2008-09-05, 01:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Gör som vänstertecknad - snöa in på något intressant ämne. I mitt fall är det rymdfart/astronomi och jag har sällan några problem med att sysselsätta mig. Om jag inte är med vänner är jag ute och cyklar, läsre om rymden eller utövar astronomi. Skaffa en fältkikare och en stjärnkarta och börja utforska världen ovanför dig.
Citera
2008-09-05, 01:37
Medlem
Pös Gurras avatar
Börja spela world of warcraft. När du väll har fastnat i det så kommer du aldrig mera klaga över för mycket fritid.

Kolla på massa pokerfilmer och lär dig spela poker. Ifall du blir bra så kan du vinna en slant på det också.

Börja åk skateboard, inlines eller varför inte cykla?

Utöka din vänskapskrets och hitta på saker med dina nya polare.

Börja måla, sjunga/göra musik, skriva eller satsa på att dubbla dina posts på flashback.
Citera
2008-09-05, 01:49
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Gräv, att gräva är kul och rogivande har precis börjat med det själv, det är lite svårare om man bor inne i stan.
Äger varken spade eller något ställe att gräva på :O Och går inte gräva under träning

Citat:
Börja läsa i nya forum på flashback och se om det väcker något nytt intresse du kan lära dig allt om, då har du ett par veckors sysselsättning.
Bra ide och har börjat praktisera den så smått. Läser en hel del i programering, datorsäkerhet och Övriga operativ system i jakten på kunskap, för jag gillar verkligen att lära mig, dock urusel på att koncentrera mig. Men bra ide, fortsätt så.

Citat:
Om du har lätt för att sova så sov helt enkelt, roligare än att vara vaken och uttråkad tycker jag iaf. När du ändå håller på kan du göra lite övningar för att försöka framkalla någon lucid-dream.
Hatar att sova och har "inte" drömt på åratal, kanske borde lära mig drömma?

Citat:
Ursprungligen postat av cockneybastard
Titta en till sak att fördriva tiden med... SÖKA JOBB! Iofs så tycker jag personligen att de är det tråkigaste man kan göra.

Funderat på att försöka skriva en bok?
Därför man inte direkt ödslar jättemycket tid på det, roligare att klaga på internet som den patetiska stackare jag är Skrivit två kapitel på min bok om känslors funktion. Dock blir det mest skräp och som allt annat lämnats halvfärdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av grodöga
Börja odla cannabis. Tidskrävande, sedan kan du extraknäcka på det.
Plus att (kan det bli bättre?) kan du och dina polare ha roligt med växten.
Redan gjort en gång, även vallmo. Var roligt en gång, och fördriver bara lite tid. Just nu försöker jag med tobak.

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Gör som vänstertecknad - snöa in på något intressant ämne. I mitt fall är det rymdfart/astronomi och jag har sällan några problem med att sysselsätta mig. Om jag inte är med vänner är jag ute och cyklar, läsre om rymden eller utövar astronomi. Skaffa en fältkikare och en stjärnkarta och börja utforska världen ovanför dig.
Har försökt så många gånger men lyckas dessvärre aldrig koncentrera mig länge nog för att lära mig detta intresse. Är som en 12 åring, tusentals hobbys som varar en månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Pös Gurra
Börja spela world of warcraft. När du väll har fastnat i det så kommer du aldrig mera klaga över för mycket fritid.
Började, slutade. Samma med GW, L2, Silkroad online, lord of the rings online. Just nu är det trackmania forever som sysselsätter några timmar om dagen Spel är alltid skoj men tar slut för snabbt.

Citat:
Kolla på massa pokerfilmer och lär dig spela poker. Ifall du blir bra så kan du vinna en slant på det också.
Gillar faktiskt inte poker, har försökt men det är bara inte så skoj.

Citat:
Börja åk skateboard, inlines eller varför inte cykla?
Bra tips faktiskt, riktigt bra Har en skateboard i gardroben och skall kila iväg och köpa en cykel imorgon (min gamla ligger just nu i en skog efter att den trillade ihop på väg till skolan).

Citat:
Utöka din vänskapskrets och hitta på saker med dina nya polare.
Det jag gjorde när jag var aktiv under nolle-p Dock pluggar dessa stackare en jävla massa just nu Lite det som är mitt problem, folk har massa schemalagd tid och inte jag.

Citat:
Börja måla, sjunga/göra musik, skriva eller satsa på att dubbla dina posts på flashback.
Jobbar på posterna just nu ju

oj oj oj vad pessemistisk och grinig jag låter, inte meningen dock. GIllar alla förslagen så keep it up, fått en hel del förslag som skall testas och det tackar jag för.
Citera
2008-09-05, 02:07
Medlem
Pös Gurras avatar
Jag försöker igen då!

Tanka ner massa olika serier och plöj igenom. Tillexempel heroes, lost, scrubs, dexter mfl. Ifall du inte gillar serier så kan du alltid kolla igenom alla film klassiker som du har missat.

Du gillar inte att träna men lättare sporter då? Pingis, badminton, bowling etc.

Skaffa ett jobb. Bra tidsfördriv och du får pengar. Du kan även bekanta dig med dina arbetspolare och göra något med dem ifall du fortfarande har fritid.

Gå olika kurser. Keramik, matlagning, silversmide etc.

Gör som denna kille http://www.youtube.com/watch?v=NwU3P6CM61Q

Nu kommer jag inte på något mer
Citera
2008-09-05, 02:20
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Jag försöker igen då!
Uppskattas trots att jag låter grinig. Är egentligen ganska glad men låter kanske lite lätt grinig nu

Citat:
Tanka ner massa olika serier och plöj igenom. Tillexempel heroes, lost, scrubs, dexter mfl. Ifall du inte gillar serier så kan du alltid kolla igenom alla film klassiker som du har missat.
Tackar tackar, några tips på fina komedier i stil med that 70 show och scrubs? Hört rykten om säsong åtta på scrubs, stämmer detta? Filmerna plöjer jag igenom, såg dödens fält igår och the deer hunter idag, mycket trevligt Laddar även upp med film inför flickvännens nästa besök.

Citat:
Du gillar inte att träna men lättare sporter då? Pingis, badminton, bowling etc.
Finns en sport jag faktiskt gillar och den är tennis Brukade spela lite med min granne men han flyttade hem till sitt hemland Dock fick du mig sugen så dax att leta upp en ny sparringpartner.

Citat:
Nu kommer jag inte på något mer
tackar för förslagen

Edit: Skaffade spore nyss tack vare den som tippsade om att spela, kollade igenom nysläppta spel och får hoppas det är så skoj som det verkar.
Citera
2008-09-05, 02:28
Medlem
Pös Gurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Finns en sport jag faktiskt gillar och den är tennis Brukade spela lite med min granne men han flyttade hem till sitt hemland Dock fick du mig sugen så dax att leta upp en ny sparringpartner.

Tänkte skriva tennis men valde badminton istället

Two and a half men är en grymt rolig tv-serie. Sen finns det ju My name is Earl, weeds, How i met your mother, Family guy, Dharma and Greg.

Ska sova nu så lycka till.
Citera
2008-09-05, 02:42
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Har försökt så många gånger men lyckas dessvärre aldrig koncentrera mig länge nog för att lära mig detta intresse. Är som en 12 åring, tusentals hobbys som varar en månad.

Jag förstår. Dock kan jag inget annat än fortsätta rekommendera astronomi som hobby. Detta då det är en enkel hobby, räcker med en kikare för att komma igång. Om du sedan ger det lite tid kommer du få mycket tillbaka. Mitt intresse för astronomi började när jag under mina promenader till skolan stannade upp och tittade månen. Samtidigt som jag tittade på månen tänkte jag på att detta är den enda himlakropp utanför jorden som människor trampat runt på.
Citera
2008-09-05, 03:38
Medlem
Höjas avatar
Citat:

Tänkte skriva tennis men valde badminton istället

Two and a half men är en grymt rolig tv-serie. Sen finns det ju My name is Earl, weeds, How i met your mother, Family guy, Dharma and Greg.

Ska sova nu så lycka till.
Two and a half men är riktigt trevlig, måndagar på sexan som jag alltid ser (måndagar är veckans bästa tv dag med serie efter serie). warhammer har ganska svalt intresse då jag aldrig satt mig in i universumet, däremot var Spore trevligt och underhållande och kommer antagligen ge mig en hel del glädje och fördriva massor med tid

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Jag förstår. Dock kan jag inget annat än fortsätta rekommendera astronomi som hobby. Detta då det är en enkel hobby, räcker med en kikare för att komma igång. Om du sedan ger det lite tid kommer du få mycket tillbaka. Mitt intresse för astronomi började när jag under mina promenader till skolan stannade upp och tittade månen. Samtidigt som jag tittade på månen tänkte jag på att detta är den enda himlakropp utanför jorden som människor trampat runt på.
Kan hålla med lite där, att ligga en iskall klar vinternatt och filosofera under månen är riktigt underbart och stimulerande. Den inge på något viss viss eftertänksamhet och respekt Vad för kikare är det som krävs och vad för kostnad för detta?
Citera
2008-09-05, 12:04
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Enligt vad jag vet så ska man drömma riktigt ordentligt ifall man sveper en 1.5l coca cola precis innan man går och lägger sig. Det ska sätta fart på hjärnan - huvudsaken är dock att man lyckas somna.
Citera
2008-09-05, 13:19
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Enligt vad jag vet så ska man drömma riktigt ordentligt ifall man sveper en 1.5l coca cola precis innan man går och lägger sig. Det ska sätta fart på hjärnan - huvudsaken är dock att man lyckas somna.
Visste att det inte var bra att ta beslutet att sluta dricka läsk
Citera
2008-09-06, 08:53
Medlem
Mekanisks avatar
Var du intresserad av datorer och t o m programmera kanske Linux kan vara något för dig? Du kanske redan kör det rent av? Det är riktigt kul i början när man lär sig en massa nytt. Sen kan man roa sig med att testa olika distributioner och fönsterhanterare.
Citera
2008-09-06, 16:19
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekanisk
Var du intresserad av datorer och t o m programmera kanske Linux kan vara något för dig? Du kanske redan kör det rent av? Det är riktigt kul i början när man lär sig en massa nytt. Sen kan man roa sig med att testa olika distributioner och fönsterhanterare.
Brukar byta dist varje gång jag hamnat i detta dilemma Gick vägen: Gento -> Ubuntu ->kubuntu ->debian -> Gentoo igen -> Väntar på den nya datorn för att testa arch

Linux är skoj, särskilt när man älskar att lära sig nya saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in