2013-08-16, 13:17
Medlem
h4xors avatar
De spel som är både för steam och origin får man 2 st av? Alltså 2 olika cd keys?
Citera
2013-08-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Titta upp.
Får alla samma spel då? I sådana fall ber jag om ursäkt för att ha postat ett onödigt inlägg.

Vill fortfarande rekommendera det dock.

Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
De spel som är både för steam och origin får man 2 st av? Alltså 2 olika cd keys?

En som du kan registrera spelet med i Origin och en till Steam. Om du av någon anledning vill ha spelen i båda, så kan du det. Eller som jag gjorde, gav bort koderna på 4chan.
Citera
2013-08-16, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Får alla samma spel då? I sådana fall ber jag om ursäkt för att ha postat ett onödigt inlägg.

Vill fortfarande rekommendera det dock.

En som du kan registrera spelet med i Origin och en till Steam. Om du av någon anledning vill ha spelen i båda, så kan du det. Eller som jag gjorde, gav bort koderna på 4chan.
Va? Humble Bundlen är inte unik för din IP om du trodde det.
Citera
2013-08-16, 13:25
Medlem
Citat:
Va? Humble Bundlen är inte unik för din IP om du trodde det.
Det sa jag aldrig. Vad jag vet får man olika spel beroende på hur mycket du väljer att betala. Betalar du under X dollar så får du till exempel inte BF3 och TS3.

Edit: X=Genomsnittsbeloppet som folk betalar. $4.80, just nu.
Citera
2013-08-16, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Det sa jag aldrig. Vad jag vet får man olika spel beroende på hur mycket du väljer att betala. Betalar du under X dollar så får du till exempel inte BF3 och TS3.

Edit: X=Genomsnittsbeloppet som folk betalar. $4.80, just nu.
Det jag menar är att folk har skrivit om humble bundlen innan i tråden. Du är nog den fjärde att skriva det.
Citera
2013-08-16, 13:30
Medlem
Citat:
Det jag menar är att folk har skrivit om humble bundlen innan i tråden. Du är nog den fjärde att skriva det.
Okej, okej. Ber om ursäkt då.

Ville bara påpeka att det är en mycket bra dealio.
Citera
2013-08-16, 13:34
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor

ja.
Citera
2013-08-21, 00:06
Medlem
PUSClFERs avatar
Både Just Cause-serien och Total War-serien säljs till rabatterat pris på Steam just nu;
-Just Cause (1,39€)
-Just Cause 2 (2,99€)
-Just Cause 2 DLC (0,19€-0,39€)
-Komplett paket med Just Cause 1, 2, samt DLCs (5,99€)

-Rome: Total War (3,99€)
-Medieval II: Total War (3,49€)
-Total War: Shogun 2 (14,99€)
-Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai (7,49€)
-Napoleon: Total War (3,49€)
-Empire: Total War (6,99€)
Citera
2013-08-21, 08:11
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Både Just Cause-serien och Total War-serien säljs till rabatterat pris på Steam just nu;
-Just Cause (1,39€)
-Just Cause 2 (2,99€)
-Just Cause 2 DLC (0,19€-0,39€)
-Komplett paket med Just Cause 1, 2, samt DLCs (5,99€)

-Rome: Total War (3,99€)
-Medieval II: Total War (3,49€)
-Total War: Shogun 2 (14,99€)
-Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai (7,49€)
-Napoleon: Total War (3,49€)
-Empire: Total War (6,99€)

Tack för tipset gällande Just Cause (Har redan Total War).
Har prövat lite smått att spela Just Cause 2 och tyckte att det var kul den lilla tid jag spelade.

Gällande Humble Bundle, hur kommer det sig att EA lade ut sina spel där?
Företaget går inte dåligt precis som man såg på vissa andra bundles (Tänk THQ).
Är det bara för att spelen helt enkelt har slutat säljas och man vill få ut bland annat BF3 innan fyran kommer ut?
Citera
2013-08-21, 11:05
Moderator
zanteras avatar
Detta är förvisso inte på Steam, men jag hittade en sida som hade lite intressanta och bra priser. T.ex.: http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/complete-gta-bundle/

Alla GTA-spelen till Steam för 8.74 pund, vilket går att få ner till 7 pund med en rabattkod 20% av.

Vet att det inte är på steam eller humble bundle (som är de som nämnts mest här), men då det är alla GTA-spelen till Steam för ca 70kr så tänkte jag att det kunde vara värt att tipsa om sidan. Köpte även LA Noire där för 4 pund, och de har en del andra erbjudanden med.
Citera
2013-08-24, 12:10
Medlem
PUSClFERs avatar
The Witcher-serien har 75% rea på Steam;
  • The Witcher: 1,99€
  • The Witcher 2: 4,99€
Citera
2013-08-24, 17:11
Medlem
Mackan52s avatar
Fråga om Steam generellt.

Jag har 55 spel på Steam och nu sitter jag och tänker på "den gamla goda tiden" när spel stod radade på hyllor nu har jag allt i ett bibliotek som fiktivt är värt en hel del (tänk hur många tusenlappar det måste ligga bakom).

Vad ska bli av allt detta egentligen? Kommer detta leva vidare tills vi blir gamla och vi kan sitta med våra barnbarn och lira? Kommer framtida status ligga i antal spel istället för achievements ("lol din noob, jag har 1200 spel och 70% är äldre än du"), kommer trogna åldringar få senior rabatt? Kommer kontot räknas som arvegods?

Eller kommer allting bara försvinna en dag? (Hemska tanke, 300 spel *ploff* No games for you!)

Jag kanske inte borde sitta och grubbla på det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in