Nu har tomten varit hr med Win7 som jag har installerat p min laptop och genast uppkommer kompabilitetsproblem och trams med skrivskyddade mappar nr man installerar osv
Jag hade aldrig ngra problem med WinXP att dels definiera s att alla mina program hamnade i mappen jag hade dpt till Program nr jag hade svenskt Os men nu lggs ju allt i Program Files trots att jag har svensk version av Win7 Pro
Varfr blir det s hr?
Har jag gjort fel nr jag installerade Win7 s att den helt pltsligt tror att den r engelsk/amerikansk?
Ett annat problem jag retar mig p r det dr UAC eller vad det heter.
Jag skulle installera ett program som tyvrr skriver tempfilen i programmappen och d sger den till att det inte gr och d kan man inte regga programmet eller anvnda det som man ska
Hur fr jag ordning p det?
Sedan gnller den varenda gng man ska kopiera filer och tramsar om att man ska vara admin. Hela operativsystemet r ju ett miniSovjet och det fattas ju bara att burken brjar spela internationalen och visa bilder p Stalin, Jttebbisen och Md i tomteluvor nr man jobbar med den
Ska det vara s hr?
Sista frgan handlar om WinXP-mode. Jag har installerat filerna som emulerar xp men hur installerar jag programmen d som ska kras i XP-mode. Det finns ju inget stt vad jag frstr av menyn att installera ngot utan det bara krs ett xp-fnster och d r ju hela vitsen med baktkompatibilitet inom Win7 helt vrdels fr jag hade ju tnkt testa om jag kunde installera det dr programmet jag inte kan kra pga UAC i xp-mode istllet och s finns inget stt att installera det p. Skandal!!! Var r Sverker och soptunnan nr man behver dem?
N hur fixar man de hr sakerna nu d?
Det mste vl vara fler n jag som inte frstr hur xp-mode fungerar?