Jag har just köpt en Pinnacle pctv Nanostick 73e och känsligheten med den inbyggda förstärkaren är mycket bra. Jag fick in flera kanaler med den medföljande korta pinnen än med en aktiv inomhusantenn med 26 db förstärkning.
Den fungerar utmärkt med deras egen programvara pcTV men den klarar inte plugins och därmed heller inte klienter till t.ex CS. Boxer kommer dessutom att sända alla HD-kanaler kodade.
Det går att hjälpligt få liv i den tillsammans med ProgDVB professional via en generell BDA-driver men det går trögt vid kanalväxling och det går inte att se de kodade HD-kanalerna trots att jag kan se övriga kodade kanaler. Pinnacle har inga egna BDA-drivrutiner.
Den har fantastisk känslighet och är OK om man bara vill se de fria kanalerna men vill man se kodade kanaler och HD-kanaler så skall man välja någonting annat.
Jag håller även på att testa en Hauppauge WinTVMiniStick som också skall klara HD men där det inte heller går att avkoda HD-kanalerna. Den har däremot BDA-driver och går utmärkt att köra tillsammans med ProgDVB och se på alla kanaler (utom HD) via plugins och ett Boxer-kort.
HD-problemen beror nog inte på själva mottagarna utan på de SoftCam som används.
Jag har inte testat om den fungerar i bilen och kommer inte att göra det heller.
Senast redigerad av beani45 2010-01-28 kl. 00:12.