Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Gamal tråd men ständigt lika aktuell - var köper man smuggelsprit i Göteborg 2026?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Man frågar lämplig kollega eller släkting på ett diskret sätt. Annars bör det funka att leta upp någon lastbilsparkering, men det är inget som jag har testat. Ställen som bör kunna funka är Stigs center, Trafikverkets rastplatser vid infarterna, kanske Fiskhamnen. Sedan finns det en CircleK med låst parkering vid Halvorsäng, men där bör det vara mer bevakning.
Ja, jag vet inte hur lätt det är, jag har aldrig skaffat dryck på det sättet, men som Neksnor säger så är viloplatserna för lastbilar kanske ett tips. Ingen aning om hur vanligt det är att lastbilschaufförerna har med sig sånt.
- Rastplats mellan Kållered och Åby E6 norrgående, samt Sansjöbacka några mil söder över, också norrgående rikning. (finna även för södergående) men tänker att de som går söder ut är tomma så att säga.
- Även vid Ytterhamsmotet vid Såfia brukar det stå många bilar alla tider på dygnet. Ligger utmed 155:an på vänster sida mot Torslanda, Nära Halvorsäng som redan nämnts.
- Finns även i Klareberg, men då är det södergående, och då gissar jag att det kan vara lite torrt.