2009-12-26, 11:02
Medlem
volvo 240s avatar
Jag har två spel som använder Windows Love, Street Fighter Iv och GTA IV. Båda oriignalspel.

Så till problemet, för det emsta fugnerar de här spelen dåligt (om det startar alls i GTAs fall)

Skitlåg fps ochextrema laddnignstider med mera. Utan att datorn jobbar direkt..

Har provat att dra ner båda spelen på lägsta men sa,mma problem ändå så det verkar inte ha nåt alls med det att göra.

Sedan ibland av ren tur som det verkar kan jag spela båda spelen på nästan maxinställningar i timtal med skitbra fps och normala laddnignstider utan några som helst problem.

Körde GTA IV en gång och försökte verklgien rpessa datorn, sprängde hundratalsbilar och hade max antal stjärnor efter mig etc men det flöt på utan några som helst problem.

Det vanligaste är dock att jag får igång nåt av spelen och det flyter på hyfsat så kan de _närsonhelst_ utan att nåt speciellt händer i spelet, jag kan va ute i menyn eller mitt i en fight så bara allt segar ner fullständigt, även om spelet varit igång i två minuter och datorn är helt nystartad.

Enda gemensamma de här spelen har är Windows Live så undrar om felet kan ligga där på nåt vis?

Inga andra spel beter sig såhär skumt och kör alla Unreal 3 baserade spel på max utan några som helst problem och Crysis på high utan att det bråkar mer än enstaka slowdows.

Så vad fan kan det vara?

Min dator ser utsåhär: Amd 64 dual core 6000+ Radeon Hd4850 1gb 2048mb ram.

Alla tips mottages!
Citera
2009-12-26, 12:22
Medlem
ekmannens avatar
Har också problem med det "nya" batman spelet. Det är också windows live som håller i de. Musen är helt efter, och laggar ibland.
Citera
2009-12-26, 12:59
Medlem
frank_pes avatar
Har du senaste BIOS och drivrutinerna till ditt grafikkort som kom ut nu den 17:e? http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kollat om det finns några uppdateringar till spelen från deras hemsidor?
Citera
2009-12-26, 18:08
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du senaste BIOS och drivrutinerna till ditt grafikkort som kom ut nu den 17:e? http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kollat om det finns några uppdateringar till spelen från deras hemsidor?
Spelen är patchade men ok grafikortet har jag glömt. De allra llra senaste versionerna av.

Men ibland så flyter ju spelen felfritt under hur mycket stress som helst.

Undrar om det ligger i grafikortet eller i precossorn, eller nånannanstans?
Citera
2009-12-26, 18:17
Medlem
Sproxxs avatar
Games for Windows LIVE är en pina. Alltid strul med uppdateringar och prestanda. Har själv GTA4 och önskar jag kunde spela det utan massa Games for Windows LIVE integration. x(

Det du kan göra är att ominstallera spelet, ibland hjälper det.
Citera
2009-12-26, 18:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Games for Windows LIVE är en pina. Alltid strul med uppdateringar och prestanda. Har själv GTA4 och önskar jag kunde spela det utan massa Games for Windows LIVE integration. x(

Det du kan göra är att ominstallera spelet, ibland hjälper det.
Heh, köpte spelet 9jan 2009 och har nog installerat om det 25 gånger.

Grymt jobbigt med tanke på hur stor installationen är.

Verkar inte spela nån roll, enstaka gånger flyter det perfekt, för det mesta hack och låg fps :S

Oavsett hur många gånger jag installerar om eller tweakar det.
Senast redigerad av volvo 240 2009-12-26 kl. 18:29.
Citera
2009-12-26, 18:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Spelen är patchade men ok grafikortet har jag glömt. De allra llra senaste versionerna av.

Men ibland så flyter ju spelen felfritt under hur mycket stress som helst.

Undrar om det ligger i grafikortet eller i precossorn, eller nånannanstans?
Uppdatera det jag skrev så flyter dom förhoppningsvis på felfritt hädanefter, att dom funkar ibland kan ju vara en bugg i den gamla mjukvaran annars skulle inte ny behöva komma för nerladdning och du skrev aldrig nåt om din BIOS?

Kolla också så du inte har virus.
Citera
2009-12-26, 19:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Uppdatera det jag skrev så flyter dom förhoppningsvis på felfritt hädanefter, att dom funkar ibland kan ju vara en bugg i den gamla mjukvaran annars skulle inte ny behöva komma för nerladdning och du skrev aldrig nåt om din BIOS?

Kolla också så du inte har virus.
BIOS är det nyaste som fanns runt september och virus har ja icke. Men får testa grafkortet.
Citera
2009-12-27, 04:30
Medlem
volvo 240s avatar
Så nyaste drivarna installerade och datorn avstängd i sex timmar så den itne kan va varm..

Menbörjade hacka redan i menyerna, som det tidigare gjort ibland, likadant med Street Fighter.

Suck
Citera
2009-12-27, 05:24
Medlem
volvo 240s avatar
Btw, enligt GTa så använder jag ca 300 av grafikortets 1000 mb så det är ju knapapst överbelastat.
Citera
2009-12-27, 12:17
Medlem
volvo 240s avatar
Någon?
Citera
2010-06-29, 14:31
Medlem
volvo 240s avatar
Relaterat tråd. Problemen är i fler och fler spel, Men bara de som använ der games for windos live..

https://www.flashback.org/t1195894
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in