• 1
  • 2
2009-12-26, 15:00
Medlem
Oxygeens avatar
Vilka är era drömfighter? Självklart skulle inte Dana ställa upp på allt men man skulle ju kunna önska sig vissa saker...

Mina största drömfighter.

Brock Lesnar - Cheick Kongo
Lyoto Machida - Thiago Silva
Chris Leben - Demian Maia
Georges St-Pierre - Josh Koschek

Där namnen som står först är mina vinnare i matchen, diskutera gärna mellan varandras fighter också..
Citera
2009-12-26, 15:23
Medlem
fugus avatar
Intressant lista må jag säga.

Förmodligen känner du till det, men två av dessa fighter är redan avklarade.

De övriga två är ju rena missmatches.
Citera
2009-12-27, 04:44
Machida vs Shogun 2

Shogun vs Rampage Jackson
Citera
2009-12-27, 12:56
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Machida vs Shogun 2

Shogun vs Rampage Jackson

Mycket möjligt att även andra matchen du nämner blir verklighet om Shogun spöar Machida i returen och Quinton vinner mot Rashad.
Citera
2009-12-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Mycket möjligt att även andra matchen du nämner blir verklighet om Shogun spöar Machida i returen och Quinton vinner mot Rashad.

Om Shogun blev champ så skulle ufc få det ganska lätt att hypa upp några titelmatcher/rematches Rampage som ganska klar contender sen rematch mot Griffin och Nog om dom tar sig upp till top contender vilket jag är övertygad om att Nog kommer göra Forest är lite tveksamare dock.
Citera
2009-12-27, 15:39
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koi
Om Shogun blev champ så skulle ufc få det ganska lätt att hypa upp några titelmatcher/rematches Rampage som ganska klar contender sen rematch mot Griffin och Nog om dom tar sig upp till top contender vilket jag är övertygad om att Nog kommer göra Forest är lite tveksamare dock.
Glömm inte bort Anderson Silva, han kommer defenitivt vara med i snacket om titelmatcher om Machida förlorar.
Citera
2009-12-27, 19:41
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa

Jepp. Sist de möttes så åt ju Shogun Rampage till frukost men jag tror att Rampage kan göra bättre ifrån sig än så. Även om jag vill se Shogun som Champ.
Citera
2009-12-27, 20:21
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
BJ Penn - Thiago Alves
Riktigt bra val.

Den enda i lättvikt eller welter jag tror kan hota Penn stående.
Citera
2009-12-27, 20:24
Clay Guida - Brock Lesnar.
Citera
2009-12-27, 20:24
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Riktigt bra val.

Den enda i lättvikt eller welter jag tror kan hota Penn stående.

mm, jag tror det kan bli en sjukt bra match, thiago är MYCKET större än BJ Penn, han är mycket starkare också, och har bra takedown defense, så jag tror inte matchen hamnar på marken. BJs boxning är jävligt bra, men han kör med en traditionell boxnings stance, och han gillar inte att checka legkicks, så jag tror det kan bli en sjukt intressant match då Thiago är en jävla destroyer med sina fötter
Citera
2009-12-27, 20:36
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
mm, jag tror det kan bli en sjukt bra match, thiago är MYCKET större än BJ Penn, han är mycket starkare också, och har bra takedown defense, så jag tror inte matchen hamnar på marken. BJs boxning är jävligt bra, men han kör med en traditionell boxnings stance, och han gillar inte att checka legkicks, så jag tror det kan bli en sjukt intressant match då Thiago är en jävla destroyer med sina fötter
Tror att Alves har lite överskattat Takedown defence. Många ser för mycket på fighten mot Koscheck, men sanningen är att Koscheck inte fightades särskilt smart ELLER bra där.
Citera
2009-12-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tror att Alves har lite överskattat Takedown defence. Många ser för mycket på fighten mot Koscheck, men sanningen är att Koscheck inte fightades särskilt smart ELLER bra där.

Det bör dock påpekas att dem få legkicks som Sherk slängde iväg mot Penn verkade besvära honom en del, och Alves har nog ett par klasser bättre och kraftigare sparkar än vad Sherk har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in