Tänkte göra något annorlunda att äta imorgon. Har 2 hektogram kaffe och ett helt kilogram kaffe. Har hela ICA som skafferi. (förutom svamparna och andra konstiga grönsaker)
Jag gillar starka saker. Är ingen hejjare på att baka men ifall någon har recept på kaffebröd, så dela gärna med er. Ska inte rökas, tror jag.
Tips?
Senast redigerad av RockUlla 2009-12-23 kl. 03:38.
Anledning: svensk grammatik
Tobak är faktiskt väldigt giftigt att äta, är ju iofs giftigt att röka med - men rejält farligt att äta. Så gör inte det, kaffe kan man ju ha i bakverk så prova dig fram du.
Det snuddar väl vid topic, så jag framkastar ett förslag här. Någon driftig person kan ju bygga vidare på iden. Varför inte skapa nikotin-öl, nikotin-kaffe och så vidare. För folk som slutar röka alltså, så slipper de dricka öl och tugga äckliga nikotintuggumin. Det är ju just vid intag av alkohol och kaffe som nikotinsuget blir stort. Så varför inte lägga nikotin rätt i dessa drycker?
Visst är jag smart! Hade jag haft lite ambitioner så hade jag varit miljonär.
Jo, jag vet att det finns plåster, men de är ju ännu äckligare att tugga på...
För några år sedan var jag på en chokladprovning där just detta med tobak i mat kom upp. I en del choklad finns toner av tobakssmak, så en del har experimenterat med att förstärka detta med tobak. Petri Karhukorpi som höll i provningen hade själv en chokladdessert med cigarr i på sin meny. Inte mycket, tror han sa att det rörde sig om ca en cigarr till runt 100 portioner, och tobaken kokade bara med en stund och silades sedan ifrån.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!