2008-09-04, 21:29
Medlem
JockeMedEnKnivs avatar
håller med om att du borde börja spela gitarr. eller så kan du lära dig ett språk. det verkar som ett stort projekt, men det går fortare än man tror i början (förutom i skolan när man gör det för man måste, då lär man sig ingenting). skaffa en ljudbok med typ franska, en 30min lektion om dan, kan man ligga och softa och känna att man gör nåt vettigt. sen när man märker hur fort det går blir man taggad att fortsätta. det gjorde jag när jag gick gymnasiet och hade för mycket fritid, hjälper på nåt sätt som nån slags terapi när man känner att man har tråkigt och slösar tid på slösurfande
Citera
2008-09-04, 21:32
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedEnKniv
håller med om att du borde börja spela gitarr. eller så kan du lära dig ett språk. det verkar som ett stort projekt, men det går fortare än man tror i början (förutom i skolan när man gör det för man måste, då lär man sig ingenting). skaffa en ljudbok med typ franska, en 30min lektion om dan
Nu tänkte jag dock först på programeringsspråk, men ett talat språk är helt klart intressant. Något förslag på ett språk som inte är danska eller tyska då jag redan kan dessa någorlunda och ej heller franska då jag pga barndomen nästan hatar allt från denna stat
Citera
2008-09-04, 21:36
Medlem
JockeMedEnKnivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Nu tänkte jag dock först på programeringsspråk, men ett talat språk är helt klart intressant. Något förslag på ett språk som inte är danska eller tyska då jag redan kan dessa någorlunda och ej heller franska då jag pga barndomen nästan hatar allt från denna stat
jag själv kör brasiliansk portugisiska, för att jag tycker det är världens coolaste språk plus att jag tycker brasilien är världens coolaste land. dessutom kul att plugga nåt språk som är lite random, inte särskilt många som vet ett dugg om portugisiska.

men det är förstås ett rätt personligt val. vad tycker du själv?
alla tjejer faller väl pladask för lirare som häver ur sig massa italienska?

Edit: Jag såg inte att du hade skrivit nåt om språk överhuvudtaget. men "riktiga" språk tilltalar iaf mig mer
Senast redigerad av JockeMedEnKniv 2008-09-04 kl. 21:38.
Citera
2008-09-04, 21:38
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedEnKniv
jag själv kör brasiliansk portugisiska, för att jag tycker det är världens coolaste språk plus att jag tycker brasilien är världens coolaste land. dessutom kul att plugga nåt språk som är lite random, inte särskilt många som vet ett dugg om portugisiska.

men det är förstås ett rätt personligt val. vad tycker du själv?
alla tjejer faller väl pladask för lirare som häver ur sig massa italienska?
Brasiliansk portugisiska låter ganska intressant men ändå lite fel, har lite småsvårt för de latinska språken, vet inte varför men finner de vara lite fjolliga.

Ironiskt nog är jag intresserad av latin av någon konstig anledning, fjolligt så det förslår men ingen snackar det och det är vetenskapens språk. Arabiska är nog det mest intressanta då jag studerar till ett yrke som kan ha nytta av just detta
Citera
2008-09-04, 22:00
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Sök på Origami. Det hade jag kul med i någon vecka.

Köp en midi-synth och lär dig att spela klaviatur.

Låna hem lite låneböcker i knopslagning samt köp hem lite tågvirke. Knopar är skitkul att kunna, speciellt dekorationsknopar (valknopar osv).

Gå med i föreningar eller klubbar. Testa att gå på lite föreläsningar om saker och ting, det är nästan alltid intressant.

Köp hem lite 1000+ pussel, alternativt 3d pussel. Köp annars hem lite multiplayer spel till dina konsoller och lira med polare.

Gå ut när du läser böcker eller ska göra någonting annat, att sitta ute är mycket mer fridfullt och givande än att sitta instängd inomhus. Dödsallvarligt.

Möblera om. Det brukar jag göra någon gång om året. Imo skitkul.

Skaffa en flickvän (tråkigt svar).

Utforska delar av din stad som du inte har varit i tidigare. Det kan vara spännande som satan om man är lite äventyrlig och vågar sig på saker som att hoppa över stängsel.

Skaffa lite målarutrustning och lär dig att måla.

Där tog fantasin slut för mig.
Citera
2008-09-04, 22:06
Medlem
Höjas avatar
Nu är jag rätt tråkig, men...

Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Sök på Origami. Det hade jag kul med i någon vecka.

Köp en midi-synth och lär dig att spela klaviatur.
Kan spela klaviatur och pappersvikeri gör mig frustrerad

Citat:
Gå med i föreningar eller klubbar. Testa att gå på lite föreläsningar om saker och ting, det är nästan alltid intressant.
Redan gjort, engagerar mig en del i somliga politiska och filmsaker på universitetet, även lite nationsarbete Precis avslutat aktiviteten inom nolle-p och det var då tristessen slog mig.

Citat:
Köp hem lite 1000+ pussel, alternativt 3d pussel. Köp annars hem lite multiplayer spel till dina konsoller och lira med polare.
Polarna är tråkigt nog inte intresserade av tv-spel Lite wc3 och starcraft är vad de är intresserade av.

Citat:
Gå ut när du läser böcker eller ska göra någonting annat, att sitta ute är mycket mer fridfullt och givande än att sitta instängd inomhus. Dödsallvarligt.
Ska jag göra, läser mycket nämligen

Citat:
Möblera om. Det brukar jag göra någon gång om året. Imo skitkul.
Gjorde jag så sent som igår när jag storstädade min lilla studenlya (och även det gemensamma köket)

Citat:
Skaffa en flickvän (tråkigt svar).
Har jag gjort Underbar flicka som skänker mig mycket nöje, dessvärre bor hon 22 mil bort

Citat:
Där tog fantasin slut för mig.
Tackar tackar för tipsen ett steg närmare att slippa tristessen
Citera
2008-09-04, 22:14
Medlem
kiwi22s avatar
Vet inte vad du bor i för stad, men i Stockholm är det sjukt roligt att bara titta på människor. Kanske inte varje dag. Men absolut någon gång i veckan. Ta dig en kopp kaffe/te/läsk och sätt dig någonstans där det passerar mycket folk, centralen i Stockholm som exempel.

Sen om du vill ta det till nästa nivå kan du börja åka samma buss/tåg/spårvagn samma tidpunkt varje dag och studera vilka som åker med den varje dag. Börja anteckna deras klädsel, humör, attribut och annat roligt.

Eller om du inte pallar anteckna och sådant skit är det ju alltid kul och kolla på folk på bussar/tåg/spårvagnar. Folk som blir förbannade över småsaker, folk som inte bryr sig, folk som sover, folk som missar hållplatser och så vidare.

Kanske gav lite inspiration..?!
Citera
2008-09-04, 22:16
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Vet inte vad du bor i för stad, men i Stockholm är det sjukt roligt att bara titta på människor. Kanske inte varje dag. Men absolut någon gång i veckan. Ta dig en kopp kaffe/te/läsk och sätt dig någonstans där det passerar mycket folk, centralen i Stockholm som exempel.

Kanske gav lite inspiration..?!
Bor inte i stockholm men brukar ibland småroa mig på håltimmarna med detta, sitter på kårhuset och dricker kaffe och kollar på flanörer. Jag och en kompis brukar sitta där och snacka politik och se på människor Underhållande och trevligt
Citera
2008-09-05, 00:39
Medlem
kalle.bs avatar
Börja träna, eller börja med att spela ett instrument som andra säger. Hösten är ju här så köp dig något mysigt dator/tv spel du kan köra.
Citera
2008-09-05, 00:47
Avslutad
Börja syssla med autofellatio. Viss träning ingår ju men det är givande på ett helt annat sätt än vanlig gymträning.
Citera
2008-09-05, 01:03
Medlem
GaletAnonyms avatar
Gräv, att gräva är kul och rogivande har precis börjat med det själv, det är lite svårare om man bor inne i stan.

Börja läsa i nya forum på flashback och se om det väcker något nytt intresse du kan lära dig allt om, då har du ett par veckors sysselsättning.

Om du har lätt för att sova så sov helt enkelt, roligare än att vara vaken och uttråkad tycker jag iaf. När du ändå håller på kan du göra lite övningar för att försöka framkalla någon lucid-dream.
Citera
2008-09-05, 01:13
Medlem
grodögas avatar
Börja odla cannabis. Tidskrävande, sedan kan du extraknäcka på det.
Plus att (kan det bli bättre?) kan du och dina polare ha roligt med växten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in