2009-12-26, 00:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu har tomten varit här med Win7 som jag har installerat på min laptop och genast uppkommer kompabilitetsproblem och trams med skrivskyddade mappar när man installerar osv

Jag hade aldrig några problem med WinXP att dels definiera så att alla mina program hamnade i mappen jag hade döpt till Program när jag hade svenskt Os men nu läggs ju allt i Program Files trots att jag har svensk version av Win7 Pro
Varför blir det så här?
Har jag gjort fel när jag installerade Win7 så att den helt plötsligt tror att den är engelsk/amerikansk?

Ett annat problem jag retar mig på är det där UAC eller vad det heter.
Jag skulle installera ett program som tyvärr skriver tempfilen i programmappen och då säger den till att det inte går och då kan man inte regga programmet eller använda det som man ska
Hur får jag ordning på det?

Sedan gnäller den varenda gång man ska kopiera filer och tramsar om att man ska vara admin. Hela operativsystemet är ju ett miniSovjet och det fattas ju bara att burken börjar spela internationalen och visa bilder på Stalin, Jättebäbisen och Mååd i tomteluvor när man jobbar med den
Ska det vara så här?

Sista frågan handlar om WinXP-mode. Jag har installerat filerna som emulerar xp men hur installerar jag programmen då som ska köras i XP-mode. Det finns ju inget sätt vad jag förstår av menyn att installera något utan det bara körs ett xp-fönster och då är ju hela vitsen med bakåtkompatibilitet inom Win7 helt värdelös för jag hade ju tänkt testa om jag kunde installera det där programmet jag inte kan köra pga UAC i xp-mode istället och så finns inget sätt att installera det på. Skandal!!! Var är Sverker och soptunnan när man behöver dem?

Nå hur fixar man de här sakerna nu då?
Det måste väl vara fler än jag som inte förstår hur xp-mode fungerar?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-12-26 kl. 01:17.
Citera
2009-12-26, 21:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Lösningen för dig är att installera XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in