2009-12-23, 03:30
Bannlyst
Tänkte göra något annorlunda att äta imorgon. Har 2 hektogram kaffe och ett helt kilogram kaffe. Har hela ICA som skafferi. (förutom svamparna och andra konstiga grönsaker)

Jag gillar starka saker. Är ingen hejjare på att baka men ifall någon har recept på kaffebröd, så dela gärna med er. Ska inte rökas, tror jag.
Tips?
Senast redigerad av RockUlla 2009-12-23 kl. 03:38. Anledning: svensk grammatik
Citera
2009-12-23, 03:47
Medlem
henkishs avatar
Citera
2009-12-23, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Ok.

Förstod du inte frågan? Jag efterfrågar alltså tips av någon som har erfarenheter av kaffe och tobak vid matlagning.
Senast redigerad av RockUlla 2009-12-23 kl. 03:51.
Citera
2009-12-23, 03:57
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Ok.

Förstod du inte frågan? Jag efterfrågar alltså tips av någon som har erfarenheter av kaffe och tobak vid matlagning.
Inte mer än att jag på radion för många år sen hörde någon gammal stofil i en stuga uppe i norrlands inland, som berättade om hur han gjorde lungmos:

"Och så har jag i en nypa snus. Det tycker både jag och katten om. Hä, hä, hää..."
Citera
2009-12-23, 04:32
Medlem
huyhonas avatar
varför fan ska du ha tobak i maten
Citera
2009-12-23, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Inte mer än att jag på radion för många år sen hörde någon gammal stofil i en stuga uppe i norrlands inland, som berättade om hur han gjorde lungmos:

"Och så har jag i en nypa snus. Det tycker både jag och katten om. Hä, hä, hää..."
Ok, ska nog testat i köttfärsen först. Sen kanske det går att göra något mer avancerat.

huyhona? För att man kan såklart.
Citera
2009-12-23, 09:53
Medlem
kurdiss avatar
Tobak är faktiskt väldigt giftigt att äta, är ju iofs giftigt att röka med - men rejält farligt att äta. Så gör inte det, kaffe kan man ju ha i bakverk så prova dig fram du.
Citera
2009-12-23, 10:34
Bannlyst
Nigella (som jag egentligen inte gillar för att hon är en pompös äckelpräktig diva) kokade en gång en skinka i cola. Borde gå att koka den i kaffe.
Citera
2009-12-23, 11:03
Medlem
Det snuddar väl vid topic, så jag framkastar ett förslag här. Någon driftig person kan ju bygga vidare på iden. Varför inte skapa nikotin-öl, nikotin-kaffe och så vidare. För folk som slutar röka alltså, så slipper de dricka öl och tugga äckliga nikotintuggumin. Det är ju just vid intag av alkohol och kaffe som nikotinsuget blir stort. Så varför inte lägga nikotin rätt i dessa drycker?

Visst är jag smart! Hade jag haft lite ambitioner så hade jag varit miljonär.

Citera
2009-12-23, 12:10
Medlem
tapirs avatar
Öh, du kan, lägga skinkan i en lufttät behållare som du bolmar dina ciggbloss i och så får du god rökt skinka?
Citera
2009-12-23, 12:26
Medlem
zepofans avatar
För några år sedan var jag på en chokladprovning där just detta med tobak i mat kom upp. I en del choklad finns toner av tobakssmak, så en del har experimenterat med att förstärka detta med tobak. Petri Karhukorpi som höll i provningen hade själv en chokladdessert med cigarr i på sin meny. Inte mycket, tror han sa att det rörde sig om ca en cigarr till runt 100 portioner, och tobaken kokade bara med en stund och silades sedan ifrån.
Citera
2009-12-23, 16:12
Medlem
Hispers avatar
OT raderat

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem