2009-12-26, 00:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu har tomten varit hr med Win7 som jag har installerat p min laptop och genast uppkommer kompabilitetsproblem och trams med skrivskyddade mappar nr man installerar osv

Jag hade aldrig ngra problem med WinXP att dels definiera s att alla mina program hamnade i mappen jag hade dpt till Program nr jag hade svenskt Os men nu lggs ju allt i Program Files trots att jag har svensk version av Win7 Pro
Varfr blir det s hr?
Har jag gjort fel nr jag installerade Win7 s att den helt pltsligt tror att den r engelsk/amerikansk?

Ett annat problem jag retar mig p r det dr UAC eller vad det heter.
Jag skulle installera ett program som tyvrr skriver tempfilen i programmappen och d sger den till att det inte gr och d kan man inte regga programmet eller anvnda det som man ska
Hur fr jag ordning p det?

Sedan gnller den varenda gng man ska kopiera filer och tramsar om att man ska vara admin. Hela operativsystemet r ju ett miniSovjet och det fattas ju bara att burken brjar spela internationalen och visa bilder p Stalin, Jttebbisen och Md i tomteluvor nr man jobbar med den
Ska det vara s hr?

Sista frgan handlar om WinXP-mode. Jag har installerat filerna som emulerar xp men hur installerar jag programmen d som ska kras i XP-mode. Det finns ju inget stt vad jag frstr av menyn att installera ngot utan det bara krs ett xp-fnster och d r ju hela vitsen med baktkompatibilitet inom Win7 helt vrdels fr jag hade ju tnkt testa om jag kunde installera det dr programmet jag inte kan kra pga UAC i xp-mode istllet och s finns inget stt att installera det p. Skandal!!! Var r Sverker och soptunnan nr man behver dem?

N hur fixar man de hr sakerna nu d?
Det mste vl vara fler n jag som inte frstr hur xp-mode fungerar?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-12-26 kl. 01:17.
Citera
2009-12-26, 21:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Lsningen fr dig r att installera XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in