• 1
  • 2
2009-12-29, 02:09
Medlem
Jag har en kompis som har gått upp väldigt mkt i vikt(typ enbart muskler). han började träna vid typ 19års ålder och är idag ca 25. Han är rätt lång, ca 194 och har säkert gått från ca 80-120kg, kanske tom 130. Han har haft sjuk disciplin när det gäller mat. brukar käka 10äggs omeletter utan gula, massa kyckling, tonfisk och annat fettsnålt.

Jag har alltid trott att han varit ren, men har en annan kompis som säger att han garanterat är dopad. När man ser honom på stan så sticker han verkligen ut för han är verkligen stor. Finns det någon gräns för vad som är realistiskt att gå upp i vikt för en person eller vad tror ni om min beskrivning? Finns säkert mer jag kan skriva men vet inte riktigt vad man ska "leta efter"...

tacksam för svar!
2009-12-29, 02:24
Medlem
LillaLabans avatar
Kanske, kanske inte. Han har skött sin träning och kost strikt i sex år och växt säger du, konstigare vore det väl om han inte växt under den tiden? Förstår dock inte vad det spelar för roll om han använt AAS eller inte. Fråga honom?
2009-12-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iddie
Jag har en kompis som har gått upp väldigt mkt i vikt(typ enbart muskler). han började träna vid typ 19års ålder och är idag ca 25. Han är rätt lång, ca 194 och har säkert gått från ca 80-120kg, kanske tom 130. Han har haft sjuk disciplin när det gäller mat. brukar käka 10äggs omeletter utan gula, massa kyckling, tonfisk och annat fettsnålt.

Jag har alltid trott att han varit ren, men har en annan kompis som säger att han garanterat är dopad. När man ser honom på stan så sticker han verkligen ut för han är verkligen stor. Finns det någon gräns för vad som är realistiskt att gå upp i vikt för en person eller vad tror ni om min beskrivning? Finns säkert mer jag kan skriva men vet inte riktigt vad man ska "leta efter"...

tacksam för svar!

Tvivlar på att han är ren på ca 130pannor "bara muskler" eller tvivlar, kan säga att han med största säkerhet inte är ren.

Sen tror jag inte han har kört den kosten (och varit nogrann sen han var 19)

I vilket fall som helst,så går du inte från 80kg till 130 "bara muskler" på 6 år.
2009-12-29, 02:27
Medlem
Gabrozzis avatar
En som tränar för att bygga och är så strikt med maten, i kombination med hans mått gör honom till en klar dopingkandidat.
Stora traps och axlar stora och runda som handbollar... ja, då är det nästan 100.
Du kan nog utgå ifrån att han preppar hårt är jag rädd.
2009-12-29, 02:32
Medlem
Brutes avatar
Studera hans mage...

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1039920

Är den kylskåpslik, så ökar sannorlikheten tyvärr för att han är dopad, enligt andra experter här på FB.

//Brute
2009-12-29, 02:42
Medlem
Citat:
Finns säkert mer jag kan skriva men vet inte riktigt vad man ska "leta efter"...
Fråga: Varför är det viktigt för dig och veta?
2009-12-29, 02:42
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Studera hans mage...

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1039920

Är den kylskåpslik, så ökar sannorlikheten tyvärr för att han är dopad, enligt andra experter här på FB.

//Brute

Men det fenomenet gäller endast tillväxthormon (GH-mage) och gör inte någon till biff. Det måste dessutom användas i stora doser, väldigt länge innan fenomenet uppträder och är enormt kostbart.
Mycket långsökt...
2009-12-29, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Men det fenomenet gäller endast tillväxthormon (GH-mage) och gör inte någon till biff.
Inte tillväxt som ger magen
2009-12-29, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gosh
Inte tillväxt som ger magen
Jag förstår inte riktigt din meningsuppbyggnad men jag gissar att du menar att "Det är inte tillväxt som ger gh-mage." ?

Oavsätt vad du menar så har Gabrozzi helt rätt.
Det är tillväxthormoner(human growth hormone) som får inälvorna att växa och orsaker en "putmage" utan att personen i från har speciellt mycket fett på kroppen.

Allt elitbodybuilders är praktexempel på detta.
2009-12-29, 02:51
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Men det fenomenet gäller endast tillväxthormon (GH-mage) och gör inte någon till biff. Det måste dessutom användas i stora doser, väldigt länge innan fenomenet uppträder och är enormt kostbart.
Mycket långsökt...

Nu tänker du bakvänt.

Vänd på saken...

OM ts kompis har kylskåpsmage och ts dessutom misstänker doping av något slag, så ökar sannorlikheten för att doping är inblandat om magen är abnorm.

Långsökt eller inte, de var relevant svar på ts fråga, oom det finns tecken att se om kompisen är dopad.

//Brute
2009-12-29, 04:26
Medlem
stopmeifucans avatar
Citat:

tacksam för svar!

Du kan ju alltid smygtitta på hans bollar när han sover
2009-12-29, 05:11
Medlem
ogwards avatar
några "roid bumps"? (finnar i ansikte, bröst eller axlar/rygg)
alla får det inte men jag hade börjat bli misstänksam om en 25 åring på 130 pannor hade det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in