Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-23, 15:10
  #1
Medlem
Sommarflipflops avatar
Hej kära flashbackare.

Det är såhär att jag och min f.d flickvän, sen 2-3 veckor tillbaka, har bestämt att vara vänner ett tag till, tills hon vet hur hon vill ha det. Anledningen till att hon gjorde slut var att hon inte hade tid till ett förhållande, hon är en sån som har fullt upp hela tiden typ. Hon är exempelvis i fjällen hela i stort sätt hela lovet nu, och i vardagen pluggar hon mycket, tränar och spelar matcher. Hon tyckte synd om mig för att vi inte hinner träffas så mycket, och tyckte jag egentligen förtjänar någon bättre som har mer tid att ge till förhållandet.

Nu till grejen. Den här tjejen är inte som någon jag träffat förut av diverse anledningar, och jag saknar henne varje dag. Igår natt hade jag en dröm, en sån dröm som man inte vill vakna upp ur. Min flickvän stod nämligen precis framför mig, med puppyeyes, och sa med lugna ord att hon ville ha tillbaka mig. Dock vaknade jag och förstod snabbt att det bara var just en jävla dröm. Idag hade jag ännu en dröm om henne. Vi var i köket i något hus.. Hennes mamma var också där. De pratade om något som jag inte uppfattade, typisk dröm grej. Men hur som hellst sa mitt ex hellt plötsligt "men jag har inte tid nu mamma", med en glad röst, för att sedan halvspringa in i ett rum och sätta sig på sängen. Utan en förvarning exploderade sedan hela rummet precis framför ögonen på mig. Sedan är det lite oklart vad som händer. Jag är helt plötsligt ute och kör bil och har en rejäl ångest, kan inte koncentrera mig på något som händer på vägen. Tankarna går kring varför hon tog livet av sig när hon hade så mycket kul att göra. Hon skulle ju till fjällen och åka bräda som hon älskar. Jag känner även en stor dödsångest. Varför sa hon inget? Varför kunde hon inte göra det tillsammans med mig? Ska jag ta livet av mig nu också? Hur då? Jag var helt yr. Jag försökte växla upp till femans växel men det gick inte. Så jag stannade bilen, gick ut, och tog sedan fram röd tejp och en sax och började klippa små furkantiga rutor av tejpen(?).

Ungefär här slutar drömen. Den här gången var jag inte besviken, som när jag vaknade från gårdagens dröm om henne. Nu var jag riktigt glad att det bara var en dröm, men jag mår fortfarande lite dåligt när jag tänker på den. Hon har själv pratat om att hon mår ganska dåligt då och då, och gråter sig till sömns nån gång i veckan sedan 2 år tillbaka. Varför vill hon inte berätta, inte för någon, säger hon. Ingen kommer förstå, det känns bättre att hålla det inom sig och försöka att inte tänka på saken.

Jag har aldrig tänkt på det förut, men om detta verkligen skulle hända, att hon tar livet av sig, skulle jag då vilja ta livet av mig precis som i drömmen? Jag tror dock aldrig att hon skulle göra det, hon är en väldigt stark tjej. Just det här att hon inte gav någon förvarning i drömmen får mig att börja fundera, är det såhär dåligt i verkligheten?

Hade ingen större poäng med min tråd när jag tänker efter nu efter att ha skrivit allt, men om någon orkar läsa så kan det ju vara kul att höra era åsikter om min dröm. Borde jag berätta den för henne?

/SFF
__________________
Senast redigerad av Sommarflipflop 2009-12-23 kl. 15:17.
Citera
2009-12-23, 15:13
  #2
Medlem
MaxDLs avatar
Kan vara ide att snacka med henne. Vissa drömmer ju sådana drömmar som en varning. Svårt att säga om det är slumpen eller om du faktiskt snappat upp något som kommer hända om inget görs.
Citera
2009-12-23, 15:25
  #3
Medlem
Sommarflipflops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Kan vara ide att snacka med henne. Vissa drömmer ju sådana drömmar som en varning. Svårt att säga om det är slumpen eller om du faktiskt snappat upp något som kommer hända om inget görs.

Ja, fråga är dock vad jag kan göra? Hon kommer inte berätta hur många gånger jag än frågar, men hon vet att jag kan lyssna precis när som hellst om hon nångon gång skulle vilja.
Citera
2009-12-23, 15:29
  #4
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflipflop
Ja, fråga är dock vad jag kan göra? Hon kommer inte berätta hur många gånger jag än frågar, men hon vet att jag kan lyssna precis när som hellst om hon nångon gång skulle vilja.
Du kan väl inte göra så mkt mer om du väljer att göra något än att höra hur hon har det eller att du säger vad du drömt eller frågar om hon behöver prata osv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback