Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-09, 16:51
  #1
Medlem
Psychopatics avatar
Har iof. en inte helt ny dator, en P II på 350 Mhz, men jag har köpte lite extra minne till den så jag har 512 MB, och det är väl tillräckligt?

Klarar mig bra med detta, köpte en 80 GB:s HD, för att få plats med alla grejer, annars använder jag bara datorn till Internet, Office, Photoshop o andra "enkla" program. Enda spelet jag spelar är Tiberian Sun, som jag skulle tro vara det mest krävande av allt jag använder, o det har alltid funkat bra, tills nu.

Men nu börjar datorn o hänga sig, ibland några sekunder så man inte kan röra muspekaren, och ibland helt så man får omstarta den.

Har flera program som ska snabba upp datorn o ta bort all skit, t.ex:
MenTurbo II, SpyBot o AdAware, men inget har hjälpt. Dessutom byts startsidan på IE till zestyfind.com eller nått sånt skit, trots att jag rensar history, temporary files o coockies.

Måste jag formatera om allting? Är väl inget större problem med det, mer än att det är en massa jobb med det. Nån som har nån teori?
Citera
2004-02-09, 17:46
  #2
Avstängd
Bizarres avatar
fel fel fel post
Citera
2004-02-09, 22:18
  #3
Medlem
XSSs avatar
Lättast är väl att formatera och se till att allt görs rätt efter det.

Dvs. spyware- och virusskydd + brandvägg mm.

Sen har jag märkt om man sätter in annorlunda minnen än dom som kom med i äldre burkar kan det fucka sig lite.

Testa att använda endast dom nya om du inte orkar formatera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback