2009-12-29, 15:15
Medlem
Hallå FBare, va hos doktorn idag och fick utskrivet celebra, läste på fass att de sänker några hormoner eller något liknande.

Tänkte bara fråga om någon utav er använder Celebra i samband med AAS? fick det utskrivet pga en inflamation i min armbåge som jag har problem med i samband med träning.
Citera
2009-12-29, 15:24
Medlem
Låter som du fått utskriven en kortison steroid. Skillnaden mellan den och en anabol steroid är väll att den signalerar kroppen att bryta ner inflammation. Dvs den bygger inte muskler
Citera
2009-12-29, 16:38
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makix
Hallå FBare, va hos doktorn idag och fick utskrivet celebra, läste på fass att de sänker några hormoner eller något liknande.

Tänkte bara fråga om någon utav er använder Celebra i samband med AAS? fick det utskrivet pga en inflamation i min armbåge som jag har problem med i samband med träning.

Har ingen aning om hur de jobbar tillsammans, men inflammation i armbågen låter som att du får avstå armträning en längre tid för att det ska bli bra. Dessutom är kortison katabolt.
Citera
2009-12-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Har ingen aning om hur de jobbar tillsammans, men inflammation i armbågen låter som att du får avstå armträning en längre tid för att det ska bli bra. Dessutom är kortison katabolt.
finns inte en chans att jag avstår från träningen, Han trodde de va inflammation i armbågen men jag har haft den "smärtan" under hela min kur dvs 3 månader snart kör på ändån men kan inte träna alla axelövningar och vissa triceps övningar.

Katabolt på vilket sätt?
Citera
2009-12-29, 17:19
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makix
finns inte en chans att jag avstår från träningen, Han trodde de va inflammation i armbågen men jag har haft den "smärtan" under hela min kur dvs 3 månader snart kör på ändån men kan inte träna alla axelövningar och vissa triceps övningar.

Katabolt på vilket sätt?

Har svårt och tro att det inflammation om du kan träna ändå.
När jag hade så kallad tennisarmbåge (som är en inflammation i muskelfästena) så fanns det ingen chans att träna alls. Däremot har har någon typ av smärta i armbågarna just nu, som lustigt nog bara besvärar mig lite mellan träningarna. På träning har jag ingen känning av det.

Kortison är en katabol steroid och har motsatt effekt på kroppen än vad anabola steroider har. Kanske mest i ligament och senor, men det spelar en stor roll vid styrketräning ändå. Allt är så klart dosrelaterat också.
Citera
2009-12-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Har svårt och tro att det inflammation om du kan träna ändå.
När jag hade så kallad tennisarmbåge (som är en inflammation i muskelfästena) så fanns det ingen chans att träna alls. Däremot har har någon typ av smärta i armbågarna just nu, som lustigt nog bara besvärar mig lite mellan träningarna. På träning har jag ingen känning av det.

Kortison är en katabol steroid och har motsatt effekt på kroppen än vad anabola steroider har. Kanske mest i ligament och senor, men det spelar en stor roll vid styrketräning ändå. Allt är så klart dosrelaterat också.
okej men det va inte många tabletter jag fick ändå ska ändå gå på PCT.

Känner igen det du säger att du har någon slags smärta i armbågen, och det är de som besvärar mig vid träning. Vi får se hur det går, Hur påverkar en sk "blokad" sån kortison spruta som man tar där i stället där man har ont? han ville inte ge de till mig än
Citera
2009-12-29, 19:41
Bannlyst
Celebra verkar inte vara katabolt.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...07&DocTypeID=3

Det är cox-2 hämmande. COX-2 kan tydligen orsaka inflammationer och smärta enligt FASS.
Citera
2009-12-29, 21:22
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zatacka
Celebra verkar inte vara katabolt.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...07&DocTypeID=3

Det är cox-2 hämmande. COX-2 kan tydligen orsaka inflammationer och smärta enligt FASS.

Bra jobb Zatacka! Jag tog för givet att det var en kortison när dawdler så det.
Då är det bara att glömma tugget i denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in