2018-11-02, 12:00
Medlem
Qusimotos avatar
Svin dyrt och köpa 3 burkar direkt, fick betala nästan 800kr för 3 burkar. Vet att man har högkostnadsskydd när man kommit upp till 2000kr. Men 800kr för voxra är fan inte billigt

Annars så tycker jag dom funkar kanon, ätit dom i snart 5år
Citera
2018-11-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Svin dyrt och köpa 3 burkar direkt, fick betala nästan 800kr för 3 burkar. Vet att man har högkostnadsskydd när man kommit upp till 2000kr. Men 800kr för voxra är fan inte billigt

Annars så tycker jag dom funkar kanon, ätit dom i snart 5år

Finns betydligt dyrare mediciner än voxra
5 år utan drug holidays och den fungerar fortfarande? Låter konstigt.
Citera
2018-11-03, 19:54
Medlem
Hur reagerar människor som slutar med Voxra efter en lång tids användning?
Känner ni av det eller slutar den att ge effekt med tiden som många säger?
Citera
2018-11-07, 18:45
Medlem
Så himla synd att Voxra är en sån honeymoon medicin. Vid insättning och dos höjning är den perfekt för mig sen hjälper den knappt.

Tog den i 6år, slutade tvärt för fem veckor sen.
Känner inte så stor skillnad. Märker av lite sämre uppmärksamhet. (har ADHD)
Att följa handlingen i en halvtråkig film är svårare utan t.ex.

Men mitt mående är precis det samma.
Citera
2018-11-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddolin
Så himla synd att Voxra är en sån honeymoon medicin. Vid insättning och dos höjning är den perfekt för mig sen hjälper den knappt.

Tog den i 6år, slutade tvärt för fem veckor sen.
Känner inte så stor skillnad. Märker av lite sämre uppmärksamhet. (har ADHD)
Att följa handlingen i en halvtråkig film är svårare utan t.ex.

Men mitt mående är precis det samma.

Ja dem fyra första veckorna var härliga. En natt med dålig sömn gjorde inget alls, glad och extremt mycket energi hela tiden.
Nu efter 10 veckor är det borta men jag känner mig mycket stabilare i mitt humör och känslor.
Känns som att det är lättare att fokusera och slutföra saker med.
Citera
2018-11-10, 13:56
Medlem
Halveringstiden är ju 21 timmar på Voxra.
Om man krossar och kör oralt eller nasalt bör ju halveringstiden ligga på mycket lägre.
Vad tror ni?
Citera
2018-11-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Halveringstiden är ju 21 timmar på Voxra.
Om man krossar och kör oralt eller nasalt bör ju halveringstiden ligga på mycket lägre.
Vad tror ni?

Tror halveringstiden är typ 27-30 för voxra bryts ner till andra metaboliter också.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Skulle jag avråda dig från att krossa eller dela den, det kan vara farligt, blir för snabbt upptag då och kramprisken ökar.
Senast redigerad av Gulax 2018-11-10 kl. 14:40.
Citera
2018-11-18, 16:20
Medlem
Ångesten och sömnproblemen vid insättningen, kan detta lägga sig lite när man gått in sig på medicinen?

Dag 3 och är väldigt nervös och orolig inombords, men finner denna mindre stimulerande än många SSRI ändå ironiskt nog. Fluoxetin var mer aktiverande. Jag vet att Voxra är rätt kass på GAD men man misstänker underliggande ADHD eftersom många symptom i min GAD grundar sig i ” intern hyperaktivitet” (ej mani). Upplever lite mindre rusande tankar och lättare att vara still men ja vi får se, mediciner brukar alltid slå fel på mig så småningom.
Citera
2018-11-19, 15:26
Medlem
Den är ganska intensiv i början men brukar lägga sig efter ett par veckor. Håll ut, en bra medicin för många.
Citera
2018-11-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddolin

Finns det någon poäng i att göra uppehåll, eller ta den oregelbundet, typ hoppa över på helger eller liknande?
Citera
2018-11-20, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bibulous
...vad fick ni för effekt av medicinen. Jag har provat Citalopram och Fluoxetine men dessa gjorde mig ännu mer apatisk och omotiverad än innan. Kan Voxra, som påverkar dopaminet, bidra till större driv och motivation? Om inte, vad finns det för mediciner som kan hjälpa mot detta?

Precis som all antidep reagerar folk
Olika svarar inte alls på något ..då får man hitta andra lösningar .
Citera
2018-11-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Finns det någon poäng i att göra uppehåll, eller ta den oregelbundet, typ hoppa över på helger eller liknande?

Vet inte. Jag tyckte effekten var bättre med uppehåll då och då.
Tror jag enbart kommer ta den vid krävande perioder i framtiden. Vid nytt jobb, nya studier eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in