2009-12-28, 22:00
Medlem
u_n_mes avatar
Undrar om någon vet var det är enkelt att hitta långgtradarchaffisar som säljer sprit de tagit med sig till Sverige. Jag har hört att Stigcenter är populärt men måste finnas fler ställen. Hur går man till väga för att de inte ska tro man är polis som försöker sätta dit dem? Vad brukar en flaska kosta?
Citera
2009-12-28, 22:22
Medlem
cdxz11s avatar
Finns att köpa på kvibergs marknad under helger, vet tyvärr inte vad det kostar och vad som finns men billigt lär det vara. Håll utkik efter polackerna, de brukar stå på uteplatsen mellan första och andra byggnaden.
Citera
2009-12-29, 01:50
Medlem
u_n_mes avatar
jo det har jag hört talas om. Dock är det bara öppet 1 dag i veckan (väll?) samt samt att polisen nyligen gjort tillsag mot dem så det kanske inte är det hetaste stället längre. Hur är det med båtterminalerna? (tyskland/danmark)
Citera
2009-12-29, 07:22
Medlem
Polisen får väll inte sätta dit en genom att låtsas vara en köpare i Sverige? Samt att de måste erkänna att de är polis och de får frågan. Stämmer inte det? Det borde ju en svensk smugglare veta iaf.
Citera
2009-12-29, 07:58
Medlem
u_n_mes avatar
Jo men de flest på de ställena är ju inte svenskar.. Jag har inte själv varit där men jag har hört att de kan vara väldgt tillbakadragna.
Citera
2009-12-29, 19:59
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Jag har aldrig haft problem med att de skulle misstänka att jag var polis, dock har jag alltid varit för ung för att vara polis. Försök att se ung ut, kom själv. På stig center låg literpriset på 200 kronor för vodka, för två år sen när jag köpte som mest. Öl kan man få tag på också, det varierar i pris, ofta är det väldigt värt att köpa öl, om de nu har det.

Håll utkik efter polackerna, och fråga runt, fråga inte bara om de säljer, fråga om de vet någon som säljer också.
Citera
2009-12-30, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoopdawh00p
Jag har aldrig haft problem med att de skulle misstänka att jag var polis, dock har jag alltid varit för ung för att vara polis. Försök att se ung ut, kom själv. På stig center låg literpriset på 200 kronor för vodka, för två år sen när jag köpte som mest. Öl kan man få tag på också, det varierar i pris, ofta är det väldigt värt att köpa öl, om de nu har det.

Håll utkik efter polackerna, och fråga runt, fråga inte bara om de säljer, fråga om de vet någon som säljer också.
Bästa skulle ju vara att ha en polack med sig. Om man nu känner någon polack.
Citera
2009-12-30, 10:49
Medlem
Stig Center funkar inte längre, chaufförerna har slutat sälja i den skalan de gjorde förr när man var mindre. Nu har alla som bor i stan' en lokal langare som de köper sprit ifrån ändå. Ingen köper en gamal siberia vodka för 250 spänn längre...
Citera
2009-12-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Polisen får väll inte sätta dit en genom att låtsas vara en köpare i Sverige? Samt att de måste erkänna att de är polis och de får frågan. Stämmer inte det? Det borde ju en svensk smugglare veta iaf.

Nepp helt korrekt. Brottsprovokation är olagligt i Sverige så därmed kan polisen inte arrangera en affär bara för att sätta dit smugglarna. Sen om detta följs kan nog diskuteras, men det får bli i en annan tråd...
Citera
2009-12-31, 03:03
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuranBanane
Nepp helt korrekt. Brottsprovokation är olagligt i Sverige så därmed kan polisen inte arrangera en affär bara för att sätta dit smugglarna. Sen om detta följs kan nog diskuteras, men det får bli i en annan tråd...

Frågan är väll snarare hur väl polackerna känner till svensk lag. Om de tror att polisen kan göra det så spelar det ju ingen roll ifall de faktiskt får göra det eller inte.
Citera
2010-01-02, 20:34
Medlem
Stigcenter har rätt dyra priser fakstikt, dom brukar ta 50 kr extra gämfört med vanliga privatpersons langare, men hos privat persons langare brukar en vodka kosta 200 kr, då är det Zaranoff,Baranoff,Rachmaninoff (?). som säljs. och bärsen brukar ligga på 150-200 kr då är det slotsguld eller någon annan pissöl oftast!
Citera
2010-01-02, 23:53
Medlem
comhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princefresh
Stigcenter har rätt dyra priser fakstikt, dom brukar ta 50 kr extra gämfört med vanliga privatpersons langare, men hos privat persons langare brukar en vodka kosta 200 kr, då är det Zaranoff,Baranoff,Rachmaninoff (?). som säljs. och bärsen brukar ligga på 150-200 kr då är det slotsguld eller någon annan pissöl oftast!

vad äre för langare du känner. riktgit dyrt det där

jag brukar oftast pynta 100 kr för zaranoff och sådant 200 för 1 liter absolut och 150 kr för ölen och då äre oftast falcon och sådanna svenska märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in