2009-12-24, 01:13
Medlem
Thodices avatar
pappa ringde idag till min syster och grt och sa att han var deprimerad och skit.. att han inte visste om han orkade leva efter att han fyllt 60.. mr s jvla skumt nu allts hur fan ska man relatera till det hr? att gubben bor helt sjlv gr ju inte saken bttre, knns som att han kanske bara gr nt dumt fr att han r full? vilket r i princip oftast, om han r ledig och s.. behvde bara skriva av mig lite nn som kanske har nt tips p vad man ska sga, dels till mig sjlv dels till min syster och sklart till pappa d..
Citera
2009-12-24, 01:20
Medlem
platypuss avatar
Det enda tips jag kan komma p r vl att hlsa p honom s ofta som mjligt. Frsk f honom att g ut och hitta p saker ocks, ingen blir gladare av att bara sitta inne hela dagarna!
Citera
2009-12-24, 01:22
Medlem
stilltons avatar
Kan betyda mycket eller inget alls.. det r nog du som knner honom bst som kan svara p det.. lge att ringa honom och tala om hur mycket han behvs, och hur mycket du lskar honom r ju givet.. om du orkar ed honom r vl en inbjudan p julmiddag p sin plats. vet inte exakt vad du behver rd om, men kanske bara behvs en knuff fr att fatta att du r inne p rtt spr...
Citera
2009-12-24, 02:03
Bannlyst
Skjut honom.
Citera
2009-12-24, 02:11
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkonto
Skjut honom.
Ditt namn r s jvla passande.

Som ngon nmnde, trffa honom oftare, ta med honom ut osv.
Bor du och din syster nra honom?
Ett annat alternativ r ju att han reggar sig hr p FB s har han ngonting att sysselstta sig med.
Trkigt att ni fr ett snt besked dagen innan julafton.
Citera
2009-12-24, 02:54
Medlem
k och prata med honom om varfr han knner s, bjud ut honom p lunch. Introducera ntdejting fr honom. Kan bara tnka mig hur jvligt det mste vara att sitta ensam vid den ldern och bevittna sin kropps frfall. D lockar en kula i huvudet kan jag tnka mig. S ja, ntdejting r mitt tips.
Citera
2009-12-24, 07:14
Medlem
Om han studerar och sedan praktiserara det hr och liknande s blir han lycklig. Det r ofrnkomligt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dzogchen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in