2009-12-26, 20:28
Medlem
Kan knappt något om datorer whatsoever men
Ja nu har min bärbara data börjat fucka sig totalt

speciellt om jag har igång många internetsidor, msn, laddar ner något och typdrar igång ett spel så stänger den av sig själv, hur kan man lösa det? eftersom det har funkat att ha igång så pass många saker innan.

Samt att den har på sistonde varit väldigt varm, men det jag mest är irriterrad på är att om jag låter den stå på, utan att göra något på den i mer än en timme så stänger den av sig själv, har inte satt på något engerispararskit eller dylikt.

är det något virus?, ska jag bara bryta itu den på mitten, eller vad kan det vara ?

vore väldigt tacksam för svar.
Citera
2009-12-26, 20:32
Medlem
BiffenEks avatar
Låter som att datorn överhettas.
Citera
2009-12-26, 20:35
Medlem
SilentVictorys avatar
Eftersom du säger att den blir väldigt varm, så är det ganska troligt att datorn stänger av sig för den blir överhettad.
Det är en säkerhetsgrej för att den inte ska brinna upp.

Möjligt att det är någon fläkt som gått sönder eller att du har väldigt mycket damm i datorn.

Lite svårt att öppna upp en laptop själv och kolla om du inte har lite erfarenhet.

Testa i alla fall att söka igenom datorn med något antivirusprogram för att se att du inte har något som ligger och drar en jävla massa cpu som låter datorn köra på full kraft.

Edit: Börjar datorn att låta som en hårfön innan den stängs av?
Citera
2009-12-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Eftersom du säger att den blir väldigt varm, så är det ganska troligt att datorn stänger av sig för den blir överhettad.
Det är en säkerhetsgrej för att den inte ska brinna upp.

Möjligt att det är någon fläkt som gått sönder eller att du har väldigt mycket damm i datorn.

Lite svårt att öppna upp en laptop själv och kolla om du inte har lite erfarenhet.

Testa i alla fall att söka igenom datorn med något antivirusprogram för att se att du inte har något som ligger och drar en jävla massa cpu som låter datorn köra på full kraft.

Edit: Börjar datorn att låta som en hårfön innan den stängs av?

tack för svaren
jo men den har helt plötsligt blivit väldigt varm det som konfunderar mig lite, och man hör ju att fläkten är igång när datan är igång.

jo sökt igenom datan utan att hitta något och sedan tagit bort onödiga program och dylikt.

och för att svara på din fråga så jag har aldrig hört något sådant ljud eller så när den stängs av:P

Edit : får be så mycket om ursäkt till snubben som skrivit posten under att jag skrev som jag gjorde, hoppas du kan förlåta mig........
Senast redigerad av claver 2009-12-26 kl. 21:49.
Citera
2009-12-26, 21:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claver
nu har min bärbara data börjat fucka sig totalt

Självklart är det bärbar data om du har datan i en bärbar dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in