2013-07-18, 19:46
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Jag litar på att det inte tar mycket längre då. Tack för svar!

Hoppas du kommit tillräckligt långt i turneringen då iallfall, så valet mellan jobb och prispengar blir lätt
Citera
2013-07-18, 20:00
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfhappend
Hoppas du kommit tillräckligt långt i turneringen då iallfall, så valet mellan jobb och prispengar blir lätt

Ja, man får ju hoppas. Men det är bara finalbordet som är av betydelse. 10:e plats är $516. Inte värt att reta upp chefen för.
Citera
2013-07-19, 03:24
Medlem
Alltså det går inte att bli utdragen mot såna skitkort så många gånger under en dag, eller jo förresten det går på PS.

Har rykt ut ur 4 turneringar ikväll på de mest vidriga sätt.
Jag är så lack så jag skulle kunna klyva tangentbordet.

40k, ca 30 spelare innan itm. Får QQ på BB, SB raise 2xbb varpå jag och en till synar.
Flop kommer Q47 i trekulör. Får en reraise och jag ställer in.

Då har han 56s, turn 9, river 8.
Hade vart stacktvåa med 190 spelare kvar.

Liknande turre, precis pyntat in addon, har strax över 80k i marker.
Får KK med SB, reraisar alla utom en lägger sig han går allin.
Synar, han har Hjärter K & spader 10, flopen kommer 3 hjärter, turn en spader och river hjärter.

Det här var bara två av 5-6 exakt likadana mögel bakslag.
Jag får fan hybris.
Citera
2013-07-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Michael Tureniec. Grymt duktig är han.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
skämmes är i 109+R FT idag igen

Tråkigt att "uaredead lol" har stängt av sig från sökfunktionen, de var kul att raila han förut.
Han där skämmes, går han att söka på stars?
Citera
2013-07-26, 18:17
Medlem
IntoTheVoids avatar
Några fler Flashbackare som ska lira MicroMillions Main Event på söndag?
$1m GTD och vinnaren är garanterad minst $150k, för bara $22. Kommer bli grymt!
Citera
2013-07-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Några fler Flashbackare som ska lira MicroMillions Main Event på söndag?
$1m GTD och vinnaren är garanterad minst $150k, för bara $22. Kommer bli grymt!

Jag tänkte testa, frågan är dock om vanliga sunday million kommer ha supervärde om alla väljer att spela MM istället..
Citera
2013-07-27, 00:08
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Jag tänkte testa, frågan är dock om vanliga sunday million kommer ha supervärde om alla väljer att spela MM istället..

Tror inte det kommer bli någon jättestor skillnad. De som lirar sunday million i vanliga fall lär göra det på söndag också.
Inte ofta man får lira två tuneringar med $1m GTD för sammanlagt $237 på en kväll.
Citera
2013-07-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok

Det är snarare så att MM kommer att ha ett lägre värde p.g.a. av alla proffs som spelar SM samtidigt. Generellt gäller att turneringar med lågt inköp drar spelare som normalt spelar högre om de går samtidigt som dyra turneringar.

Bra spelare klarar lätt att spela 10-20 MTTs samtidigt utan att det påverkar spelet särskilt negativt.

En effekt av detta är att det inte är helt ovanligt att när man kommer ner på 100 spelare kvar så är i princip alla spelare kompetenta TROTS att man tycker att man spelar förhållandevis lågt.

Man undrar hur så bra spelare orkar spela så lågt och svaret är alltså att de fyller ut de dyra turneringarna med billiga turneringar som de aldrig skulle spela annars.
Citera
2013-07-28, 00:59
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Övervärde (?!) på en satellit på stars? http://i.imgur.com/P4G4gbU.png 2 biljetter garanterade, inköp till den turren är $150+12 vilket innebär 324 dollar totalt. Aldrig att den summan lär hinna nås innan rebuys/addons är klara...
Citera
2013-07-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Övervärde (?!) på en satellit på stars? http://i.imgur.com/P4G4gbU.png 2 biljetter garanterade, inköp till den turren är $150+12 vilket innebär 324 dollar totalt. Aldrig att den summan lär hinna nås innan rebuys/addons är klara...

Hur gick det? Tänk på att det var en 3x-Turbo. Det innebär VÄLDIGT många fler rebuys än i en vanlig turbo-turre.

Tänk även på att eventuella övervärden äts upp SNABBT med tanke på late reg.

Visst händer det att det blir övervärde på Stars då och då. Men andelen är försvinnande liten.
Citera
2013-07-28, 20:31
Medlem
IntoTheVoids avatar
Nu drar Main Event igång. Sen anmälan på 3 timmar. Se till att regga er nu!
Lycka till!
Citera
2013-07-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS

PokerStars Tournament #762700116, No Limit Hold'em
Super Satellite
Buy-In: $1.00/$0.10 USD
87 players
Total Prize Pool: $471.00 USD

Så var det med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem