• 1
  • 2
2009-12-28, 21:40
Medlem
borat4evers avatar
Flera ekonomer tror på en dubbel dipp recession eller eventuellt en total kollaps av ekonomin som kan inträffa en bit in på 2010.

Källa: http://www.youtube.com/watch?v=iJ4CVyC6MKs

Mer information:

En annan faktor som kan få USA:s ekonomi på fall är Iran. Iran har nämligen makten att krossa dollarns värde genom att bara handla olja med euro istället för dollar. Mer om detta här

Ekonomisk recession har alltid varit förknippad med hysteri, oroligheter och fruktan för den politiska stabiliteten. Om man drar en parallell med andra världskriget och USA:s hanteringar kring masshysterin så lyckades amerikanerna upprätta egna koncentrationsläger dit de deporterade japaner.

I resolution H.R. 422 skriver de:

Citat:
H.R.442
Title: A bill to implement the recommendations of the Commission on Wartime Relocation and Internment of Civilians.

...(2) these actions were without security reasons and without any acts of espionage or sabotage documented by the Commission on Wartime Relocation and Internment of Civilians, and were motivated by racial prejudice, wartime hysteria, and a failure of political leadership...behalf of the Nation.

Källa: http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquer...:@@@L&summ2=m&

Vad är det som säger att samma problem inte skulle uppstå I framtiden vid en eventuell ekonomisk recession där det finns potential till civil olydnad? Där samhället går mot fel håll precis som Tyskland gjorde under Weimar Inflationen. Från ett helt välfungerande land med omtyckt kultur till ett totalitärt land präglat med rasistiska ideologier. Allt detta skapades då landets ekonomi var körd i botten. Ursäkterna skulle säkert bli desamma i efterhand- ”Wartime hysteria”

Historian har en stark tendens att upprepa sig och det verkar som att USA är på väg att få en likartad utveckling liksom Tyskland fick efter första världskriget. USA börjar alltmer likna en auktoritär polisstat med massövervakning. Sedan andra världskrigets slut så har samhället blivit väldigt globaliserat. Vissa hävdar att globalisering egentligen är ett förfinat ord under vilket eliten styr med mer eller mindre samma mål som alla stora imperium haft i historien. Makt, mer makt och total kontroll över världen. Vi har som exempel Romarriket, Ottomanska riket, Hitlertyskland och nu det amerikanska imperiet med en makt som saknar motstycke i världshistorien.

Med andra ord har vi haft samma sorts folk som styrt och ställt bakom kulisserna långt innan Hitlers tillträde. Alltså kan USA:s väg bli totalitär för att mätta makthungriga elitister.
För att precisera vad jag menar med en ”elit” som arbetar under ”Globalisering” för att få mer makt och kontroll så hänvisar jag till EU:s president uttalande om ”Global governance”. Som tyder på en strävan just åt det hållet. Vilket man kan styrka ännu mer med avseende på vad regeringsledarna vill få igenom utav COP15 i Köpenhamn. Läser man om Annex 1 §38. i UNFCC så leder det oss till en Global Världsstat (NWO) eller rättare sagt världsdiktatur om det sätts i kraft.

Eliten har arbetat med NWO sedan länge tillbaka och nu är vi inne på slutfasen. En viktig faktor jag vill ta med är att den fria marknaden har blivit en kontrollerad marknad som bara de rika kan influera. En viktig del av NWO.

Vad skulle då motivet vara bakom NWO? Dvs en världsdiktatur och storebror samhälle med massövervakning?

Citera
2009-12-30, 06:15
Medlem
Orkade inte läsa allt, men lite läskig det jag läste, då det inte är helt omöjligt. :s

Man kan ju spekulera i NWO. Undrar dock om det skulle bli ett stort krig efter att USAs ekonomi kollapsar, kanske WWIII?
Citera
2009-12-30, 10:59
Medlem
borat4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebzxor
Orkade inte läsa allt, men lite läskig det jag läste, då det inte är helt omöjligt. :s

Man kan ju spekulera i NWO. Undrar dock om det skulle bli ett stort krig efter att USAs ekonomi kollapsar, kanske WWIII?

Det är ett mycket möjligt scenario. Idag ser vi upptrappningar av USA:s aggression i mellanöstern. Obama har ökat styrkan med drygt 30,000 soldater i Afghanistan och trycket mot Iran lätter inte. Ron Paul har sagt att om USA påtvingar nya sanktioner så blir det ett inledande steg mot krig.

Dessutom så har man börjat snacka om morgondagens krig, Yemen alltså.

En annan trolig orsak till kriget är att man kan stimulera ekonomin med det, vilket är en trevlig fördel som kan tyckas frestande för USA:s del när ekonomin blir körd i botten och det är kaos i landet.
Men ett krig mot Iran skulle säkert innebära WWIII. Både Ryssland och Kina har bra samarbete med Iran och de är också beroende av deras olja.

Russia and China warn against war with Iran

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...with-Iran.html

Iran warns any attack would start world war

http://www.chinadaily.com.cn/world/2...nt_6984250.htm
Citera
2010-01-18, 01:15
Medlem
borat4evers avatar
Som jag ser det så kommer den finansiella krisen utveckla sig till en dubbel-dipp recession förmodligen under detta år.

Det som händer när en kris gör intrång är att Federal Reserve köper upp massa obligationen med nytryckta pengar för att hålla deras motsvarighet till reporäntan så låg som möjligt. Det skapar givetvis inflation. Det är precis vad som hänt också. Grejen är att detta är fortfarande en provisorisk lösning som inte kommer hålla för evigt. När de amerikanska bankerna inte klarar sig längre så måste man göra en bailout. Och det är faktiskt så att flera hundra banker har sådana problem som kan kräva dessa åtgärder. Detta resulterar i sin tur till en hyperinflation eftersom enorma mängder med nytryckta pengar krävs för att rädda dessa banker Det är en av de största anledningarna till att man nu döljer M3 tillgångar som gör det omöjligt att se själva processen. Alltså är det amerikanska folkets tro på dollarn det enda som kan hindra en kommande hyperinflation.

Vad som kommer uppstå ur detta är förmodligen hysteri som gör det i princip omöjligt för en regering att upprätta full kontroll. USA kommer säkert tvingas ta till "Continuity of Government" åtgärder som är helt enkelt auktoritära sätt att kontrollera ett samhälle i kaos. Sätta ut FEMA läger och införa Martial Law vore troligt.

Vid detta laget är hela världen omskakad. Lyndon Larouche tror att många miljoner kommer dö av hungersnöd (Även USA). Han tror även på ett Världskrig som kan utvecklas till ett kärnvapen krig mellan det brittiska imperiet och BRIC länderna.

http://www.youtube.com/watch?v=gbuoH...layer_embedded

Matbrist spås även av Gerald Celente:

http://www.youtube.com/watch?v=9nJ7LM3iyNg

Dock vet jag inte riktigt hur situationen skulle se ut i Europa. Tydligen så har inget land i EU kvar sin integritet (enligt Lyndon Larouche). Visst kan vi se matbrist och civilt kaos här i europa också, men som jag ser det så löper USA den här gången större risk att gå samma väg som Europa gjorde under WW2 men att Europa slipper krig mellan sina grannländer och ytterligare folkmord. I Europa så möts vi kanske av en annan typ av krigsföring, istället från yttre hot så blir regeringen (EUSSR) vår fiende. Mängder med terroristlagar kommer dyka upp och massövervakningen blir alltmer omfattande. En promenad ut på gatan kommer kanske vara en risk att hamna i fängelse utan orsak och aldrig få återvända igen.

Egentligen kan man köpa sig ur allt detta elände om folket bara gör uppror och sliter sig loss från EU och helt enkelt inte låta imperialisterna tillverka fejk-brist på mat eller fejk-fattigdom. Systemet är skapat på det sättet. Kollar man in USAs jordbruk så var de en av de största exportörena av mat idag så är det omvänt. De importerar majoriteten av sin mat. Detta skapades genom att Federal Reserve finansierar storbönder, då kan ju de små stackarna inte överleva. Till slut har USA bara bankägda bönder kvar och bestämmer själva från den punkten hur många som ska existera på markanden, de ser till att det finns för lite av dem. De ströp den marknaden helt enkelt. Det är det enda sättet de kan bli så rika som de är. Tänk er själva att ni hade makten att få alla att köpa era varor för höga priser trots att det finns enorma tillgångar ute i naturen som ni ser till att ingen får sina händer på.

Smart eller hur
Senast redigerad av borat4ever 2010-01-18 kl. 01:20.
Citera
2010-01-18, 19:02
Medlem
martin_s avatar
Otroligt intressanta tankar. Utan tvekan en av de bästa trådstartarna i det här forat! Ska försöka kolla upp det du skriver i mån av tid och ork, du har inte lite källor du kan bidra med direkt?

Att de döljer M3-tillgångar är väldigt oroväckande eftersom det i så fall måste vara riktigt illa. Är främst intresserad av det du skriver om det amerikanska jordbruket.
Citera
2010-01-19, 09:11
Medlem
MashPotatoJohnsons avatar
Obama driver hårt just nu för att få bort rätten att äga vapen i USA, rätten för fritt tal, internet tas över av försvarsmaken(allt routas igenom Pentagon, precis som i Kina), vars allt är på väg är inte svårt att se.

Sen att EU styrs av icke folkvalda kostymer som aktivt arbetar för att minska jordens population gör inte saken bättre.

Kejsaren i nya kläder.
Citera
2010-01-19, 22:36
Medlem
borat4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_
Otroligt intressanta tankar. Utan tvekan en av de bästa trådstartarna i det här forat! Ska försöka kolla upp det du skriver i mån av tid och ork, du har inte lite källor du kan bidra med direkt?

Att de döljer M3-tillgångar är väldigt oroväckande eftersom det i så fall måste vara riktigt illa. Är främst intresserad av det du skriver om det amerikanska jordbruket.

Ekonomi tankarna kommer från boken The Web of Debt skriven av Ellen Brown.
Annars så tar jag nästan allt från http://www.globalresearch.ca/

Börsen har ju stigit med mer än 30-40% på drygt ett år som är extremt mycket. Anledningen är ju som känt den stora andelen pengar man pumpade in i kretsloppet. Ingen lösning på problemet alltså. Det tyder på att Fed och co inte kan göra något åt saken än att styra oss in i en diktaturstat som möjliggör någorlunda kontroll.

När ekonomin kollapsar så tror jag att det blir som det alltid blivit i historien, alltså något i stil med WW2. Det vill säga riktigt dystra och galna tider där ingen gör rätt och inget funkar. Jag tvekade först lite om det verkligen kan bli ett nytt världskrig eller liknande kaos. Det jag såg på Jesse Ventura Conspiracy theory angående 2012 så kammade de fram faktiskt lite konkret fakta och inte bara maya-bullshit.

Kort sagt så byggde man en flygplats onödigt långt utanför Denver, väldigt stort projekt. Som gjorde det möjligt att väldigt diskret eller i hemlighet bygga en underjordisk bunker där eliten ska hålla till när vi andra håller på att dö (om så illa blir).

I allt detta så har man följande tavla inne på flygplatsen:

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...rportmural.jpg

(!)

Andra liknande saker är ju Svalbard i Norge också enorm bunker under jorden. Enligt filmen The Big Picture Conspiracy (se Youtube) så samlar man nyttigt mat och andra vitala förnödenheter för eliten där. Eftersom maten som produceras i bl.a USA ofta är genetiskt manipulerad dvs "vanlig mat". Genetiskt manipulerad mat har visat sig i många fall giftig, allergiframkallande och dödlig. Finns ett helt seminarium om detta:

http://www.youtube.com/watch?v=94d-KVorSHM
Senast redigerad av borat4ever 2010-01-19 kl. 22:39.
Citera
2010-01-20, 03:04
Medlem
MashPotatoJohnsons avatar
Helt rätt, förgifta matförrådet dricksvattnet och skapa krig, long live Eugenics!
Citera
2010-01-20, 03:42
Medlem
obotlig_realists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borat4ever
Det jag såg på Jesse Ventura Conspiracy theory angående 2012 så kammade de fram faktiskt lite konkret fakta och inte bara maya-bullshit.

Då jag läste det här såg jag att du hade skrivit precis 2012 inlägg. Det var vältajmat.
Citera
2010-02-02, 01:30
Medlem
BirkBorks avatar
USA är som sagt redan bankrutt, bara det att folk vet inte om det ännu.
Finanskrisen skapades medvetet för att skapa de förutsättningar som krävdes för att kunna införa en ny valuta och tillskansa sig ännu mer makt genom det kaos som bildas.

Verkar även som Rockefellers-fraktionen vill ha ut Rothchilds-fraktionen ur USA och deras ägande i FED och kämpar för att skapa ett nytt ekonomiskt system under täckmanteln NESARA för att för att avvecka Federal Reserve och föra över makten till USTreasury, under deras kontroll.

Men jag tror ändå att dom kommer misslyckas med sina ondskefulla planer att använda krig och svält som ett sätt att minska jordens befolkning, införa en enda global fascist-kommuniststat och chippa de som är kvar.

Dels så stöter dom på hårt motstånd framförallt i Kina och Ryssland och dess allierade.
Dels så har dom tappat väldigt mycket av sina tillgångar i finanskrisen.
Dels så har dom väldigt mycket intriger inbördes. Rockefellers och Rothchilds som var allierade i början av århundradet är ju nu varandras fiender tex.
Dels så har dom underskattat folks förmåga att se igenom deras lögner, mycket tack vare internet.
Dels så kommer "the good ET´s" aldrig att tillåta ett kärnvapenkrig, och dom förbereder sig för disclosure det här året.

Men dollarn kommer kollapsa, och det kommer bli tuffa tider och dåliga saker kommer hända. Men jag tror ändå att det blir ett bra år till slut.

Haha jag måste vara en av de mest far-out konspirationsteoretikerna här.
Men måste ju skriva så ni vet vart ni läst det när(om?) jag får rätt.
Citera
2010-02-02, 18:18
Medlem
martin_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirkBork
Verkar även som Rockefellers-fraktionen vill ha ut Rothchilds-fraktionen ur USA och deras ägande i FED och kämpar för att skapa ett nytt ekonomiskt system under täckmanteln NESARA för att för att avvecka Federal Reserve och föra över makten till USTreasury, under deras kontroll.
Har du någon källa på det här? Låter väldigt spännande, frågan är ju om det verkligen stämmer.
Citera
2010-02-03, 06:42
Citat:
Ursprungligen postat av borat4ever
Lyndon Larouche tror att många miljoner kommer dö av hungersnöd (Även USA). Han tror även på ett Världskrig som kan utvecklas till ett kärnvapen krig mellan det brittiska imperiet och BRIC länderna.

Ett tips i all välmening om du vill bli tagen på allvar här i världen: referera aldrig till Lyndon Larouche när du för en diskussion. Det är ungefär i nivå med att citera den här tidningen: http://www.snevide.com/bok/tidningar/2008-10-21-36.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in