2012-07-24, 20:41
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Fan vilken produktiv rea det varit för mig i år. Jag har köpt Bioshock 2, Portal 2, From Dust, Dead Island, Orcs Must Die, Saints Row, Metro 2033, Dear Esther, Deus Ex, Arma 2 och Arkham City. Allt tillsammans kostade lite drygt 76 euro (och då missade jag en deal daily deals). Fan vad jag älskar Steam. Detta är ju lätt hundratals timmar underhållning (speciellt med DayZ!).

Gratulerar. Portal ett och två är ljuvliga spel, som torde innebära en 15 timmar härlig problemlösande underhållning.

Metro 2033 var för mörkt för mig, så det orkade jag inte igenom. Kul med rea. Har själv lagt till civ femman, så det får väl köras ett tag nu.
Var på g med arkham köret, men det verkade lite krångligt med kontroll/styrning. Vill inte hamna i assasins creed svängen. Avskydde kontrollerna där.
Citera
2012-07-24, 22:32
Medlem
LFD2 och Dirt 2 för 4.99£ styck. Ska man slå till på någon av dessa? Om så, vilken?
Finns det fortfarande flera onlinespelare på LFD2? Hur är grafiken där?
Citera
2012-07-25, 09:24
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
LFD2 och Dirt 2 för 4.99£ styck. Ska man slå till på någon av dessa? Om så, vilken?
Finns det fortfarande flera onlinespelare på LFD2? Hur är grafiken där?
Det finns fortfarande väldigt många spelare på LFD2, är du osäker på grafiken kan du kolla youtube.
Citera
2012-07-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Det finns fortfarande väldigt många spelare på LFD2, är du osäker på grafiken kan du kolla youtube.

Köpte den. Vilket gamemode ska man ta ? Fattar noll..
Citera
2012-08-03, 12:43
Medlem
Inga rekommenderade spel som kommit ut?
Citera
2012-08-03, 12:47
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Inga rekommenderade spel som kommit ut?
Elder scrolls serien för 58 euro
Skyrim på 50% rea för 24,99 euro

Det är väl helgens kap om man inte har dessa spel redan.

Står att ID och Bethseda har rea till den 5e augusti.
Citera
2012-08-03, 14:15
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Elder scrolls serien för 58 euro
Skyrim på 50% rea för 24,99 euro

Det är väl helgens kap om man inte har dessa spel redan.

Står att ID och Bethseda har rea till den 5e augusti.

Menar du alla elder scrolls spel exklusive Skyrim?

Hur många spel är det och är dom något att ha? Jag är ingen grafiknazist och klarar lätt att spela äldre spel men storyn är viktigt för mig om jag ska kunna njuta av ett spel.
Citera
2012-08-03, 14:32
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda

Hur många spel är det och är dom något att ha? Jag är ingen grafiknazist och klarar lätt att spela äldre spel men storyn är viktigt för mig om jag ska kunna njuta av ett spel.
Elder scrolls III, IV och V (Morrowind GotY, Oblivion GotY och Skyrim), dessutom är expansionen till Skyrim som släpptes idag inkluderad. Allt för 58,56 euro. Elder scrolls I och II finns inte på steam.

Du tjänar dock inget på att köpa hela paketet, det är samma pris om du köper alla var för sig.

Enligt mig är Morrowind det bästa, med Oblivion och Skyrim på delad andraplats, men det är väldigt subjektivt. Stridssystemet i Morrowind är rätt kasst, man (jag) spelar det näst intill helt och hållet för storyn och för att utforska.

Morrowind och Oblivion kostar 6,79 euro per spel. Rean tar för övrigt slut om fyra timmar och 30 minuter, så du får vara lite snabb.
Citera
2012-08-03, 14:40
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda

Elder Scrolls Collection
Includes 4 items: The Elder Scrolls III: Morrowind® Game of the Year Edition, The Elder Scrolls IV: Oblivion® Game of the Year Edition, The Elder Scrolls V: Skyrim , The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
109,96€
-47%
=58,56€

Individuellt:
Morrowind GOTY - 6,79 € (-66%)
Oblivion GOTY - 6,79 € (-66%)
Skyrim - 24,99 (-50%)
Skyrim DLC Dawnguard - 19,99 €

Kan själv rekommendera Morrowind. Grafiken är såklart föråldrad, men den fungerar om man inte bryr sig om det så mycket.
Oblivion, jo det har ju också fått ett par dussin speltimmar. Världen känns mer levande iom NPC har ett liv och vandrar omkring vilket de inte gjorde i Morrowind. Men questandet hade inte samma känsla, dels med fast travel, en ikon som pekar vart man ska och guilderna kändes mer linjära.
Skyrim, jo det har ju spelat ett par dussin timmar också. Samma utveckling som ovan. Nerdummande av quests, bättre stridssystem och andra tekniska detaljer.
Citera
2012-08-03, 15:38
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Som många redan skrivit, Skyrim. Har ni inte spelat Skyrim så tycker jag definitivt ni ska slå till. Det är ett underbart spel med många timmars underhållning. Spelet i sig är lite stelt men det finns moddar som gör spelet så mycket mer livligt. Patruller som står och krigar längs vägarna du färdas på, där du kan välja att hjälpa till. Moddar som gör vattnet så realistiskt jag någonsin sett i ett spel. Finns moddar som gör drakarna mer oförutsägbara. Det finns säkert tusentals olika moddar, bara att koll Skyrim-tråden.

Mycket bra spel som sagt. Slå till!
Citera
2012-08-03, 19:03
Medlem
Under---18s avatar
http://www.impulsedriven.com/rage

Rage för 56 istället för 10€ från judarna
Citera
2012-08-04, 23:02
Medlem
fallout 3 kostar 3,39 euro
Citera