2009-12-23, 16:01
Medlem
TinTims avatar
Hej hopp

Jag har fått förtroendet att sköta julens köttbullar så fixade detta igår. MEN min syster är vegan så hade tänkt överaska henne med sojafärsbullar så jag köpte hem fryst sojafärs och ett paket noegg för att hjälpa till binda färsen. Jag tinade skiten (fy fan fad den luktar) hällde i denna äggredning och 2 mosade potatisar, finhackade massa färsk basilika, oregano, salt, peppar, vegeta och tomatpure. Lyckade tillslut få ihop ett par bullar som inte föll ihop och stekte dom. Var lite illamående av lukten av denna sörja men tänkte kanske blir bättre när den e stekt.

Så... smakade en bulle, smakade som det luktade ostekt. Spottade klökandes ut skiten och sanerade köket så gott jag kunde för att bort denna aslukt.

Min fråga, gjorde jag nått fel eller skall det verkligen smaka as? Hade först tänkt göra det med qourn för det har jag åtmistonde smakat tillagad och det var ok, men förpackning sa den innehöll ägg så skippade det.
Citera
2009-12-23, 16:12
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Hej hopp

Jag har fått förtroendet att sköta julens köttbullar så fixade detta igår. MEN min syster är vegan så hade tänkt överaska henne med sojafärsbullar så jag köpte hem fryst sojafärs och ett paket noegg för att hjälpa till binda färsen. Jag tinade skiten (fy fan fad den luktar) hällde i denna äggredning och 2 mosade potatisar, finhackade massa färsk basilika, oregano, salt, peppar, vegeta och tomatpure. Lyckade tillslut få ihop ett par bullar som inte föll ihop och stekte dom. Var lite illamående av lukten av denna sörja men tänkte kanske blir bättre när den e stekt.

Så... smakade en bulle, smakade som det luktade ostekt. Spottade klökandes ut skiten och sanerade köket så gott jag kunde för att bort denna aslukt.

Min fråga, gjorde jag nått fel eller skall det verkligen smaka as? Hade först tänkt göra det med qourn för det har jag åtmistonde smakat tillagad och det var ok, men förpackning sa den innehöll ägg så skippade det.

Kan du inte kila iväg och tjacka qournfärs iställe dom bellar inte mycket grus
Citera
2009-12-23, 16:24
Medlem
TinTims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Kan du inte kila iväg och tjacka qournfärs iställe dom bellar inte mycket grus

Tack men som jag skrev, den ända färsen jag hittade med qourn innehöll även lite ägg.

Nu e det ingen brådska för syrran kommer inte få några bullar. Sitter på jobbet nu ändå så hinner inte handla nytt. Ville mest veta för framtiden.

dePaul HILFE
Senast redigerad av TinTim 2009-12-23 kl. 16:33.
Citera
2009-12-23, 19:10
Medlem
Likmasks avatar
Hade du i hela paketet no-egg? Följde du inte instruktionerna på paketet? Förresten är det helt onödigt, det är bättre och godare att använda sojabönor som bindemedel. Om du får för dig att göra sojabullar någon mer gång alltså (vilket jag dock betvivlar efter att ha läst ditt inlägg...)
Citera
2009-12-23, 19:20
Medlem
TinTims avatar
Jag följde paketet 1 tesked pulver o 2 matsked vatten per "ägg"
Citera
2009-12-24, 20:07
Medlem
SpasticOphelias avatar
Testa gärna med en matsked ljus sirap i qorn-färsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in