Har en acer aspire m5620 som nu r 2 och ett halvt r gammal. Fungerar felfritt men jag undrar om man behver flasha biosen? Jag har version R01-A0 och R01-B2 har kommit ut och jag undrar om det verkligen r ens ndvndigt att uppgradera?
Brukar oftast inte ge ngon mrkbar skillnad, funkar din dator bra och stabilt s avrder jag dig frn att gra det.. gr ngot snett kan det bli rtt allvarliga fel!
Det brukar st ngonstans vad fr fel som en bios-uppdatering fixar, det brukar ocks st att har man inte dessa fel, s kan/br man lta bli att uppdatera bios. Det kan handla om t.ex hrdvarukompabilitet och sdana saker.
Jag har endast gjort det en gng d jag fick en gammal dist som inte stdde den processor jag hade kpt (vilken skulle stdjas). I allmnhet rtt ovanligt tror jag :P
Kan ha fel men har fr mig vissa versioner r anpassade fr det OS man anvnder, hade lite problem nr jag bytte till Win 7 64-bit men nr jag hmtade bios och valde mitt OS s fixade sig felet.
Enkel tumregel i sna hr fall: "If it works, DO NOT fix it".
Med andra ord finns det ingen anledning fr dej att flasha om biosen om datorn funkar som den ska. Skulle snarare sga att du kan skapa problem istllet isf, precis som nn sa.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!