2009-12-22, 20:34
Medlem
whiplashstalkers avatar
En kompis håller på att köpa en Macbook Pro och nu kunde man köpa en HP skrivare till den för 199spänn. Den kostar annars 899. men när han väljer den så står det fullpris.

Varför dras inte rabatten av?

Han är även student om det har något med saken att göra.

EDIT... Lyckades hitta nu till slut... Lås tråd tack

Måste bara få säga att det va ju en jävla löjlig rabatt. Betala fullpris först sen få pengarna i efterhand. Dvs skicka in en jävla massa papper hit och dit. Snart 2010 och Apple lever fortfarande på 80 talet... Seriöst va fan är grejen med detta rabatt system?
Senast redigerad av whiplashstalker 2009-12-22 kl. 20:58.
Citera
2009-12-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Måste bara få säga att det va ju en jävla löjlig rabatt. Betala fullpris först sen få pengarna i efterhand. Dvs skicka in en jävla massa papper hit och dit. Snart 2010 och Apple lever fortfarande på 80 talet... Seriöst va fan är grejen med detta rabatt system?

Det är tyvärr så det fungerar i USA... Mail-in rebate och skit. Samma sak när jag köpte min kamera, då fick man cash-back genom att skicka in kvittot till canon via brev
Citera
2009-12-22, 22:29
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
EDIT... Lyckades hitta nu till slut... Lås tråd tack

Microsoft sålde ju 360 med cash-back-systemet för ett tag sen. Köp konsol+en produkt ur ett visst sortiment och få 500kr tillbaka. Tog ganska lång tid innan man fick pengarna tillbaka också vill jag minnas.

Känns som om att dom tjänar på att använda det systemet då många förmodligen glömmer bort eller skiter i att skicka in kvitton o sånt bös till företagen och sen vänta några veckor på pengar.

/Doffward
Citera
2009-12-23, 11:48
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci
Det är tyvärr så det fungerar i USA... Mail-in rebate och skit. Samma sak när jag köpte min kamera, då fick man cash-back genom att skicka in kvittot till canon via brev

Ok men hur kommer det sig att det inte är samma med student rabatten då? Är det för att det görs bara här i Sverige?

Man får känslan att dom gärna vill göra det svårt för folk att få rabatt, så folk istället struntar i det.
Citera
2009-12-23, 11:56
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ok men hur kommer det sig att det inte är samma med student rabatten då? Är det för att det görs bara här i Sverige?
Studentrabatten är framförhandlad av CSN, så Apple och CSN har väl någon slags fakturering sinsemellan utan att blanda in kunderna. Totally different.
Och ja, det suger med mail-in rebates.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in