2009-12-26, 02:18
Medlem
Cadenzas avatar
Detta problemet har jag bara när jag spelar Dragon Age, och då cirka 5 minuter in i spelet. Efter ett tag kommer det pipande ljud från datorburken, först ungefär en gång var femte sekund, sen oftare och till slut piper det nästan konstant. Stänger man av spelet slutar det pipa och man kan börja på nytt, sen dyker det upp igen efter ungefär lika lång tid. Går man in i "main menu" på spelet slutar det också.

Vad i helvete är problemet? Först trodde jag det var ngn sorts överhettning, men det händer aldrig på andra krävande spel som t.ex. Call of duty 4.
Citera
2009-12-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Detta problemet har jag bara när jag spelar Dragon Age, och då cirka 5 minuter in i spelet. Efter ett tag kommer det pipande ljud från datorburken, först ungefär en gång var femte sekund, sen oftare och till slut piper det nästan konstant. Stänger man av spelet slutar det pipa och man kan börja på nytt, sen dyker det upp igen efter ungefär lika lång tid. Går man in i "main menu" på spelet slutar det också.

Vad i helvete är problemet? Först trodde jag det var ngn sorts överhettning, men det händer aldrig på andra krävande spel som t.ex. Call of duty 4.
Vad för slags pip är det? Är det små pipljud från moderkortet som hörs som långa signaler? Det skulle ju kunna cara processorfläktensom går upp i varv när du spelar det. Call of duty 4 kräver relativt lite av processorn, vilket kan vara anledningen till att det inte hörs där.
Citera
2009-12-26, 12:51
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwolt3
Vad för slags pip är det? Är det små pipljud från moderkortet som hörs som långa signaler? Det skulle ju kunna cara processorfläktensom går upp i varv när du spelar det. Call of duty 4 kräver relativt lite av processorn, vilket kan vara anledningen till att det inte hörs där.
Tror du nog har rätt, men TS borde förklara dess pip lite bättre ändå.
Citera
2009-12-26, 16:40
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwolt3
Ja, det kommer nog från moderkortet, pipens längd varierar men de är tillräcklig höhljudda för att man ska bli galen på det.

Finns det något program man kan ladda ner för att testa fläktarna?

Är noob när det gäller hårdvara, så vågar inte skruva isär datorn och kolla. Hör dock fläktljud från datorn som låter normalt... kan det vara farligt förprocessorn, typ att den smälter sönder om fläktarna inte funkar som de ska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in