• 1
  • 2
2009-12-22, 21:11
Medlem
zepofans avatar
Ni vet de där som satt i grillen och användes för att signalera till framförvarande att stanna. Kom till att tala om dessa ljus tidigare i dag, och till min förvåning konstaterade jag att de inte finns kvar längre. Hur länge har de varit borta?
Citera
2009-12-22, 21:14
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ni vet de där som satt i grillen och användes för att signalera till framförvarande att stanna. Kom till att tala om dessa ljus tidigare i dag, och till min förvåning konstaterade jag att de inte finns kvar längre. Hur länge har de varit borta?

Det var mer än jag visste... men har dom plockat bort dom i vindrutan med eller ?? Har för mig att dom har skiten där nu ( vid backspegeln )
Citera
2009-12-22, 21:22
Medlem
TheMPGs avatar
på vissa bilar sitter dom innanför vindrutan, och på vissa innanför grillen, dom har bara bytt plats
Citera
2009-12-22, 21:26
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
på vissa bilar sitter dom innanför vindrutan, och på vissa innanför grillen, dom har bara bytt plats

Blev lite konfunderad där ett tag.... vafan har jag missat nu. haha
Citera
2009-12-22, 21:27
Medlem
Naikons avatar
Jo, de finns kvar. Oftast sitter dem ovanpå instrumentbrädan.
http://www.youtube.com/watch?v=42KOU1d5kig
Citera
2009-12-22, 21:28
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Jo, de finns kvar. Oftast sitter dem ovanpå instrumentbrädan.
http://www.youtube.com/watch?v=42KOU1d5kig

Eller vid backspegeln som sagts innan ...
Citera
2009-12-22, 21:36
Medlem
zepofans avatar
Okej, de var inte borta då tydligen. Upprinnelsen till det hela var att tjejens son blivit stoppad och att polisen då bara använde blåljuset på taket, därför kom vi in på röd/blå stoppsignal. Hon hade aldrig hört talas om eller sett det, och jag började dra mig till minnes hur polisbilarna såg ut i fonten och att jag inte heller sett några sådana lampor på väldigt länge. Detta fick ju då sin förklaring i att de har ny placering.
Citera
2009-12-22, 21:38
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, de var inte borta då tydligen. Upprinnelsen till det hela var att tjejens son blivit stoppad och att polisen då bara använde blåljuset på taket, därför kom vi in på röd/blå stoppsignal. Hon hade aldrig hört talas om eller sett det, och jag började dra mig till minnes hur polisbilarna såg ut i fonten och att jag inte heller sett några sådana lampor på väldigt länge. Detta fick ju då sin förklaring i att de har ny placering.

Hade aldrig i helvetet stannat om dom inte satt på röd/blå signal mot mig.... finns ingenting som säger att du visste det va dig dom menade...
Citera
2009-12-22, 21:45
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythpimp
Hade aldrig i helvetet stannat om dom inte satt på röd/blå signal mot mig.... finns ingenting som säger att du visste det va dig dom menade...
Nja, som det gått till så var det nog ingen tvekan. I går natt vid tvåtiden skulle han skjutsa hem en kompis som bor i utkanten av staden, och polisen hängde på bakom och följde efter ett bra stycke. Det fanns alltså ingen mer i närheten. I det läget bör man nog stanna om det inte ska bli tråkigheter senare, även om det rent principiellt var en felaktig signal. Och har man inget att dölja så....
Citera
2009-12-23, 00:37
Medlem
Enligt min mening är det en väldigt smart lösning med lysande lampor... utomlands har det skett ett par missförstånd med polisen blinkandes bakom, vill han att jag ska flytta på mig eller vill han få stopp på mig?
Citera
2009-12-23, 01:08
Medlem
-V-s avatar
har blivit stoppad några gånger och dom har aldrig nånsin använt blå och röda lampor i fronten.

har t.om. stannat frivilligt för dom en gång utan att dom behövde slå på blåljus överhvudtaget.
Citera
2009-12-23, 01:32
Medlem
Kamelen Berts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -V-
har blivit stoppad några gånger och dom har aldrig nånsin använt blå och röda lampor i fronten.

har t.om. stannat frivilligt för dom en gång utan att dom behövde slå på blåljus överhvudtaget.

Blåljus betyder ungefär "håll till höger bonnjävel"
Rödblått betyder ungefär "Stanna nu bonnjävel"

Att de inte slår på rödblått där du bor kanske beror på att de inte vet att de ska slå på blårött utan bara kör på blått
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in