2009-12-28, 12:40
Medlem
Natur_rutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chugurh
Han var med i tre Beckfilmer som släpptes 97 och tre som släpptes 98.
Hade för mig att dom gjordes för svt men kan ha fel, hittar inget om det.

Just det förlåt, han var ju med i några beck-filmer ja. Men dock gjordes de för TV4.

Men vad tror ni om Göran?

Citat:
Ursprungligen postat av Natur_rutan
var med i Arn, kritikerrosad så vitt jag vet och han var med i tidigare nämnda SVTproduktionen Morden.
Söker man på Ratsit är han registrerad i Nacka, på samma adress som en 17-årig kille, antagligen sonen. Jag vet inte, bara spekulationer...
Edit: Bor även i lägenhet och ska 2010 vara med i filmen Tusen gånger starkare.
Citera
2009-12-28, 18:23
Medlem
Madde88s avatar
Svt deckare måste de mena "Morden" om dett är kell bergkvist
Citera
2009-12-28, 19:24
Bannlyst
Skulle tippa på att det är Nyqvist.
Citera
2009-12-28, 19:44
Medlem
pettssonkattens avatar
Vad vi vet enligt Metro:

* Framträdande roll i KÄND svensk tv deckare. Måste alltså varit någon typ av rättsläkare eller biträdande detektiv, men inte huvudpersonen (då skulle det stått huvudroll). Skulle kunna vara Ingvar Hirdwall i Beck men inte Persbrandt. Ska dock vara tv deckare. Måste vara någon SVT produktion. Eller en mindre tv4 grej som medicin mannen.

* Stockholmare (tyder på att han är född i Stockholm, vilket utesluter Niklas Hjulström som jag tänkte på, han är född i Mölndal)

* Bor i lägenhet i Stockholm

* Sonen ville låna cykeln mitt i natten. Tyder på att sonen är något äldre. Kanske runt 20?

* Har med verkat i en av de mest kritiker rosade filmerna mellan 2005-2009 - vilken film kan det vara?

* Ska vara med i en film (säkert i en liten bi roll) nästa år. Hur får man reda på vilka filmer som släpps nästa år?
Citera
2009-12-28, 19:56
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettssonkatten

* Stockholmare (tyder på att han är född i Stockholm, vilket utesluter Niklas Hjulström som jag tänkte på, han är född i Mölndal)

Jag skulle inte dra någon större slutsatts av det, har noterat hur pressen slänger sig med termen "stockholmare" lite som dom vill. Allt som oftast är det en inflyttad bonde som får den titeln.
Citera
2009-12-28, 19:58
Medlem
Italienskans avatar
Citat:

* Ska vara med i en film (säkert i en liten bi roll) nästa år. Hur får man reda på vilka filmer som släpps nästa år?

Här kan du rota runt och se om du får matchning på ngt namn plus "känd svensk SVT-deckare":

http://sfi.se/svensk-film/svenska-biopremiarer/
Citera
2009-12-28, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natur_rutan
Just det förlåt, han var ju med i några beck-filmer ja. Men dock gjordes de för TV4.

Men vad tror ni om Göran?
Tror mest på han!
Citera
2009-12-28, 20:12
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italienskan
Här kan du rota runt och se om du får matchning på ngt namn plus "känd svensk SVT-deckare":
http://sfi.se/svensk-film/svenska-biopremiarer/

Dag Malmberg passar in (Snabba Cash nästa år). Har dock ingen aning om vem det är.
Citera
2009-12-28, 21:11
Moderator
rotadents avatar
Tråden handlar alltså inte om eventuella fördelar med barnaga eller korrekt språkbehandling. Åter till ämnet.

//Mod
Citera
2009-12-28, 21:22
Bannlyst
Den första jag kom att tänka på när jag läste tråden är Samuel Fröler, vet just inget om honom men han känns väldigt "SVT" och ska, har jag för mig, vara med i nån större film med premiär 2010.. Luska vidare på han ni som kan..

Gott nytt år

//jica
Citera
2009-12-28, 21:33
Bannlyst
Johan Hedenberg.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Hedenberg

Var med i "Poliser" 2006 (SVT)

Ska vara med i "Kommisarie Späck" 2010

"Rallybrudar" är nog den kritikerrosade filmen.

Lite av en doldis men ändå inte

OM han har en son (vet ej) så anser jag Case Closed..

//jica

EDIT : NEJ inte han, har endast 2 döttrar.. OCH bor i hus. Så nej
Senast redigerad av jica 2009-12-28 kl. 21:45.
Citera
2009-12-28, 21:39
Bannlyst
Jag vill nog reservera mig för barnets ålder

En tjugoåring hade inte varit beroende av pappans cykel, detta låter mer som en yngre tonåring.
En tjugoåring hade under sådana omständigheter kunnat ta taxi och inte behövt gå i dispyt med sin pappan.
Jag vill nog fortfarande tro att det handlar om ett yngre barn i början av tonåren, en äldre och mognare skulle knappast heller bråka om sin pappas cykel.

Sen kallar sig många för Stockholmare utan att för den saken vara födda i Stockholm. En "riktig" Stockholmare ska vara det i många generationer, det är inte de allra flesta som påstår sig vara det. Det argumentet håller tyvärr inte.

Citat:
Vad vi vet enligt Metro:
* Framträdande roll i KÄND svensk tv deckare. Måste alltså varit någon typ av rättsläkare eller biträdande detektiv, men inte huvudpersonen (då skulle det stått huvudroll). Skulle kunna vara Ingvar Hirdwall i Beck men inte Persbrandt. Ska dock vara tv deckare. Måste vara någon SVT produktion. Eller en mindre tv4 grej som medicin mannen.
* Bor i lägenhet i Stockholm
* Sonen ville låna cykeln mitt i natten. Tyder på att sonen är något äldre. Kanske runt 20?
* Har med verkat i en av de mest kritiker rosade filmerna mellan 2005-2009 - vilken film kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in