• 2
  • 3
2009-12-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardTheBrave
Co-Main event: Lesnar vs Fedor (som då har skrivit kontrakt med UFC)

Main event: Lyoto "The Dragon" Machida vs Anderson Silva

Skulle hellre se Shogun vs Anderson Silva, känns som han skulle ha mer att hämta där.
Citera
2009-12-30, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Och man tävlar inte i UFC man tävlar i MMA och UFC är Organisationen, ungefär som man spelar inte NHL utan man spelar hockey.

Jag vill inte vara petig men jag tycker du har fel. Klart man kan säga att man tävlar i UFC om man har kontrakt med UFC. UFC är ingen sport nej, men det är en tävling och är man med och tävlar i organisationen som håller tävlingen är det klart att man säger så.

Hockey är en sport på ett annat sätt än vad MMA är. Hockey spelas likadant världen över med samma regler. MMA-organisationer har däremot olika regler och tom olika "spelplaner" så därför är det klart det kan vara relevant att nämna att man tävlar i Strikeforce om man nu gör det.

Sen är det inte givet att alla fighters som tävlar skulle anse sig vara Mixed Martial Artists heller. MMA är ett väldigt ihopbundat samlingsnamn av det som utövas i ringen, men en boxare som har tränat groundgame ett år och boxning i tio år är för mig mer en boxare än en MMA-utövare även om han tävlar i UFC.

Dock tror jag tyvärr att detta kommer försvinna mer och mer och att de flesta fighters som kommer komma upp om 5-10 år kommer vara renodlade MMA-utövare och då kommer jag acceptera att MMA är en riktig sport. Detta tror jag dock kommer bli tråkigt då man inte kommer få se typ kickboxaren mot brottaren i samma utsträckning som man kan göra nu.

Aja, nu blev det lite OT och insnöing på nånting annat nu men jag kände för att förmedla mina tankar ang detta
Citera
2009-12-31, 01:36
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Jag vill inte vara petig men jag tycker du har fel. Klart man kan säga att man tävlar i UFC om man har kontrakt med UFC. UFC är ingen sport nej, men det är en tävling och är man med och tävlar i organisationen som håller tävlingen är det klart att man säger så.

Hockey är en sport på ett annat sätt än vad MMA är. Hockey spelas likadant världen över med samma regler. MMA-organisationer har däremot olika regler och tom olika "spelplaner" så därför är det klart det kan vara relevant att nämna att man tävlar i Strikeforce om man nu gör det.

Sen är det inte givet att alla fighters som tävlar skulle anse sig vara Mixed Martial Artists heller. MMA är ett väldigt ihopbundat samlingsnamn av det som utövas i ringen, men en boxare som har tränat groundgame ett år och boxning i tio år är för mig mer en boxare än en MMA-utövare även om han tävlar i UFC.

Dock tror jag tyvärr att detta kommer försvinna mer och mer och att de flesta fighters som kommer komma upp om 5-10 år kommer vara renodlade MMA-utövare och då kommer jag acceptera att MMA är en riktig sport. Detta tror jag dock kommer bli tråkigt då man inte kommer få se typ kickboxaren mot brottaren i samma utsträckning som man kan göra nu.

Aja, nu blev det lite OT och insnöing på nånting annat nu men jag kände för att förmedla mina tankar ang detta

Nu är det väl så att det skiljer sig vid hockey också, NHL har väl en mindre rink jämfört med tex elitserien och vissa andra regler. Ville inte heller vara petig.

Skulle vilja se GSP mot A.Silva
Citera
2009-12-31, 01:52
Medlem
Bill Cliffs avatar
Bas Rutten vs Randy Couture!

Gubbarnas fight! Synd att Bas har lagt av för länge sedan dock, hade kunnat bli hur jävla kul som helst.
Citera
2009-12-31, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Bas Rutten vs Randy Couture!

Gubbarnas fight! Synd att Bas har lagt av för länge sedan dock, hade kunnat bli hur jävla kul som helst.

Om det sker i en MMA ring tippar jag randy, men om det sker i en bar tippar jag fan 100% på Bas, någon som tar det bettet?
Citera
2010-01-08, 17:55
Medlem
SweTechs avatar
Tråden får en chans..
Dom matcher som läggs upp som ens drömfighter ska motiveras.
Utan motiveringar så låses tråden.
Vid för mycket trams och OT låses tråden.

//Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in