2009-12-28, 18:24
Medlem
helt otroligt den här forumet var bra och intressant förut
men några användare har fått det här forumet att spåra ur totalt,
och hittar på saker själva utan några som helst belägg läggs fram.

De är allt från att tomtar på loftet existerar till magiska stenar som gör underverk. Utan några som helst vetenskapliga argument läggs fram eller andra dokument som stödjer paranormala aktiviteter. Känns som om forumet har hamnat på en 4-årings nivå.
Citera
2009-12-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenor
det är väl lika sanna belägg som ni "proffs" ghosthunters har!! jävla psykfall

jag har aldrig lagt några inlägg som berör spöken eller "ghosthunters"
sen kommer du med onödiga påhopp.
Citera
2009-12-28, 19:39
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow

De är allt från att tomtar på loftet existerar till magiska stenar som gör underverk. Utan några som helst vetenskapliga argument läggs fram eller andra dokument som stödjer paranormala aktiviteter. Känns som om forumet har hamnat på en 4-årings nivå.

Kan inte annat än att hålla med. Spenderade mycket tid här med mitt gamla användarnamn. Men med mitt nya har jag knappt orkat bry mig.

Dock så har väl källorna alltid varit lite si och så med. Det jag skulle vilja som skeptiker är att diskutera riktig forskning inom området.
Citera
2009-12-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Kan inte annat än att hålla med. Spenderade mycket tid här med mitt gamla användarnamn. Men med mitt nya har jag knappt orkat bry mig.

Dock så har väl källorna alltid varit lite si och så med. Det jag skulle vilja som skeptiker är att diskutera riktig forskning inom området.
Är det mig ni syftar på, har många på mailen i stället som vill ha hjälp utan att bli tråkade. Inom psykologin för 10 år sedan hade man bara typfall att hänvisa till, i dag vet de ungefär vilka hormoner som behövs, just nu är det bara typfall man kan tillgå. Därför jag råder alla att testa själva, kostar ingenting utom lite tid. Varför jag gör så är för att många av er har det men inte vet om det. Det jag lär ut kostar massor hos företag som sysslar med sånt. Tyvärr bor jag i Norrland så jag inte har möjlighet att låta er testa healing och öppna er lite extra.
Citera
2009-12-28, 20:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Därför jag råder alla att testa själva, kostar ingenting utom lite tid.
Men du totalvägrar att testa själv när någon här vill att du ska bevisa att fenomenet finns?!
Citera
2009-12-28, 20:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Inom psykologin för 10 år sedan hade man bara typfall att hänvisa till, i dag vet de ungefär vilka hormoner som behövs...
Vad menar du? Att man genom att mäta hormoner kan se vilka som kan heala? Är det så du menar?
Citera
2009-12-28, 21:44
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Paranormal-forat har väl varit urspårat ganska så länge.
Tillsammans med drogforumet så är det Flashback:arnas favorittillhåll för flum och trams.
Till och med Laidback som ju sägs vara mer "lättfotat" på reglerna innehåller mer seriösa trådar.

Dessutom; att fråga efter vetenskapliga belägg i detta forumet är ganska så lönlöst.
Det är ungefär lika lönlöst som att fråga en muslim efter närmaste vägen till en synagoga.

Citat:
det är väl lika sanna belägg som ni "proffs" ghosthunters har!! jävla psykfall

Käre Gud. Om du nu finns, låt jullovet snart vara över för alla snorungar.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-12-28 kl. 22:04.
Citera
2009-12-28, 22:03
Medlem
Citat:

Hehe, nu råkar det vara jag som är trådskaparen av "magiska-stenar-tråden" och undrar om du är sur på just mig som skapade tråden eller på alla inlägg i den? jag som trådskapare skapade ju tråden just för att jag sökte efter någon typ av argument eller bevis för att det faktiskt existerar. Jag skulle ju liksom inte själv skapat den om jag redan hade kunskapen om dess fenomen.
Citera
2009-12-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirrik
Hehe, nu råkar det vara jag som är trådskaparen av "magiska-stenar-tråden" och undrar om du är sur på just mig som skapade tråden eller på alla inlägg i den? jag som trådskapare skapade ju tråden just för att jag sökte efter någon typ av argument eller bevis för att det faktiskt existerar. Jag skulle ju liksom inte själv skapat den om jag redan hade kunskapen om dess fenomen.

Det var inte tråden som var problemet. Tråden var bra.
men det var inläggen som var kassa då folk påstod att magiska stenar fungerar utan att ha några dokument eller annat som stödjer påståendet.
Man kan inte säga att det fungerar att heala människor med "magiska stenar" och säga att det finns "magiska stenar", hur trovärdigt är det? utan att man lägger fram något som stödjer teorin. Det behöver inte vara vetenskapligt korrekt bevisat. Utan bara man har något som stödjer teorierna.
Citera
2009-12-28, 22:28
Bannlyst
Citat:
jag har aldrig lagt några inlägg som berör spöken eller "ghosthunters"
sen kommer du med onödiga påhopp.

Nu var det inte det vi snacka om utan om dina "att man ska ha belägg"

Det finns inte ett enda jävla belägg för att något spöke, demon, orch what ever någonsin har funnits.

så kom inte hit och snacka belägg med mig som just har gått färdigt "kritik" kursen.
Citera
2009-12-28, 22:38
Medlem
Citat:
Nu var det inte det vi snacka om utan om dina "att man ska ha belägg"

Det finns inte ett enda jävla belägg för att något spöke, demon, orch what ever någonsin har funnits.

så kom inte hit och snacka belägg med mig som just har gått färdigt "kritik" kursen.

Jo där har du faktiskt många dokument som stödjer terorier om det. Men inga vetenskapliga. T.ex kan du referera till skulle kunna vara folksägner eller nedskriva dokument från olika indianska stammar m.m finns massor att välja på.

orch däremot vet jag inte om det finns några belägg för.
Citera
2009-12-28, 22:47
Bannlyst
Citat:
Jo där har du faktiskt många dokument som stödjer terorier om det. Men inga vetenskapliga. T.ex kan du referera till skulle kunna vara folksägner eller nedskriva dokument från olika indianska stammar m.m finns massor att välja på.

orch däremot vet jag inte om det finns några belägg för.

Och då är det meningen att folk ska tro på en hinduism vars namn är katjo parrakos som sitter och klämmer i en hydda ute i södra afrikas jungel?

eller att folk ska tro på en video där folk sitter och drar i fiske trådar som gör att skåp, dörrar och annat bråte flyger iväg åt alla håll och kanter?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in