• 1
  • 2
2009-12-23, 00:30
Medlem
nu e det som så att jag har swedbank och alla visa kort och master kort, intenet- och telefonbank. jag har fått det gratis då jag varigt student (allt ting). men nu har de mailat mig och sagt att de ska ta ut avgifter på det efter nyår. (snällt av de att maila nu s jag inte hinner byta innan året slutar).

min fråga är nu: finns det någon bank som kan erbjuda mig allt detta gratis? måste ha; internetbank där jag kan sköta min betalningar och liknande. jag behöver ett visa kort och ett mastercard med minst 10k kredit (svårt att få om man e student men jag har fått det av swedbank). det är vad jag behöver.

hur enkelt är det att byta bank med tanke på csn, lön, autogiro och liknande???

jag har nordnet där jag sköter fonder och liknade och jag har SBAB där jag har mitt sparande.
Citera
2009-12-23, 00:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Skandiabanken
Citera
2009-12-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Skandiabanken

De tar betalt för kortet.
Inga avgifter för någonting annat.
Citera
2009-12-23, 03:07
Medlem
Vad får du betala hos Swedbank framöver?
I ditt fall hade jag inte orkat ansöka om nytt kreditkort, öppna nya konton osv bara för den lilla avgiften på swedbank, för det är väll bara några kronor?
Citera
2009-12-23, 12:40
Medlem
Hej!

Kanske kan Danske Bank och deras "Danske Direkt" vara ett alternativ att titta på?
Citera
2009-12-23, 13:57
Medlem
Har gått igenom kostnaderna osv.
Snabbjämförelse finns på prisjakt.nu

Jag kommer byta till ICA-banken efter nyår.
Billigare på allt och inget valutaväxlingspåslag utomlands.
Citera
2009-12-23, 14:02
Bannlyst
Rekommenderar varmt : SHB

Enda nackdelen är deras internetbank som bör moderniseras och det håller dom på med.

Så gott som allt är gratis (nåja billigt iaf) inga konstiga avgifter på ditten och datten.

Stabil bank, med bondförnuft, utan bonusar, riskabla placeringar hit och dit.

Bra personal.

Inte för inte att de har nöjdast kunder år efter år.

God jul

//jica
Citera
2009-12-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniFöretagaren
Har gått igenom kostnaderna osv.
Snabbjämförelse finns på prisjakt.nu

Jag kommer byta till ICA-banken efter nyår.
Billigare på allt och inget valutaväxlingspåslag utomlands.
Nåja, ICA-kortet har ju en årsavgift. ICA-kortet är nog bra om man reser väldigt mycket utomlands eftersom det helt saknar uttags/växlingsavgifter.

Mitt tips är annars Danske Direkt som ger Internetbank, bankkort och kreditkort (båda Mastercard) helt gratis. Om man reser en del utomlands och vill slippa växlingspåslaget så kompletterar man med ett betalkort och ett bankkort (12 uttag utan avgift) från GE Moneybank, båda utan årsavgift. För de flesta kortköp i Sverige använder jag och min sambo Valutakortet som ger 1% kontant återbäring (skaffa ICA och Medmera kundkort för deras återbäring också). Där tjänar vi snabbt in årsavgifterna för korten och vi får tillbaka ca 2.500 kr/år.
Citera
2009-12-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Nåja, ICA-kortet har ju en årsavgift. ICA-kortet är nog bra om man reser väldigt mycket utomlands eftersom det helt saknar uttags/växlingsavgifter.

Mitt tips är annars Danske Direkt som ger Internetbank, bankkort och kreditkort (båda Mastercard) helt gratis. Om man reser en del utomlands och vill slippa växlingspåslaget så kompletterar man med ett betalkort och ett bankkort (12 uttag utan avgift) från GE Moneybank, båda utan årsavgift. För de flesta kortköp i Sverige använder jag och min sambo Valutakortet som ger 1% kontant återbäring (skaffa ICA och Medmera kundkort för deras återbäring också). Där tjänar vi snabbt in årsavgifterna för korten och vi får tillbaka ca 2.500 kr/år.

Bra tips!
Jag har kollat deras sida och det blir Danske Direkt, de har visst fått Privata Affärers pris för 2009 år bla bla bla.
Blir inget ICA-banken... Förutom ICA-kundkortet, som det ser ut just nu
Citera
2009-12-23, 14:19
Medlem
På tal om återbäring finns finns ju Staoilkortet och det snart lanserade Visakortet från OKQ8: http://okq8.se/privat/pastationen/privatkort/okq8visa. Det senare ger 1% återbäring och saknar årsavgift! Jag vet dock inte hur man får återbäringen utbetald, men hos Statoil måste man åka med checkarna till någon Staoilmack och får kontanter i utbyte (lite bökigt om man inte är trogen Statoilkund).
Citera
2009-12-23, 16:23
Medlem
SHB är sveriges kvalitetsbank. REKOMMENDERAS
Citera
2009-12-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
SHB är sveriges kvalitetsbank. REKOMMENDERAS

Vad är bra med den banken?

Hittar inget speciellt?
De tar alla möjliga avgifter precis som alla andra.

hakanh har faktiskt klockrena tips.
Danske Bank för alla det vanliga, internetbank, osv
Komplettera med ett GE Moneybank kreditkort för utomlandsresa med 0% valutapåslag.

0:- totalt, oslagbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in