• 1
  • 2
2009-12-23, 00:30
Medlem
nu e det som s att jag har swedbank och alla visa kort och master kort, intenet- och telefonbank. jag har ftt det gratis d jag varigt student (allt ting). men nu har de mailat mig och sagt att de ska ta ut avgifter p det efter nyr. (snllt av de att maila nu s jag inte hinner byta innan ret slutar).

min frga r nu: finns det ngon bank som kan erbjuda mig allt detta gratis? mste ha; internetbank dr jag kan skta min betalningar och liknande. jag behver ett visa kort och ett mastercard med minst 10k kredit (svrt att f om man e student men jag har ftt det av swedbank). det r vad jag behver.

hur enkelt r det att byta bank med tanke p csn, ln, autogiro och liknande???

jag har nordnet dr jag skter fonder och liknade och jag har SBAB dr jag har mitt sparande.
Citera
2009-12-23, 00:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Skandiabanken
Citera
2009-12-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Skandiabanken

De tar betalt fr kortet.
Inga avgifter fr ngonting annat.
Citera
2009-12-23, 03:07
Medlem
Vad fr du betala hos Swedbank framver?
I ditt fall hade jag inte orkat anska om nytt kreditkort, ppna nya konton osv bara fr den lilla avgiften p swedbank, fr det r vll bara ngra kronor?
Citera
2009-12-23, 12:40
Medlem
Hej!

Kanske kan Danske Bank och deras "Danske Direkt" vara ett alternativ att titta p?
Citera
2009-12-23, 13:57
Medlem
Har gtt igenom kostnaderna osv.
Snabbjmfrelse finns p prisjakt.nu

Jag kommer byta till ICA-banken efter nyr.
Billigare p allt och inget valutavxlingspslag utomlands.
Citera
2009-12-23, 14:02
Bannlyst
Rekommenderar varmt : SHB

Enda nackdelen r deras internetbank som br moderniseras och det hller dom p med.

S gott som allt r gratis (nja billigt iaf) inga konstiga avgifter p ditten och datten.

Stabil bank, med bondfrnuft, utan bonusar, riskabla placeringar hit och dit.

Bra personal.

Inte fr inte att de har njdast kunder r efter r.

God jul

//jica
Citera
2009-12-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniFöretagaren
Har gtt igenom kostnaderna osv.
Snabbjmfrelse finns p prisjakt.nu

Jag kommer byta till ICA-banken efter nyr.
Billigare p allt och inget valutavxlingspslag utomlands.
Nja, ICA-kortet har ju en rsavgift. ICA-kortet r nog bra om man reser vldigt mycket utomlands eftersom det helt saknar uttags/vxlingsavgifter.

Mitt tips r annars Danske Direkt som ger Internetbank, bankkort och kreditkort (bda Mastercard) helt gratis. Om man reser en del utomlands och vill slippa vxlingspslaget s kompletterar man med ett betalkort och ett bankkort (12 uttag utan avgift) frn GE Moneybank, bda utan rsavgift. Fr de flesta kortkp i Sverige anvnder jag och min sambo Valutakortet som ger 1% kontant terbring (skaffa ICA och Medmera kundkort fr deras terbring ocks). Dr tjnar vi snabbt in rsavgifterna fr korten och vi fr tillbaka ca 2.500 kr/r.
Citera
2009-12-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Nja, ICA-kortet har ju en rsavgift. ICA-kortet r nog bra om man reser vldigt mycket utomlands eftersom det helt saknar uttags/vxlingsavgifter.

Mitt tips r annars Danske Direkt som ger Internetbank, bankkort och kreditkort (bda Mastercard) helt gratis. Om man reser en del utomlands och vill slippa vxlingspslaget s kompletterar man med ett betalkort och ett bankkort (12 uttag utan avgift) frn GE Moneybank, bda utan rsavgift. Fr de flesta kortkp i Sverige anvnder jag och min sambo Valutakortet som ger 1% kontant terbring (skaffa ICA och Medmera kundkort fr deras terbring ocks). Dr tjnar vi snabbt in rsavgifterna fr korten och vi fr tillbaka ca 2.500 kr/r.

Bra tips!
Jag har kollat deras sida och det blir Danske Direkt, de har visst ftt Privata Affrers pris fr 2009 r bla bla bla.
Blir inget ICA-banken... Frutom ICA-kundkortet, som det ser ut just nu
Citera
2009-12-23, 14:19
Medlem
P tal om terbring finns finns ju Staoilkortet och det snart lanserade Visakortet frn OKQ8: http://okq8.se/privat/pastationen/privatkort/okq8visa. Det senare ger 1% terbring och saknar rsavgift! Jag vet dock inte hur man fr terbringen utbetald, men hos Statoil mste man ka med checkarna till ngon Staoilmack och fr kontanter i utbyte (lite bkigt om man inte r trogen Statoilkund).
Citera
2009-12-23, 16:23
Medlem
SHB r sveriges kvalitetsbank. REKOMMENDERAS
Citera
2009-12-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
SHB r sveriges kvalitetsbank. REKOMMENDERAS

Vad r bra med den banken?

Hittar inget speciellt?
De tar alla mjliga avgifter precis som alla andra.

hakanh har faktiskt klockrena tips.
Danske Bank fr alla det vanliga, internetbank, osv
Komplettera med ett GE Moneybank kreditkort fr utomlandsresa med 0% valutapslag.

0:- totalt, oslagbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in