2022-03-23, 15:31
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebraj
Har så sjukt tråkigt alla kings, vad ska jag göra? Vad gör ni när ni har tråkigt?

Hur fan kan man ha tråkigt? Har inte tid att ha tråkigt. TS, vad gör du om dagarna? Slappar, arbetslös eller fullt upp?
Citera
2022-03-23, 15:34
Medlem
Emellies avatar
Brukar hänga här på forumet när jag har tråkigt. Har blivit en del på senaste.

Annars kanske du kan läsa en bok eller se en film? En promenad i naturen nu när det börjar bli lite varmare ute är inte helt fel det heller.
Citera
2022-03-23, 15:37
Medlem
wertyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebraj
Har så sjukt tråkigt alla kings, vad ska jag göra? Vad gör ni när ni har tråkigt?

Jag hinner aldrig ha tråkigt, det finns ju hur mycket som helst som behöver göras. Men vad är du intresserad av?
Träna?
Något kreativt (finns ju allt från att lära sig rita digitalt, spela instrument till att dreja...)?
Läsa?
Läs någon kurs?
Städa, tvätta, laga mat (preppa med matlådor)?
Odla något?
Ring/chatta med en vän?
Skriv en bok?
Citera
2022-03-23, 15:38
Medlem
Swe1227s avatar
Safta å sylta. Nämen du kan så paprika
Citera
2022-04-04, 16:01
Medlem
Fullständigt sysslolösa dagar. Söker tips på vad jag kan göra

Långtidsarbetslös, bara kontakt med en leverantör inom Arbetsförnedringens Rusta och matcha-program en timme i veckan. Jag spelar inga datorspel, är inte mycket för att läsa. Har en bil men inte råd med bensin nog att köra omkring planlöst längre.

Vad ska jag göra om jag inte vill sträckkolla serier, lära mig ett nytt språk, läsa något trams på distans eller samla på frimärken?

Tar helst emot tips från andra arbetslösa som kämpar för att fylla dagarna. Ni som jobbar förstår ofta inte den tomhet som infinner sig efter en längre tids leverne såhär (nej, era fyra veckor på altanen under semestern räknas inte).

Trött på att kolla skit jag redan sett på Youtube, slöläsa Flashback och ännu tröttare på alla glosögda horungar på Reddit. Försöker minimera min drogkonsumtion och att dricka är både dyrt och inte hållbart.
Citera
2022-04-04, 16:04
Medlem
Emellies avatar
Vara ute i naturen, om du gillar sådant? Då är det skönt om man har en förmiddag att spendera i skogen t.ex. Kanske ha med sig nån liten matsäck också.
Citera
2022-04-04, 16:04
Medlem
Belters avatar
Dog-walker. Så får du annat att koncentrera dig på än ditt eget jag och ditt mående.
Citera
2022-04-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Långtidsarbetslös, bara kontakt med en leverantör inom Arbetsförnedringens Rusta och matcha-program en timme i veckan. Jag spelar inga datorspel, är inte mycket för att läsa. Har en bil men inte råd med bensin nog att köra omkring planlöst längre.

Vad ska jag göra om jag inte vill sträckkolla serier, lära mig ett nytt språk, läsa något trams på distans eller samla på frimärken?

Tar helst emot tips från andra arbetslösa som kämpar för att fylla dagarna. Ni som jobbar förstår ofta inte den tomhet som infinner sig efter en längre tids leverne såhär (nej, era fyra veckor på altanen under semestern räknas inte).

Trött på att kolla skit jag redan sett på Youtube, slöläsa Flashback och ännu tröttare på alla glosögda horungar på Reddit. Försöker minimera min drogkonsumtion och att dricka är både dyrt och inte hållbart.
Engagera dig i någon hjälporganisation, bli volontär i second handbutik, bli daghusse åt någon hund i närheten, skriva ner ditt livs historia, anmäla dig till någon kurs i ett ämne du är intresserad av, kolla upp vandringar/promenader i grupp för daglediga, börja släktforska, kolla in vad kommunen erbjuder för verksamheter, gå ut och ta en café på ett konditori/fik för att se lite folk, promenera i områden som du ej besökt tidigare. Nu vet jag ju inte var du bor men bio finns i städer på dagtid.
Citera
2022-04-04, 16:21
Medlem
YP4XQs avatar
Saker jag gjort på min dötid sista åren har varit att lära mig Arduino, raspberry pi (en till varje TV för att streama filmer), lärt mig tagla och splitsa, tagit jägarexamen, köpt 3d skrivare och försökt lära mig 3d modellering

Har du balkong åt söderhållet eller trädgård kan du ju odla tomater, paprika, gurka, örter

Vad du än gör försök håll dig borta från skärmarna och gör något produktivt som du kan ta med dig!
Citera
2022-04-04, 16:28
Medlem
När jag hade gått hemma länge och tröttnat på allt man kunde göra just i hemmet, så gav jag mig ut.
Gick långa promenader på nya ställen varje gång.
Ibland tog jag även bussen ut ur stan till riktig natur.. var extra skönt när man dessutom hade telefonen i väskan hela tiden och inte plockade upp den.

Där jag bor finns även utegym som man kan ge sig på om man känner sig modig.

Du kanske kan hitta någon förening som gör saker du är intresserad av? Brukar inte kosta särskilt mycket (ibland till och med gratis).
Sjukt bra sätt att träffa folk också

Och om man vill stanna hemma så kan du ju passa på att rensa i ditt hem om du har mycket saker/kläder/osv. Väldigt skönt att kasta eller skänka en massa skit som man ändå inte har någon glädje av.
Citera
2022-04-04, 16:29
Bannlyst
Vad du än gör se till att du gör det regelbundet - lägg dig ungefär samma tid, upp samma tid, frukost samma tid. Rutiner är din vän.
Citera
2022-04-04, 16:32
Medlem
Du kommer inte gilla svaret men ge det en chans.
Tiktok.
Du väljer själv algorithm så välj videos du kan lära dig av eller få inspiration ifrån.
Väldigt bra tips på den appen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in