2009-12-29, 03:32
Medlem
Ett Hunds avatar
Tidigare har admin sagt att det är OK att skriva "Heil Hitler" i sin signatur, vilket borde innebära att både det och "Sieg Heil" är tillåtet att skriva i ett inlägg, men jag lämnar absolut inga garantier.

När det gäller lagen för hets mot folkgrupp så är sammanhang och syfte det viktiga, inte orden i sig.
Citera
2009-12-29, 03:38
Medlem
Ett Hunds avatar
För övrigt har jag raderat en stor mängd OT och trams/tjafs. Den som i fortsättningen går off-topic kommer belönas med en tillsägelse.

/Moderator
Citera
2009-12-29, 11:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Du får skriva vad du vill på Flashback

Där har du svar på din fråga. FB står så vitt jag vet för yttrandefriheten.
Citera
2009-12-29, 11:28
Bannlyst
Sieg hail Vreborlo

det betyder ju faktiskt "var hälsad" så jag tycker det är ett vänligt ord, även i Tyskland.
Citera
2009-12-29, 12:40
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
Sieg hail Vreborlo

det betyder ju faktiskt "var hälsad" så jag tycker det är ett vänligt ord, även i Tyskland.

Sieg heil betyder "var hälsad seger", sedan så går det knappast att förneka att uttrycket är intimt förknippat med nazismen.

Däremot, som redan påpekats, så är det sammanhanget som avgör om det är HMF eller inte. Klarar man inte att vistas på FB för att det står Sieg heil lite varstans så behöver man nog växa ut en pung, som en före detta moderator uttryckte det.
Citera
2009-12-29, 13:27
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Där har du svar på din fråga. FB står så vitt jag vet för yttrandefriheten.
Så länge det inte gäller barnporr, djurporr eller piratkort te teven

Sieg heil kan ju gå under stötande material, men knappast någon som någon bryr sig om...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in