2010-12-22, 11:53
Medlem
Eskiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Aja, lycka till!

Ser att det är nya erbjudanden idag. Är Burnout Paradise Ultimate boxen bra? 3.75€ liksom. Kostar 200 kronor till 360n som jag hade tänkt köpa det till. Missar achievementsen på datorn. Hmm, svårt val. Vad säger ni?

Burnout Paradise är sjukt skoj. Mycket fritt, bilarna går sönder (inte efter att man rört någonting, dem tål ganska mycket ändå) men det är inte alls omständigt att laga dem heller, bara att köra igenom "ett pitstop" och köra vidare. Bra grafik, det går att köra motorcykel och det som enligt mig är det bästa. Du har inte något jobbigt trångt UI, det är helt enkelt mycket vikt på själva körandet. Ett grymt roligt online/lan spel. Går att sitta timmar vid med sina kompisar och jag ångrar inte köpet en sekund.

Angående system val, så tycker jag att FPS ska köras på PC och Racing spel på konsol.

Lycka till med valet.

/Eskiel
Citera
2010-12-22, 13:01
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskiel
Burnout Paradise är sjukt skoj. Mycket fritt, bilarna går sönder (inte efter att man rört någonting, dem tål ganska mycket ändå) men det är inte alls omständigt att laga dem heller, bara att köra igenom "ett pitstop" och köra vidare. Bra grafik, det går att köra motorcykel och det som enligt mig är det bästa. Du har inte något jobbigt trångt UI, det är helt enkelt mycket vikt på själva körandet. Ett grymt roligt online/lan spel. Går att sitta timmar vid med sina kompisar och jag ångrar inte köpet en sekund.

Angående system val, så tycker jag att FPS ska köras på PC och Racing spel på konsol.

Lycka till med valet.

/Eskiel
Tack för lite urförligare beskrivning. Även tack till schlafhund och StandardNeger. Blir till att köpa boxen till 360n istället. Racing funkar nog bättre på en stor TV & handkontroll.

Innan jag köper fler spel (främst äldre). Ni som har köpt spel, hur funkar äldre spel med en modern dator? Köpte Deus Ex & det var fasansfullt ljud i det spelet.

Är lite nojig över att köpa spel som sedan inte fungerar optimalt.

Citera
2010-12-22, 14:58
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Innan jag köper fler spel (främst äldre). Ni som har köpt spel, hur funkar äldre spel med en modern dator? Köpte Deus Ex & det var fasansfullt ljud i det spelet.

Det finns en fix för att ordna till ljudet på Deus Ex. Men tyvärr har inte det spelet åldrats något vidare.
Citera
2010-12-22, 15:20
Medlem
Citat:
Tack för lite urförligare beskrivning. Även tack till schlafhund och StandardNeger. Blir till att köpa boxen till 360n istället. Racing funkar nog bättre på en stor TV & handkontroll.

Köpte Commander Keen Complete Pack (-50%). Fungerar ypperligt för mig, varje gång man startar spelet kör DosBox igång och spelet startas.
Citera
2010-12-22, 15:58
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Aja, lycka till!

Ser att det är nya erbjudanden idag. Är Burnout Paradise Ultimate boxen bra? 3.75€ liksom. Kostar 200 kronor till 360n som jag hade tänkt köpa det till. Missar achievementsen på datorn. Hmm, svårt val. Vad säger ni?

Jag ska köpa det nu, man kan ju köra med xbox kontrollen på datorn om man inte klarar av tangentbordet.
Citera
2010-12-22, 15:59
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardNeger
Köpte Commander Keen Complete Pack (-50%). Fungerar ypperligt för mig, varje gång man startar spelet kör DosBox igång och spelet startas.
Åhåhå! Commander Keen var inte igår! Man kanske skulle slå till på det packet. Dock saknas ju Keen Dreams, eller?
Citera
2010-12-22, 16:18
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det finns en fix för att ordna till ljudet på Deus Ex. Men tyvärr har inte det spelet åldrats något vidare.
Nu verkar jag ha fixat det. Fick sätta igång "3D Sound" & "dolby logic" i inställningarna.
Innan dess så lät det som myrornas krig, kzcchhkzrschzzzh.

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Jag ska köpa det nu, man kan ju köra med xbox kontrollen på datorn om man inte klarar av tangentbordet.
För mig vägde soffan i mycket. Ligga & spela > sitta & spela.
Citera
2010-12-22, 16:42
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Nu verkar jag ha fixat det. Fick sätta igång "3D Sound" & "dolby logic" i inställningarna.
Innan dess så lät det som myrornas krig, kzcchhkzrschzzzh.
Du kan också uppleva något problem med att dialogerna avslutas mitt i meningarna. Har något att göra med att processorn är för snabb nu för tiden. Men det finns ett fix för det - kolla på steamforumen isf.
Citera
2010-12-22, 17:32
Medlem
spuuunits avatar
The Oddboxx såldes igår för -50% priset men tyvärr missade jag det... Någon som vet om detta erbjudandet kommer igen?
Citera
2010-12-22, 21:06
Medlem
lumbas avatar
Bully kostar bara €2,50.

Det var riktigt roligt på wii och borde vara det även på PC.
Citera
2010-12-22, 21:08
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
The Oddboxx såldes igår för -50% priset men tyvärr missade jag det... Någon som vet om detta erbjudandet kommer igen?

Sista dagen brukar de ha en best-of-sale där de spel som sålt bäst under sin daily deal kommer igen
Citera
2010-12-22, 21:12
Medlem
Jak@ns avatar
Lär ju knappast finnas någon sämre timing att ha minus på kontot och inte veta när lönen kommer. Får jag den inte imorgon blir jag galen! Missar ju alla bra spel som reas ut. Satan! Eller så är det lika bra, man köper ju "billiga spel som man bara ska sitta och chillspela" med hela tiden på steam men det slutar med att man spelar dom 30 min sen skiter i dom.

Jag hoppas dom rear ut det där "shopkeep" spelet för typ 20 spänn, vill gärna testa fullversionen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in