2009-12-27, 16:14
Medlem
Finns att köpa på Tradera också såg jag nu. 500 för Home Premium och Ultimate för 600. Killen med Ultimate har sålt ett antal nycklar, man kan ju undra vart han fått dem?
Citera
2009-12-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tridde
Jag vet inte riktigt vad du menar med 100%? Just nu är min Ultimate aktiverad och godkänd hos MS. Själva operativsystemet tankar du ner från vilken torret site som helst. Detta är bara nyckeln man köper.

Känns bara lite oseriöst på nåt sätt att tanka ner det hela från nån torrentsite och sen ange en nyckel man fått från gud vet vem, men det kanske är jag som är nitpicky...
Citera
2009-12-27, 16:27
Medlem
Westridges avatar
Köpt dom på Ebay och säljer dom vidare på Tradera
Citera
2009-12-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Köpt dom på Ebay och säljer dom vidare på Tradera

Ja skulle nog tro att det är så dom gör

I mitt fall tänkte jag att funkar det så är det kanon. Funkar det inte har jag förlorat 125 kronor.
Har ff kvar min gamla Vista med riktig nyckel som jag kan lägga in igen. Men jag är väldigt imponerad hittills av 7:an.
Citera
2009-12-27, 16:43
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du menar med 100%? Just nu är min Ultimate aktiverad och godkänd hos MS. Själva operativsystemet tankar du ner från vilken torret site som helst. Detta är bara nyckeln man köper.

Kruxet är ju bara det att du trots allt har tankat ner en olaglig kopia...
Du kunde lika gärna ha tankat ner ett föraktiverat Windows 7 från the pirate bay direkt, helt gratis...
Citera
2009-12-27, 16:47
Medlem
Dessa nycklar lär ju inte funka för evigt, MS tar ju lite tid på sig ibland, kan vara så illa så man sitter där sen med ett Win 7 som inte går att uppdatera eller nåt. Känns som lite för mycket rysk roulette för mig, ger nog hellre några extra hundralappar och kan känna mig säker.
Citera
2009-12-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Kruxet är ju bara det att du trots allt har tankat ner en olaglig kopia...
Du kunde lika gärna ha tankat ner ett föraktiverat Windows 7 från the pirate bay direkt, helt gratis...

Det är inte olagligt att tanka ner Windows 7. Det är olagligt att installera den utan giltlig nyckel däremot.
Citera
2009-12-27, 17:12
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Det är inte olagligt att tanka ner Windows 7. Det är olagligt att installera den utan giltlig nyckel däremot.

Att tanka ner Windows 7 är olagligt eftersom du inte äger det, att du har en giltig licensnyckel spelar ingen roll. (detta gäller givetvis inte om det är nån beta-version eller dylikt du har dragit ner)
Citera
2009-12-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att tanka ner Windows 7 är olagligt eftersom du inte äger det, att du har en giltig licensnyckel spelar ingen roll. (detta gäller givetvis inte om det är nån beta-version eller dylikt du har dragit ner)

Nej, det är licensnyckel man betalar för. Du får inte ens med en skiva idag när du köper en laptop.

Äger du en giltig licens begår du inget brott om du tankar ner det operativsystemet.
Citera
2009-12-27, 17:25
Medlem
http://www.geekit.se/index.php?optio...van-till-vista
Citera
2009-12-27, 18:05
Citat:
Nej, det är licensnyckel man betalar för. Du får inte ens med en skiva idag när du köper en laptop.

Vågar nog inte köpa licensen.. Får klara mig med piratade versionen ..
Citera
2009-12-27, 21:22
Medlem
X_surfers avatar
Citat:

Det är helt riktigt att du inte får med någon windowsskiva när du köper din laptop istället brukar det finnas en återställningspartitition på hårddisken som innehåller en avbild av din skiva, det brukar även följa med verktyg för att bränna ut din egen windowsskiva

Citat:
Äger du en giltig licens begår du inget brott om du tankar ner det operativsystemet.

Visst är det så, frågan är ju om licensnyckel och licens är samma sak, vad jag vet används licensnyckeln bara för att verifiera att du har en giltig windowslicens...

Tankar man ner en torrent-fil så delar man ju ju dessutom ut windows 7 till folk som eventuellt inte äger en giltig licens.

Med detta sagtska tilläggas att jag inte är säker på vad som gäller, vore intressant att höra, vad övriga flashbackare tror om saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in