Jag, du får skiva Hitlerhälsningar på FB och alla andra forum såvida inte speciella regler finns. Du får även ropa Hitler med dina vänner eller på privata fester. Även under telefonsamtal med kamrater går detta utmärkt.
Däremot får du inte på offentliga platser uttrycka hat mot minoriteter som är oundvikligt för åskådare att träffas av. Det kallas hets mot folkgrupp
Det bör även tilläggas att alla hatiska åsikter mot svenska är tillåtna som svennebanan eller svennehora då svenskar inte betraktas som en folkgrupp i Sverige.
Med andra ord: Ska man vara rasist i Sverige är det viktigt att tillhöra rätt etnisk ursprung och rikta sina angrepp mot rätt folkgrupp. Om dessa uppfylls kan man aldrig bli dömd för hets mot folkgrupp.
Om du i övrigt har något vettigt att tillföra tråden så är det OK.
Om du enbart "gillar" att skriva Sieg Heil i diverse trådar så är det väl närmast 0.03 som blir tillämpligt.
Det började med att jag halvt om halvt ville kunna utrycka mig fritt dels undersöka demokratin och friheten på FB, jag skrev fel i hasten, kom på det själv och skrev det ganska omedelbart i en edit, det börja bra sen gick det överstyr när några riktiga genier kom in i tråden. vilken kväll.