2009-12-29, 22:35
Medlem
styrlunds avatar
..

Snubben var ju bipolär. Det är inget skäl till att benåda nån. Troligtvis sitter det en massa bipolära i våra svenska fängelser.
Citera
2009-12-29, 22:48
Bannlyst
Jo jo definitionen på kriminalitet är ju knivig...Lagarna i asien är glasklara (det är bara svenska ambassadörs döttrar som klarar sig via mutor i Malaysia) Ja dom använde dina och mina pengar UD för att rädda en av sina egna då det begav sig... Jag kommer att dö av skratt då Kina avrättar en riktig västerlänning, inte en "Abdullah"....då blir det en signal...detta är ju bara trams, han är ju lika brittisk som ehhh Luftwaffe
Citera
2009-12-30, 00:00
Medlem
SoTireds avatar
Världsmarknaden av restylane kräver att Kina håller liv i sina avrättningar.
Citera
2009-12-30, 01:20
Medlem
dilbers avatar
Man är ju bevisligen psyksjuk om man försöker smuggla in 4kg heroin till Kina.

Hoppas ingen har utnyttjat honom och fått honom att göra det på grund av psykisk ohälsa.
Citera
2009-12-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den Pakistanfödde britten Akmal Shaikh avrättades idag för att han 2007 försökte föra in fyra kg heroin in i Kina.

Storbritanniens premiärminister Brown fördömer avrättningen, särskilt med hänvisning till att Shaikh ska ha lidit av den psykiska sjukdomen manodepressivitet, och att mannen inte fått någon psykundersökning i samband med rättegången. Kina å andra sidan hävdar att avrättningar är avskräckande på den här sortens brott och att utlänningar inte får andra straff än kineser.

DN-artikel här: http://www.dn.se/nyheter/varlden/psy...kina-1.1020253

Hörde även om fallet på P1 i morse. Shaikh ska tydligen ha lämnat fru och fem barn i England för några år sedan, för att ha begett sig till Polen där han skulle starta ett flygbolag. Detta misslyckades delvis pga att han helt saknade kunskaper i flygbranschen etc. Efter detta blev han tydligen uteliggare i landet. Senare ska han han varit inblandad i ett projekt där han skulle spela in en låt som skulle skapa fred på jorden.

Så långt låter det ju som Shaikh mycket väl kunnat vara manodepressiv, men jag tycker det finns luckor i rapporteringen. Hade Shaikh verkligen diagnosen bipolaritet, eller är det en efterkonstruktion? Samt, om man har den diagnosen i UK (eller i Sverige för den delen), betyder det att man kan slippa straff och få rättspsykiatrisk vård i stället. Bipolära är ju i allmänhet normalbegåvade och kan mycket väl skilja på rätt och fel. Nu hävdade han iofs att väskan med smacket inte var hans, men det är väl kutym att säga så när de hittar fyra kg i ens bagage.

Edit: förtydligande
Britt av troligen arabiskt ursprung skall det vara! Hade brottet skett i Sverige skulle han ha fått betald semester i ett Svenskt fängelse.
Citera
2009-12-30, 18:04
Bannlyst
Kina har nog inte glömt förnedringen under Opiumkrigen. Eller så delar de helt enkelt bara min faiblesse för att se det vidriga bastardlandet Storbritannien förödmjukas på ett internationellt plan.
Senast redigerad av fulklittan 2009-12-30 kl. 18:06.
Citera
2009-12-30, 18:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturberikning
Britt av troligen arabiskt ursprung skall det vara! Hade brottet skett i Sverige skulle han ha fått betald semester i ett Svenskt fängelse.

Gäsp. Andra ordet i min trådstart var 'Pakistanfödde'. Inte arabiskt ursprung, och numera brittisk- och EUmedborgare.
Citera
2009-12-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gäsp. Andra ordet i min trådstart var 'Pakistanfödde'. Inte arabiskt ursprung, och numera brittisk- och EUmedborgare.
Såg fel! Men han var då i alla fall ingen riktig Engelsman.
Citera
2009-12-30, 18:52
Medlem
(卐)s avatar
Kineserna drar ännu ett strå till stacken för att värden ska uppnå sina miljömål...fler länder borde införa dödsstraff.
Citera
2009-12-30, 20:48
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Soft att Kina visar vart skåpet ska stå. Knarksmugglande idiotjävel som gett sig in i leken får leken tåla.
Citera
2009-12-30, 21:50
Medlem
Smugglar man 4 kg heroin i Asien så ber man om trubbel. Det är inte bara Kina som har dödsstraff på sådant, även Thailand och Malaysia har väl det.
Citera
2009-12-30, 23:41
Medlem
Röksopps avatar
Hur avrättades han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in