2010-01-02, 15:43
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Är det ni era jävlar som sölar ned Steam, tankar hem Mass Effect i våldsamma 150 kbps - det kommer ta timmar innan det är hemma
Prova att byta region, till typ California eller något annat ställe där de inte lär vara så aktiva vid den här tidpunkten, det har funkat för mig när hastigheten vart låg.
Citera
2010-01-02, 17:26
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Prova att byta region, till typ California eller något annat ställe där de inte lär vara så aktiva vid den här tidpunkten, det har funkat för mig när hastigheten vart låg.
Fuck att det fungerade, gick ned till 0! Tack för tipset dock, visste inte att man kunde göra så

Ja ja, får testa efter helgen gissar jag. Kör Braid istället, det har jag hemma
Citera
2010-01-02, 18:04
Medlem
Ett litet djurs avatar
Dagens deals:
  1. Trine -75%
  2. Command & Conquer: Red Alert 3 -66%
  3. The Elder Scrolls III: Morrowind® Game of the Year Edition -75%
  4. Counter-Strike: Source -75%
NO SALE!
Citera
2010-01-02, 18:08
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Dagens deals:
  1. Trine -75%
NO SALE!

Painkiller-paketet också. Försvann från förstasidan när jag refreshade men är -75% enligt: http://store.steampowered.com/sub/2352/
Citera
2010-01-02, 18:10
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Dagens deals:
  1. Trine -75%
NO SALE!
Jävla skräpdeals. Problemet med Steam är att en hel del spel där är hopplöst dyra i förhållande till vad spelen kostar i fysiska butiker så en del av reorna känns rent av fåniga.
Citera
2010-01-02, 18:17
Medlem
mtgglfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Jävla skräpdeals. Problemet med Steam är att en hel del spel där är hopplöst dyra i förhållande till vad spelen kostar i fysiska butiker så en del av reorna känns rent av fåniga.
det har med att göra att dom översätter $1 till 1€ rakt av.

en dollar är värd ca 7kr
en euro är värd ca 10kr

Modern Warfare 2 kostar $60 vilket blir ca 420kr, helt ok enligt mig. Däremot 60€ som blir runt 600kr är på tok för mycket för vilket spel som helst.

Dom är idioter helt enkelt.
Citera
2010-01-02, 18:21
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:

Å andra sidan är det ju värt en hel del att slippa massa skivor som tar plats och väsnas, slippa leta efter uppdateringar och kunna spela från vilken dator som helst.

Steam är framtiden. Skivor känns 00-tal.

Citat:
Ursprungligen postat av mtgglf
det har med att göra att dom översätter $1 till 1€ rakt av.

en dollar är värd ca 7kr
en euro är värd ca 10kr

Modern Warfare 2 kostar $60 vilket blir ca 420kr, helt ok enligt mig. Däremot 60€ som blir runt 600kr är på tok för mycket för vilket spel som helst.

Dom är idioter helt enkelt.

Så funkar det inte. Det handlar om olika skatter i olika länder. Eftersom varje delstat i USA har egna momssatser skrivs priserna ut utan momsen. På samma sätt är det olika priser på tyska och svenska Steam. Av samma anledning står i andra priser i bekräftelsemailet man får när man köpt något än vad det står på sidan.

Sen är det inte bara Steam som sätter priserna utan det funkar som i vilken annan affär som helst. Inpris + marginal + moms = utpris.
Senast redigerad av Mr_Crowley 2010-01-02 kl. 18:29.
Citera
2010-01-02, 18:50
Medlem
mtgglfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Å andra sidan är det ju värt en hel del att slippa massa skivor som tar plats och väsnas, slippa leta efter uppdateringar och kunna spela från vilken dator som helst.

Steam är framtiden. Skivor känns 00-tal.

Så funkar det inte. Det handlar om olika skatter i olika länder. Eftersom varje delstat i USA har egna momssatser skrivs priserna ut utan momsen. På samma sätt är det olika priser på tyska och svenska Steam. Av samma anledning står i andra priser i bekräftelsemailet man får när man köpt något än vad det står på sidan.

Sen är det inte bara Steam som sätter priserna utan det funkar som i vilken annan affär som helst. Inpris + marginal + moms = utpris.
ok, i såfall har jag blivit felinformerad. tack för att du redde ut det
Citera
2010-01-02, 18:54
Medlem
Sha R'Taes avatar
Nej, dollar-euro-grejen stämmer och det är fult av dem.

I övrigt så håller jag absolut inte med om att "steam är framtiden". Du äger en dvd-skiva, på steam äger du inga spel. Tack gud för piratkopior - spel som fungerar och som man själv har kontroll över.
Citera
2010-01-02, 19:30
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Nej, dollar-euro-grejen stämmer och det är fult av dem.

I övrigt så håller jag absolut inte med om att "steam är framtiden". Du äger en dvd-skiva, på steam äger du inga spel. Tack gud för piratkopior - spel som fungerar och som man själv har kontroll över.

Så gott som alla nya spel måste ändå aktiveras online så det är ingen skillnad på det viset. Du kan äga hur många skivor du vill, bestämmer sig utvecklaren för att släcka ner aktiveringservrarna kan du ändå inte spela spelen.

Sen har de givetvis olika priser på olika marknader, precis som med allt annat. En Volvo har inte samma pris i alla länder, utan priset beror på köpkraft och vad kunden är villig att betala. Uppenbarligen finns det folk som är beredda att betala ett par tior extra för smidigheten som Steam erbjuder.
Citera
2010-01-03, 02:27
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Så gott som alla nya spel måste ändå aktiveras online så det är ingen skillnad på det viset. Du kan äga hur många skivor du vill, bestämmer sig utvecklaren för att släcka ner aktiveringservrarna kan du ändå inte spela spelen.
Det här ser jag som ett argument för att använda sig av piratkopior av spelen snarare än för Steam.
Att spelföretagen lägger in sådana aktiveringskrav är oacceptabelt och som konsumenter skall vi inte finna oss i det.
Citat:
Sen har de givetvis olika priser på olika marknader, precis som med allt annat. En Volvo har inte samma pris i alla länder, utan priset beror på köpkraft och vad kunden är villig att betala. Uppenbarligen finns det folk som är beredda att betala ett par tior extra för smidigheten som Steam erbjuder.
Vad är alternativen? Många spel kräver idag att du har Steam installerat, oavsett om du köper spelet på DVD eller via Steam.

Att incitamentet för prissättningen är vinstmaximering är inget du behöver upplysa mig om. Frågan är väl snarare i vilken utsträckning vi som konsumenter skall acceptera prissättningen.
Citera
2010-01-03, 02:40
Medlem
h4xors avatar
Jag köpte The Orange Box för några dagar sedan och Half-Life 2 fungerar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in