2009-12-28, 21:47
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettssonkatten
Vad vi vet enligt Metro:

* Framträdande roll i KÄND svensk tv deckare. Måste alltså varit någon typ av rättsläkare eller biträdande detektiv, men inte huvudpersonen (då skulle det stått huvudroll). Skulle kunna vara Ingvar Hirdwall i Beck men inte Persbrandt. Ska dock vara tv deckare. Måste vara någon SVT produktion. Eller en mindre tv4 grej som medicin mannen.

* Stockholmare (tyder på att han är född i Stockholm, vilket utesluter Niklas Hjulström som jag tänkte på, han är född i Mölndal)

* Bor i lägenhet i Stockholm

* Sonen ville låna cykeln mitt i natten. Tyder på att sonen är något äldre. Kanske runt 20?

* Har med verkat i en av de mest kritiker rosade filmerna mellan 2005-2009 - vilken film kan det vara?

* Ska vara med i en film (säkert i en liten bi roll) nästa år. Hur får man reda på vilka filmer som släpps nästa år?

Jag skulle inte lägga någon energi på att snoka i var folk är födda. Stockholmare = boende i Stockholm.

Hjulström bor i Göteborg så han försvinner även av den anledningen.

Fröler som någon nämnde har väl aldrig gjort någon TV-deckare? Och inte någon kritikerrosad film heller på senare tid.
Citera
2009-12-28, 21:54
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Dag Malmberg passar in (Snabba Cash nästa år). Har dock ingen aning om vem det är.

Det är pappan i Läckbergs Stenhuggaren. Kan någon kolla var han bor och om han har barn? Jag vet tyvärr inte hur man gör.
Citera
2009-12-28, 22:05
Medlem
Men förhelvete Micke Nykvist gnäller
aldrig över att han inte får publicitet!
Han hatar publicicitet! Dessutom är
rubikerna helt fel om det gällde honom!
Lägg ner Nykvist-spåret , det här handlar
om någon betydligt mindre skådespelare
leta bland dom som inte ens har ett eget
namn i fb eller teaterkretsar!
Citera
2009-12-28, 22:11
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Det är pappan i Läckbergs Stenhuggaren. Kan någon kolla var han bor och om han har barn? Jag vet tyvärr inte hur man gör.

Han verkar bo i Göteborg. Eller rättare sagt; han är skriven där.
Citera
2009-12-28, 22:17
Medlem
FrkSolskens avatar
Citat:

Jag har inte sett Stenhuggaren, så jag har egentligen ingen aning... Men, menar du Björn Bengtsson som spelade Niklas Florin? Det är vad jag lyckats Googla fram iaf...

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=3105
http://www.imdb.com/title/tt1318039/fullcredits#cast
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Bengtsson

Vet dock inte var han bor, eller om han har några barn.

Edit: Han bor i Svedala, om det nu var honom du var ute efter.
Senast redigerad av FrkSolsken 2009-12-28 kl. 22:23.
Citera
2009-12-28, 22:26
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madde88
Svt deckare måste de mena "Morden" om dett är kell bergkvist

han har döttrar.
Citera
2009-12-28, 22:30
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
han har döttrar.

Och en son. Men sonen är för ung för att cykla på något annat än trehjuling.
Citera
2009-12-28, 22:37
Medlem
wonderlands avatar
^Jo just därför sonen kändes onödig att nämna så att säga, tonårsbarnen är tjejer.

Hursomhelst, "SVT-profil" känns som nån mindre skådis som enbart har varit med i SVT-deckare som sitt stora jobb/break.
Göran Ragnerstam har väl dock varit med i rätt många SVT-produktioner, men nja..
Citera
2009-12-28, 22:40
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Han verkar bo i Göteborg. Eller rättare sagt; han är skriven där.

Då kan vi stryka honom också. Rätt få personer i övrigt i nästa års film skörd som passar in på beskrivningen. Har Torkel Petersson varit med i någon teve deckare? Han är väl åtminstonde stockholmare?
Citera
2009-12-28, 22:42
Medlem
Skådisen

Antagligen Herr Wallander alias Krister Henriksson boende på Tantogatan . Han har en son 19 är också boende på Tantogatan. Nååå.. ???
Citera
2009-12-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Antagligen Herr Wallander alias Krister Henriksson boende på Tantogatan . Han har en son 19 är också boende på Tantogatan. Nååå.. ???
aa det låter rimligt
Citera
2009-12-28, 22:57
Medlem
wonderlands avatar
Wallander har väl Fyran visningsrätt på, och är inte en sk SVT-deckare.
Henriksson är alldeles för känd/bred imo för att bli betitlad "SVT-skådespelare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in