2021-04-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Jo det är ju det dem flesta säger. Vet någon gång tidigare gav jag upp efter någon dag. Biverkningar är påtagliga för psyket.

Men känner inte mig direkt energisk och ner energifull. Utan mer att jag har inte dalat ner lika mycket under dagen som jag brukar.
Sov mindre inatt men kände mig mer utvilad än vanligt nör jag vaknade idag.

Fobier beror väl mer på rädsla, bekymmer som bygger upp ångest/tvångstankar?
Äter du även voxra, för vad isf?
Vad för fobi líder du av?

Blev mobbad när jag var yngre så får ångest i vissa situationer, mening var att ja skulle ta voxra för depression för srri blir ja trött av o impotens, dock så har de väl hjälpt lite då ja e piggare, sover inte bort hela dagen o behöver inte sova mitt i dagen.

Annars så vet ja inte riktigt meningen med det, tar inte bort så mycket ångest o svårt o sova men bättre än utan tror ja, testat o sluta några dagar o då mår ja piss o går inte ur sängen, men gått på föera mediciner så vet inte vad ja ska göra längre tyvärr, har inga framtidsutsikter, tänker bara på det som hänt
Citera
2021-04-30, 21:31
Avslutad
Jag har en fråga... Tagit Bupropion nu i 1 månad och 1.5 vecka. Tar 150mg, har pratat med en läkare och jag har möjlighet till att gå upp till 300mg. Jag känner faktiskt ytterst lite skillnad på 150mg (jag tar det för apati och energi problem), ni som tagit medicinen innan / tar den, bör jag öka dos för att testa?

Har tagit runt 12 olika depressions / ångest läkemedel och ingen skit funkar ju.. Varit säng liggandes i 4 år från och till.. Trött på skiten.

PS : Enda bieffekten jag känner av är att jag inte äter något och går ner i vikt, dock var detta ett problem innan också, märker bara att jag går ner i vikt snabbare när jag är säng liggandes.

Mvh, SegPanda

Uppdatering : Jag skrev ett meddelande till vården och ska begära dos höjning, har inget att förlora egentligen. Och medans jag ändå skriver måste jag få fråga : Är det någon mer än mig som upplever att öppenpsykiatrin suger dase? Har haft 30 olika läkare / AT läkare och det känns ju fan inte som de tar en på allvar 80% av träffarna / mötena man faktiskt får (vänta i flera månader för dessa). Skönt att få skriva av sig.

Glad Valborg förresten!
Senast redigerad av SegPanda 2021-04-30 kl. 22:04.
Citera
2021-05-01, 15:38
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Blev mobbad när jag var yngre så får ångest i vissa situationer, mening var att ja skulle ta voxra för depression för srri blir ja trött av o impotens, dock så har de väl hjälpt lite då ja e piggare, sover inte bort hela dagen o behöver inte sova mitt i dagen.

Annars så vet ja inte riktigt meningen med det, tar inte bort så mycket ångest o svårt o sova men bättre än utan tror ja, testat o sluta några dagar o då mår ja piss o går inte ur sängen, men gått på föera mediciner så vet inte vad ja ska göra längre tyvärr, har inga framtidsutsikter, tänker bara på det som hänt

Okej. Líder med dig, blev själv utsatt som barn.
Lustigt det där när du nämner om att du inte behöver sova på dagen. Så har jag varit hela livet att jag behöver sova på dagen, ibland bara somnar till utan förvaring blir bara så utmattad. Som dig fick voxra pga depression och väntar på utredning, men har mycket mer energi hela dagen. Har inte somnat av så eller blivit utmattad som tidigare, men känner mig inte speedad men det är mer balanserat.

Men håller med det nämner, tar inte bort andra symptom som ångest. Men vet inte jag fastnar inte lika mycket utan får mycket mer gjort nu med voxra. Men de symptomen som du nämner behöver du mest troligt jobba bort på andra sätt. Det som hjälper mig är att sysselsätta mig med saker, planera mina dagar och rutiner.
Men kan också bli så att ibland klarar inte gå upp ur sängen men mina rutiner har hjälpt otroligt mycket, sedan ansvaret av att ha barn har nog "räddat" mig att få ett driv.
Citera
2021-05-01, 15:49
Medlem
Safariis avatar
Ska uppdatera efter 1 vecka med voxra så får jag inga biverkningar längre. Eller minimalt. Kan bli lite stel i käken, bli lite tungt i hjärnan en liten stund 30 min efter intag.

Annars faktiskt mycket positiva effekter. Energin är jämn och håller hela dagen. Har bättre förmåga att göra saker utan att fastna i tankarna om vad och hur det ska göras. Lite svårare att somna in, och när jag vaknar till på natten så känner jag mig mycket piggare än annars. Däremot så är jag mer utvilad när jag vaknar och sover typ 1 timme mindre nu.
Är mer uppmärksamma av min omgivning, fast fantiserar mig fortfarande bort lätt. Koncentrationen är fortfarande ett problem men som sagt kan ändå få mer gjort än tidigare.

Andra problem kvarstår dock. Ibland fastnar jag helt och blir förlamad av att något förändras utöver mina rutiner, stress, osv som skapar ångest. Men det är ju inte värre än tidigare ändå. Ska säga att jag var för snabb att döma effekten. Men första dagarna var hemska. Tur att det inte höll i sig i flera veckor som man läser att det gör för andra.

Så långt är faktiskt nöjd med voxra.
Citera
2021-05-02, 18:51
Medlem
Flikar in i tråden med en fråga. Käkat voxra i 2 veckor mer eller mindre. Började på 150 som vanligt och upplevde en del biverkningar i form av huvudvärk, muntorrhet etc. Men även positiva effekter så som energi, mer social samt inte fastnar i dåliga tankar lika enkelt utan är rätt motiverad känner jag.

Idag ville jag testa en grej så jag tog 150mg och bet på tabletten sen efter det svalde jag 150mg till fast utan att bita på tabletten alltså som vanligt. Började med att jag fick ångestpåslag och var allmänt darrig och mådde rätt kasst. Fick ta lite annat för att lugna ner det.

Nu till det andra. Runt 17-18 började jag känna mig helt speedad. Kände lust att prata och uttrycka mig och det pirrade skönt genom hela kroppen till och från. Extrem energi, motivation en riktig dopaminrush à la självförtroende deluxe. Det har hållit i sig tills nu och fortsätter, har ett stört fokus och mår som en jävla kung. Vad har hänt? Är detta normalt? Börjar den verka nu eftersom att 2 veckor gått? Känner mig överlycklig då jag mår sjukt bra. Men inte på ett ”rus” liknande sätt utan är helt med i skallen. Bara att allt det dåliga har försvunnit.

Fortsätter det såhär kommer jag stå kvar på voxra! 5/5. Ska nog gå upp till 300 därav mitt lilla experiment idag. Vet att man inte ska göra det egentligen men men..
Citera
2021-05-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playernumber1337
Flikar in i tråden med en fråga. Käkat voxra i 2 veckor mer eller mindre. Började på 150 som vanligt och upplevde en del biverkningar i form av huvudvärk, muntorrhet etc. Men även positiva effekter så som energi, mer social samt inte fastnar i dåliga tankar lika enkelt utan är rätt motiverad känner jag.

Idag ville jag testa en grej så jag tog 150mg och bet på tabletten sen efter det svalde jag 150mg till fast utan att bita på tabletten alltså som vanligt. Började med att jag fick ångestpåslag och var allmänt darrig och mådde rätt kasst. Fick ta lite annat för att lugna ner det.

Nu till det andra. Runt 17-18 började jag känna mig helt speedad. Kände lust att prata och uttrycka mig och det pirrade skönt genom hela kroppen till och från. Extrem energi, motivation en riktig dopaminrush à la självförtroende deluxe. Det har hållit i sig tills nu och fortsätter, har ett stört fokus och mår som en jävla kung. Vad har hänt? Är detta normalt? Börjar den verka nu eftersom att 2 veckor gått? Känner mig överlycklig då jag mår sjukt bra. Men inte på ett ”rus” liknande sätt utan är helt med i skallen. Bara att allt det dåliga har försvunnit.

Fortsätter det såhär kommer jag stå kvar på voxra! 5/5. Ska nog gå upp till 300 därav mitt lilla experiment idag. Vet att man inte ska göra det egentligen men men..

Finns det något tillskott eller liknande som boostar voxra alternativt dopamin ännu mer? Så man kan boosta effekten man får ytterligare?
Citera
2021-05-02, 23:51
Avslutad
Citat:
Finns det något tillskott eller liknande som boostar voxra alternativt dopamin ännu mer? Så man kan boosta effekten man får ytterligare?

Man ska aldrig bita på en tablett som är försedd med långsam utsättning, särskilt inte när du höjer till 300mg på samma gång efter 2 veckor, du skulle lätt kunnat fått ett krampanfall igår när du gjorde så. Det är psykofarmaka vi snackar om, inte "smart drugs".
Citera
2021-05-03, 01:47
Medlem
Citat:

Om du vill dö i förtid av ett slag anfall så visst då kan du ju knarka voxra om du vill, men om du nu ska kasta bort dit liv så ta riktig knark istället
Citera
2021-05-03, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Ska uppdatera efter 1 vecka med voxra så får jag inga biverkningar längre. Eller minimalt. Kan bli lite stel i käken, bli lite tungt i hjärnan en liten stund 30 min efter intag.

Annars faktiskt mycket positiva effekter. Energin är jämn och håller hela dagen. Har bättre förmåga att göra saker utan att fastna i tankarna om vad och hur det ska göras. Lite svårare att somna in, och när jag vaknar till på natten så känner jag mig mycket piggare än annars. Däremot så är jag mer utvilad när jag vaknar och sover typ 1 timme mindre nu.
Är mer uppmärksamma av min omgivning, fast fantiserar mig fortfarande bort lätt. Koncentrationen är fortfarande ett problem men som sagt kan ändå få mer gjort än tidigare.

Andra problem kvarstår dock. Ibland fastnar jag helt och blir förlamad av att något förändras utöver mina rutiner, stress, osv som skapar ångest. Men det är ju inte värre än tidigare ändå. Ska säga att jag var för snabb att döma effekten. Men första dagarna var hemska. Tur att det inte höll i sig i flera veckor som man läser att det gör för andra.

Så långt är faktiskt nöjd med voxra.

Ja bieffekterna försvinner, dock så avtar voxra efter ett tag vilket ja märkt...så vet inte om det är en lösning egentligen, gutt att du har barn o så, mening med livet.
Jag är helt fucked, blev mobbad, tog steorider för ja trodde de skulle göra mig manligare, fick gynokomasti, operationer som inte gjort nått och massa ärr, mitt liv är 100 procent fucked. Peace
Citera
2021-05-06, 02:29
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ja med Metylfenidat! Men det är svårt att få utan ADHD diagnos.
Citera
2021-05-08, 23:22
Medlem
Jag har knaprat Voxra i flera år och har märkt att jag får sånna sjuka biverkningar när jag inte äter någon frukost. Känns som jag tagit tjack

Ryckningar, tremor, aptitlöshet, svettas som jag aldrig gör annars, krypningar i benen och skitsvårt att somna

Har typ inte käkat mat på tre dagar mer än det jag tvingat i mig och det bästa med det här är att jag inte blir sugen på något alls. Inte ens cigg!

Någon som upplevt samma sak? Har 300mg.
Citera
2021-05-11, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAbigail
Jag har knaprat Voxra i flera år och har märkt att jag får sånna sjuka biverkningar när jag inte äter någon frukost. Känns som jag tagit tjack

Ryckningar, tremor, aptitlöshet, svettas som jag aldrig gör annars, krypningar i benen och skitsvårt att somna

Har typ inte käkat mat på tre dagar mer än det jag tvingat i mig och det bästa med det här är att jag inte blir sugen på något alls. Inte ens cigg!

Någon som upplevt samma sak? Har 300mg.

Inte märkt så mycket, inte tappat vikt heller, kanske ökat lite, kan hålla mig längre utan mat men äter inte mindre, klarar dock inte 300 mg, mitt hjärta får för mycket snabb ryck o sånt när ja kör sport, svettningar känner ja verkligen igen, dock så har ja fått mindre känsel i ollonet men verkar bara som om ja fått den bieffekten.
Snusar i princip lika mycket som innan men tar slim mindre snus nu o inte längre dubbel, men har fortfarande samma cravings av nikotin.
Funderar på o testa 300 mg igen men vettefan, fick 5 panikattacker när ja tog de, o ja har aldrig haft panikattacker innan, eller ja tror de var de iaf och sen så fick ja svimmningar på kvällarna, altså den känslan precis innan man tappar medvetandet, hjärnan får inte syre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in