En tjugoåring hade inte varit beroende av pappans cykel, detta låter mer som en yngre tonåring.
En tjugoåring hade under sådana omständigheter kunnat ta taxi och inte behövt gå i dispyt med sin pappan.
Jag vill nog fortfarande tro att det handlar om ett yngre barn i början av tonåren, en äldre och mognare skulle knappast heller bråka om sin pappas cykel.
Sen kallar sig många för Stockholmare utan att för den saken vara födda i Stockholm. En "riktig" Stockholmare ska vara det i många generationer, det är inte de allra flesta som påstår sig vara det. Det argumentet håller tyvärr inte.
Citat:
Ursprungligen postat av pettssonkatten
Vad vi vet enligt Metro:
* Framträdande roll i KÄND svensk tv deckare. Måste alltså varit någon typ av rättsläkare eller biträdande detektiv, men inte huvudpersonen (då skulle det stått huvudroll). Skulle kunna vara Ingvar Hirdwall i Beck men inte Persbrandt. Ska dock vara tv deckare. Måste vara någon SVT produktion. Eller en mindre tv4 grej som medicin mannen.
* Stockholmare (tyder på att han är född i Stockholm, vilket utesluter Niklas Hjulström som jag tänkte på, han är född i Mölndal)
* Bor i lägenhet i Stockholm
* Sonen ville låna cykeln mitt i natten. Tyder på att sonen är något äldre. Kanske runt 20?
* Har med verkat i en av de mest kritiker rosade filmerna mellan 2005-2009 - vilken film kan det vara?
* Ska vara med i en film (säkert i en liten bi roll) nästa år. Hur får man reda på vilka filmer som släpps nästa år?