Citat:
Ursprungligen postat av Fridolin
Tjenixen
Jag har länge haft stationär PC och för några månader sedan konverterade jag till en MacBook Pro. Bästa valet någonsin! Men en bärbar dator har medfört en del slapphet, bland annat att jag numera spenderar min datortid i min säng istället för vid skrivbordet.
Jag lyssnar också på en hel del musik och i och med att jag numera sitter i sängen har jag en låång aux-kabel från datorn till mina högtalare. Var först nöjd med detta alternativ, men inser nu att det skulle vara så sjuukt mycket smidigare om jag kunde spela musiken trådlöst istället.
Jag har en d-linkrouter, alltså ingen tuff applerouter, så jag kan nog inte använda w-lanet för att streama musiken. Det slog mig att bluetooth lär ju kunna gå att utnyttja på något smart sätt. Men hur?
Är det någon som vet sig kunna lösa mitt dilemma, eller har någon annan smart lösning? Tack så hemskt mycket på förhand i alla fall!
Köp en Airport Express och koppla upp den mot ditt existerande nätverk. Du kommer ju ändå behöva köpa någon pryl för att streama över bluetooth, och sen installera programvara för att det ska fungera.
Så en Airport löser ditt problem, ganska billigt och väldigt smärtfritt..