Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-26, 01:07
  #1
Medlem
Hej
Det är så att helt plötsligt från absolut ingenstans så började internet sega, från början så funkade inte internet helt och hållet. Jag avvaktade en dag och efter en dag så funkade det igen dock så verkar allt i firefox och internet explorer vara skitsegt, massa grejer som inte laddas fullt ut, t.ex. bilder på facebook osv. Allt annat är perfekt, jag har bra ping på CS osv fattar dock inte vad som kan vara problemet.

Jag har: Startat om datorn Startat om routern Virussökt datorn Rensat massa program som jag inte använder

Dock så går det inte att göra en systemåterställning vettefan varför...
Vad kan vara problemet?
MVH Simon

Ursäkta det dåliga språket m.m
Citera
2009-12-26, 01:18
  #2
Medlem
ekmannens avatar
Hur snabb uppkoppling har du? Vad får du för resultat när du mäter på www.bredbandskollen.se ?
Citera
2009-12-26, 01:20
  #3
Medlem
ewertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkungen!!
Hej
Det är så att helt plötsligt från absolut ingenstans så började internet sega, från början så funkade inte internet helt och hållet. Jag avvaktade en dag och efter en dag så funkade det igen dock så verkar allt i firefox och internet explorer vara skitsegt, massa grejer som inte laddas fullt ut, t.ex. bilder på facebook osv. Allt annat är perfekt, jag har bra ping på CS osv fattar dock inte vad som kan vara problemet.

Jag har: Startat om datorn Startat om routern Virussökt datorn Rensat massa program som jag inte använder

Dock så går det inte att göra en systemåterställning vettefan varför...
Vad kan vara problemet?
MVH Simon

Ursäkta det dåliga språket m.m


låter mystiskt, laddar du eller nån i huset/lägenheten upp filer eller något liknande så blir det såklart segt.
annars skulle jag bara kunna föreslå att ladda ner google chrome som webbläsare.
Citera
2009-12-26, 02:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Hur snabb uppkoppling har du? Vad får du för resultat när du mäter på www.bredbandskollen.se ?

Jag har testat på bredbandskollen och jag får ungefär 100mb ner och 10 upp och jag har 100/10 fiber. Jag har testat google chrome, Mozilla Firefox och Internet Explorer exakt likdant på alla. Det funkar som sagt finfint i spel osv, men när det gäller surfandet är det inte lika bra, extremt jobbigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback