• 1
  • 2
2009-12-29, 17:05
Medlem
EverydayHeros avatar
Har ett allvarligt problem med en dator här, Det är så att när man startar den drar fläktarna igång och allt låter som det ska.

Men problemet är att datorskärmen förblir helt svart och det står att den inte får någon signal från datorn.

Har försökt lista ut vad problemet kan vara genom att sätta in ett annat nätaggregat och grafikkort men problemet kvarstår.

Skärmen är det inte heller något fel på då den fungerar med min andra dator.

Är det troligt att det skulle kunna vara något fel på själva moderkortet?
Citera
2009-12-29, 17:06
Medlem
bajsarrns avatar
kanske det ja
Citera
2009-12-29, 18:11
Medlem
sommarlovs avatar
Byt skärmsladd.

Min dator var ungefär likadan, sladden var för lång...
Citera
2009-12-29, 20:16
Medlem
EverydayHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsarrn
kanske det ja

Tack för ett väldigt givande svar!

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Byt skärmsladd.

Min dator var ungefär likadan, sladden var för lång...

Skärmen är det som sagt inget fel på.
Citera
2009-12-29, 22:38
Medlem
Twitters avatar
Testat att flytta runt minnen?
Testa att återställa bios, då detta kan vara en inställning när det kommer till om du har ett integrerat eller om datorn är inställd på att grafikkortet ska sitta i en pci-port och du har det i pci-e/agp eller vice versa. Detta görs enklast med hjälp av att flytta en jumper på moderkortet, mer info hittar du i moderkorts manualen.
Citera
2009-12-30, 00:59
Medlem
unicaps avatar
Hade samma fel, tog ut batteriet från moderkortet i 10 minuter så funkade det.
Citera
2009-12-30, 12:31
Medlem
Sokans avatar
Har samma problem som du, alla fläktar snurrar osv men får ingen bild.

Jag pillade med jumpern så den vart nollställd och tog ut batteriet i kanske 30 sec.

Men det löste inget, kanske jag ska testa att ta bort batteriet i 10 min som du gjorde.

Hjälp oss!
Citera
2009-12-30, 14:01
Moderator
Protons avatar
Moderkortet eller grafikkortet verkar inte må så bra om du frågar mej. Kan du stoppa i ett annat grafikkort och se om du får bild då? Får du inte fart på det med ett annat grafikkort lär det vara nåt kajko med moderkortet gissar jag.
Citera
2009-12-30, 21:46
Medlem
Kazjurols avatar
Kan nog fan säga att jag har ungefär samma fel själv.
Fläktar snurrar, datorn lyser.
Men helt svart skärm med meddelandet NO INPUT SIGNAL.

Har testat bytt grafikkort, minnen, tagit ur batteriet, ja allt man kan tänka sig.

Det enda jag inte har testat byta är processor och.. moderkort -_-

Den går igång om den får stå och vila några timmar men kommer inte långt, dör preciss innan bootningen av Windows.

Blir galen på detta, behöver akut hjälp
Citera
2009-12-30, 23:11
Medlem
Hallå där, har samma problem här oxå, dvs försökte sätta i nytt nätagg och g-kort. datorn startar som normalt men på skärmen syns ingenting förutom det fruktansvärt irriterande "no input signal". har testat många olika saker, fick det att fungera genom att köra på mitt gamla nätagg och på moderkortets integrerade grafik. Har resettat BIOS flera gånger på moderkortet och ska nu testa att mixtra lite där. om ni har lust kan ni ju läsa mer om mitt problem och vad jag har testat i mitt ämne https://www.flashback.org/showthread.php?t=1088757

har letat över hela internet känns det som men ändå inte hittat en lösning. läser just nu på om BIOS för att se om det är där det har kört ihop sig.

hoppas det går bättre för er
Citera
2009-12-30, 23:23
Medlem
De Larges avatar
För 2 år sedan vägrade min dator att starta, lämnade in den och fick nytt nätaggregat.

För några veckor sedan började den ge upp vid start, gå i gång i några sek för att sedan dö. Brukade ta några provstarter innan den gick igång och in i windows. Sedan blev det flera och flera starter som behövdes för att få i gång den. Och till slut så orkade jag inte hålla på.

Testade att byta moderkort, och nu startade den helt perfekt. Tog ett agp-kort från en gammal dator och fick bild. Stod något om att en kabel kanske hade åkt ur, väntade... kom in i windows, all ny hårdvara hittades och installerades.

Allt verkade funka bra, men fick inte igång tangentbordet och musen, så jag testade att starta om.

Nu började datorn pipa vid start, men sedan låta som vanligt, men med skillnaden att jag inte fick någon bild på monitorn.

Vad hände, pajade agp-kortet?
Citera
2009-12-30, 23:27
Medlem
Kazjurols avatar
Hmm verkar vara mycket nätaggregat och grafikkort som orsakar dessa fel hos dom flesta...

Ska testa dra i ett starkt jävla helvete och se om man lyckas få igång datorn då.

Tråd om mitt problem:
https://www.flashback.org/showthrea...1088462&page=1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här