2009-12-29, 22:45
Medlem
Okej, jag har lite problem. Har precis fått min nya laptop: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=506591

Har pillat på lite nu, installerat java,direcX,spotify och Heroes of newerth(HoN)

Men till min fasa laggar det rööv, testar dra ner alla inställningar, ingen som helst skillnad, bara fulare grafik. Är det grafikkortet som spökar, eller har jag inga drivrutiner? den är ju sprillans ny så tkr alla drivisar borde vara installerade.

Sen ska ju faktiskt Intel GMA 4500MHD palla de flesta spel förutom alla de nyaste dock. Och HoN kräver ju knappt någonting alls. Har letat som en galning men hittar inga drivrutiner till grafikkortet. Kan någon vänlig själ hjälpa mig, iaf svara på vad fan som är fel
Citera
2009-12-30, 00:34
Medlem
unicaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongohassan
Okej, jag har lite problem. Har precis fått min nya laptop: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=506591

Har pillat på lite nu, installerat java,direcX,spotify och Heroes of newerth(HoN)

Men till min fasa laggar det rööv, testar dra ner alla inställningar, ingen som helst skillnad, bara fulare grafik. Är det grafikkortet som spökar, eller har jag inga drivrutiner? den är ju sprillans ny så tkr alla drivisar borde vara installerade.

Sen ska ju faktiskt Intel GMA 4500MHD palla de flesta spel förutom alla de nyaste dock. Och HoN kräver ju knappt någonting alls. Har letat som en galning men hittar inga drivrutiner till grafikkortet. Kan någon vänlig själ hjälpa mig, iaf svara på vad fan som är fel

Fick du inte med någon skiva med alla drivrutiner på? Brukar man inte få det? rätta mig om jag har fel.
Citera
2009-12-30, 00:36
Medlem
Citat:

Kan någon vänlig själ hjälpa mig, iaf svara på vad fan som är fel

Ja, felet heter Acer.
Citera
2009-12-30, 01:09
Medlem
nej det fick jag inte, det är en liten söt 13 tummare som inte har någon cdläsare. Jag har läst recensioner där dom säger att den fixar cs och wow lätt, kan inte tänka mig att den inte ska palla HoN då. bara märkligt.
Citera
2009-12-30, 01:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
nej det fick jag inte, det är en liten söt 13 tummare som inte har någon cdläsare. Jag har läst recensioner där dom säger att den fixar cs och wow lätt, kan inte tänka mig att den inte ska palla HoN då. bara märkligt.
Det är ganska stor skillnad på CS och WOW. Min laptop håller stabila 100fps i CS konstant, den enda gången i mitt liv när jag tänkte testa WOW så laggade det i menyerna på lägsta möjliga inställningar.. Och den har ett separat nVidia-kort. Testa hur CS flyter!
Citera
2009-12-30, 01:37
Medlem
BiffenEks avatar
Har du testat att använda den automatiska funktionen på Nvidias hemsida för att hitta drivrutinerna?
Citera
2009-12-30, 01:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Har du testat att använda den automatiska funktionen på Nvidias hemsida för att hitta drivrutinerna?
Han har inget nVidiakort.........?
Citera
2009-12-30, 16:18
Medlem
Babovands avatar
http://www.acercomputer.se/acer/serv...&CRC=327655795

välj notebook -> aspire -> aspire 3810TZ, välj vilket operativsystem du har, och ladda ner VGA intel och Chipset intel, installera.
Citera
2009-12-30, 16:27
Medlem
Ändra till prestandaläge i energialternativ.
Citera
2009-12-30, 16:48
Medlem
Babovands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolFace
Ändra till prestandaläge i energialternativ.
Haha det tänkte man inte på, klockrent
Citera
2009-12-30, 16:59
Medlem
Citat:

Jag har också ny dator (compaq dock) med samma grafikkort, och också för mig laggar det med HoN. Jag laddade ner drivrutinerna och det blev lite skillnad, men det är fortfarande för laggigt för att kunna spela HoN. Synd att man inte kan byta grafikkort i bärbara .
Citera
2009-12-30, 17:01
Medlem
Krypskytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babovand
Haha det tänkte man inte på, klockrent

Ibland är det enklare än vad man tror
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera