2011-03-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eh-Yorick
Ni som är duktiga spelare... hur gör ni? Jag har aldrig en suck när jag spelar online (spelar HUT).
När jag ska tackla glider motståndaren enkelt undan och ni får alltid fram diagonalpass. Vid kontringar får ni alltid med er en spelare i sidled som enkelt skjuter i öppet mål. Och har man pucken och motståndaren kommer för nära så vips är pucken borta och man får börja jaga igen. Och så vidare.

Jag behöver tips innan

Har ni några speciella inställningar när ni spelar tex?

Snälla!

Testa lite olika strategi-inställningar och se vad som fungerar. Jag kör själv med allt på mest defensivt förutom "breakout" som jag har på "full out attack". Och när det gäller passningsspelet så har jag hört att det blir bättre passar om man har lines med mer chemistry.
Citera
2011-03-26, 21:22
Medlem
joemags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Testa lite olika strategi-inställningar och se vad som fungerar. Jag kör själv med allt på mest defensivt förutom "breakout" som jag har på "full out attack". Och när det gäller passningsspelet så har jag hört att det blir bättre passar om man har lines med mer chemistry.

Kjedjekemi spelar stor roll för hur passningarna går fram. Jag har också upplevt att kjedjekrmi spelar roll för hur spelarna åker i en två mot etta.
Senast redigerad av joemag 2011-03-26 kl. 21:30.
Citera
2011-03-26, 22:21
Medlem
En fråga från en som börjar bli jävligt förbannad på NHL... I slutet av matcherna när man ligger under med 1-2 mål, så tar PS3 fanskapet alltid ut min målvakt, hur ändrar jag det? Riktigt jävla tacksam till den som hjälper mig
Citera
2011-03-27, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolowitz
En fråga från en som börjar bli jävligt förbannad på NHL... I slutet av matcherna när man ligger under med 1-2 mål, så tar PS3 fanskapet alltid ut min målvakt, hur ändrar jag det? Riktigt jävla tacksam till den som hjälper mig
Du spelar be-a-pro offline va? Isf är det tränaren som tar ut målvakten Vet inte om det går att ändra?
Citera
2011-03-27, 13:01
Medlem
trnkas avatar
Hur får man datorspelarna att passa snabbare mellan varandra i EASHL. Har ibland mött lag där pucken går som på gamla sovjets tid mellan datorspelarna. Är det någon inställning i hur laget spelar?

Sen undrar jag blir datorspelarna tex målvakten bättre ju mer matcher man spelar med sitt lag?
Eller hur funkar det?
Citera
2011-03-28, 11:54
Medlem
Neuss avatar
Jag har märkt och det är troligtvis väldigt psykologiskt. Men datorn har en tendens att anpassa sig efter det sätt du själv spelar. Vet att många hatar att spela med datorn då de är sega i EASHL. Jag älskar det däremot. Handlar mycket om positionsspel. Datorn kommer passa dig så fort det inte är något hinder i vägen. Sedan ska man undvika att "calla" passen allt för mycket. Om man går in för att spela fort så kommer du också garanterat få datorspelarna med dig. Handlar mycket om hur du själv spelar.

och nej. Målvakten blir inte bättre ju mer den spelar med sitt lag!?

För övrigt tycker jag det här med kemi är bs. När jag körde med mitt UT lag så skippade jag alltid kemi då jag anser att hela konceptet med UT är att spela med ditt drömlag och inte vilka spelare som spelar i samma klubb. Hade aldrig några problem med att passa pucken mellan spelarna och de kom så gott som alltid i rätt timing för direktskott när den vankas offensiv. Kan vara för att jag spelar ganska konstigt också vad vet jag. Men låg på 40-3 elr ngt i stats. Men tröttnat på UT sedan länge. Det faktum att de aldrig uppdaterar spelarna och vidare måste vinna typ 10 matcher för att vinna en tunering får mig att må illa. UT är skit, tyvärr.
Citera
2011-03-28, 18:00
Medlem
joemags avatar
Jag har också tröttnat på HUT! Jag håller med dig till fulla om att de borde uppdatera spelarna mer. Hela kjedjekemi grejen fallerar enligt mig, även om du har tre svenskar som kompletterar varandra bra är det sämre än tre prickskyttar från en klubb med olika nationaliteter! Sen borde även lönetakes höjas imo...
Citera
2011-03-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brufest
Du spelar be-a-pro offline va? Isf är det tränaren som tar ut målvakten Vet inte om det går att ändra?

Naaee, tänkte mest när jag lirar med polarn på samma konsol, vi har letat som fan men inte lyckats hitta nåt.. Sjukt irriterande :/
Citera
2011-03-29, 20:09
Medlem
pureplayazs avatar
hejhej pojkar.

Går det att se vad man håller på med i HUT på nätet. Sälja/köpa spelare t.ex?
Citera
2011-03-30, 15:45
Medlem
Kan man börja Be a pro i elitserien eller är det bara NHL som gäller?
Citera
2011-03-30, 17:02
Medlem
Någon mer än jag som tycker det känns som spelet fuskar lite när man spelar säsongsläget? Som att vissa matcher på förhand är avgjorda av datorn att "nu ska du torska". Det handlar om matcher man kan spela om hur många gånger som helst utan att ha en suck. Där ens egen målvakt släpper in typ hälften av skotten, medan deras alltid blir first star och tar 30-40 puckar.

De matcherna brukar jag lacka satan på (kanske 1/8 är sådana, de andra vinner jag i stort sett alltid) och simulera i stället.
Citera
2011-03-30, 17:46
Bannlyst
Precis skaffat headset till ps3'n och tänkte kolla om de går att få ljudet från spelet till headsetet? :P
Micken fungerar utmärkt men får bara ljudet till tvn inge annat. Nån som kan hjälpa? eller fungerar de inte? tack i förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in