2009-12-26, 11:02
Medlem
volvo 240s avatar
Jag har tv spel som anvnder Windows Love, Street Fighter Iv och GTA IV. Bda oriignalspel.

S till problemet, fr det emsta fugnerar de hr spelen dligt (om det startar alls i GTAs fall)

Skitlg fps ochextrema laddnignstider med mera. Utan att datorn jobbar direkt..

Har provat att dra ner bda spelen p lgsta men sa,mma problem nd s det verkar inte ha nt alls med det att gra.

Sedan ibland av ren tur som det verkar kan jag spela bda spelen p nstan maxinstllningar i timtal med skitbra fps och normala laddnignstider utan ngra som helst problem.

Krde GTA IV en gng och frskte verklgien rpessa datorn, sprngde hundratalsbilar och hade max antal stjrnor efter mig etc men det flt p utan ngra som helst problem.

Det vanligaste r dock att jag fr igng nt av spelen och det flyter p hyfsat s kan de _nrsonhelst_ utan att nt speciellt hnder i spelet, jag kan va ute i menyn eller mitt i en fight s bara allt segar ner fullstndigt, ven om spelet varit igng i tv minuter och datorn r helt nystartad.

Enda gemensamma de hr spelen har r Windows Live s undrar om felet kan ligga dr p nt vis?

Inga andra spel beter sig shr skumt och kr alla Unreal 3 baserade spel p max utan ngra som helst problem och Crysis p high utan att det brkar mer n enstaka slowdows.

S vad fan kan det vara?

Min dator ser utshr: Amd 64 dual core 6000+ Radeon Hd4850 1gb 2048mb ram.

Alla tips mottages!
Citera
2009-12-26, 12:22
Medlem
ekmannens avatar
Har ocks problem med det "nya" batman spelet. Det r ocks windows live som hller i de. Musen r helt efter, och laggar ibland.
Citera
2009-12-26, 12:59
Medlem
frank_pes avatar
Har du senaste BIOS och drivrutinerna till ditt grafikkort som kom ut nu den 17:e? http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kollat om det finns ngra uppdateringar till spelen frn deras hemsidor?
Citera
2009-12-26, 18:08
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du senaste BIOS och drivrutinerna till ditt grafikkort som kom ut nu den 17:e? http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kollat om det finns ngra uppdateringar till spelen frn deras hemsidor?
Spelen r patchade men ok grafikortet har jag glmt. De allra llra senaste versionerna av.

Men ibland s flyter ju spelen felfritt under hur mycket stress som helst.

Undrar om det ligger i grafikortet eller i precossorn, eller nnannanstans?
Citera
2009-12-26, 18:17
Medlem
Sproxxs avatar
Games for Windows LIVE r en pina. Alltid strul med uppdateringar och prestanda. Har sjlv GTA4 och nskar jag kunde spela det utan massa Games for Windows LIVE integration. x(

Det du kan gra r att ominstallera spelet, ibland hjlper det.
Citera
2009-12-26, 18:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Games for Windows LIVE r en pina. Alltid strul med uppdateringar och prestanda. Har sjlv GTA4 och nskar jag kunde spela det utan massa Games for Windows LIVE integration. x(

Det du kan gra r att ominstallera spelet, ibland hjlper det.
Heh, kpte spelet 9jan 2009 och har nog installerat om det 25 gnger.

Grymt jobbigt med tanke p hur stor installationen r.

Verkar inte spela nn roll, enstaka gnger flyter det perfekt, fr det mesta hack och lg fps :S

Oavsett hur mnga gnger jag installerar om eller tweakar det.
Senast redigerad av volvo 240 2009-12-26 kl. 18:29.
Citera
2009-12-26, 18:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Spelen r patchade men ok grafikortet har jag glmt. De allra llra senaste versionerna av.

Men ibland s flyter ju spelen felfritt under hur mycket stress som helst.

Undrar om det ligger i grafikortet eller i precossorn, eller nnannanstans?
Uppdatera det jag skrev s flyter dom frhoppningsvis p felfritt hdanefter, att dom funkar ibland kan ju vara en bugg i den gamla mjukvaran annars skulle inte ny behva komma fr nerladdning och du skrev aldrig nt om din BIOS?

Kolla ocks s du inte har virus.
Citera
2009-12-26, 19:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Uppdatera det jag skrev s flyter dom frhoppningsvis p felfritt hdanefter, att dom funkar ibland kan ju vara en bugg i den gamla mjukvaran annars skulle inte ny behva komma fr nerladdning och du skrev aldrig nt om din BIOS?

Kolla ocks s du inte har virus.
BIOS r det nyaste som fanns runt september och virus har ja icke. Men fr testa grafkortet.
Citera
2009-12-27, 04:30
Medlem
volvo 240s avatar
S nyaste drivarna installerade och datorn avstngd i sex timmar s den itne kan va varm..

Menbrjade hacka redan i menyerna, som det tidigare gjort ibland, likadant med Street Fighter.

Suck
Citera
2009-12-27, 05:24
Medlem
volvo 240s avatar
Btw, enligt GTa s anvnder jag ca 300 av grafikortets 1000 mb s det r ju knapapst verbelastat.
Citera
2009-12-27, 12:17
Medlem
volvo 240s avatar
Ngon?
Citera
2010-06-29, 14:31
Medlem
volvo 240s avatar
Relaterat trd. Problemen r i fler och fler spel, Men bara de som anvn der games for windos live..

https://www.flashback.org/t1195894
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in