• 2
  • 3
2009-12-27, 21:41
Medlem
killspreems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob75
Dessa nycklar lär ju inte funka för evigt, MS tar ju lite tid på sig ibland, kan vara så illa så man sitter där sen med ett Win 7 som inte går att uppdatera eller nåt. Känns som lite för mycket rysk roulette för mig, ger nog hellre några extra hundralappar och kan känna mig säker.

Sexxiiggtt,jag sitter med flask vertion av w7 och jag kan uppdatera
Citera
2009-12-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killspreem
Sexxiiggtt,jag sitter med flask vertion av w7 och jag kan uppdatera

Nu ja, frågan är om det håller som sagt. Det brukas upptäckas om nycklarna är "hemsnickrade", men man kan ju ha tur också. Du får hålla oss uppdaterade
Citera
2009-12-27, 22:17
Medlem
killspreems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob75
Nu ja, frågan är om det håller som sagt. Det brukas upptäckas om nycklarna är "hemsnickrade", men man kan ju ha tur också. Du får hålla oss uppdaterade

Har aldrig kört en ren vertion,körde XP från 1 år efter starten till 1 år efter vista kom ut körde vista tills w7 kom ut och folk visade mig det (bl.a vår mattelärare)
Citera
2009-12-27, 22:40
Medlem
Det är väl förmodligen fortfarande inga större problem att skapa "key-gens" som spottar ut Windows-nycklar i tusental, eller att "låna" nummer från något jätteföretags OEM-licensbunt på 10.000 nummer eller nåt. Dessa fungerar ända fram till MS "genuin-team" har granskat den "rangen" på nycklar och sedan spärrat den. Så har det hållt på ända sedan Windows XP. Förmodligen är det sådana nycklar som säljs billigt. Förmodligen har de en begränsad livstid, precis som förr. Problemet är ju nämligen just att Microsoft har koll på vilka nummer som har sålts lagligt och används på rätt sätt, alla andra nummer hittar dom förr eller senare.

Det enda helt säkra och problemfria sättet, är att köpa lagligt.
Citera
2011-01-04, 19:30
Medlem
En liten uppdate efter ett år. Jag kör forfarande samma windows 7, update och allt funkar. Samtliga av mina polare som köpte nycklar från Ebay funkar fortfarande. Så hittills är jag jävligt nöjd med att få Ultimate för 120 spänn
Citera
2011-01-04, 20:28
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tridde
En liten uppdate efter ett år. Jag kör forfarande samma windows 7, update och allt funkar. Samtliga av mina polare som köpte nycklar från Ebay funkar fortfarande. Så hittills är jag jävligt nöjd med att få Ultimate för 120 spänn

Du kan få den helt "gratis" med bara 15 minuterss arbetstid. Flasha din dators BIOS med SLIC 2.1 och installera mha av en OEM-nyckel och OEM-certifikat - eller använd DAZ LOADER - så spar man 120 spänn.
Citera
2011-01-04, 21:34
Medlem
Detta kan också vara ett företags volume license nyckel som säljs, och om det är fallet är det bara en tidsfråga innan den spärras.
Citera
2011-01-04, 22:38
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaming_sword
Detta kan också vara ett företags volume license nyckel som säljs, och om det är fallet är det bara en tidsfråga innan den spärras.

Tror snarare det är så att man har skaffat sig en technet, med en sån kan du tanka ner exemplar av varje Windows-version inklusive Office-paket direkt från MS (dock endast för utvärderingssyfte)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in