Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Jag har svårt att se att någon normal person skulle vinna på ett samhälle som föder hat mellan könen. Jag ser det inte som ett offer att utveckla samhället på ett sådant sätt att det är anpassat efter de skillnader som finns mellan könen. Det gör det enklare för alla parter.
Jag håller med dig även om jag ser svensk feminism som den största enskilda orsaken till ökad fientlighet mellan könen. Den ännu bredare svenska kvinnliga "självständighetshetsen" ser jag som ett nästan större problem för relationer mellan män och kvinnor och för unga pars heterosexuella partnerbildande.
Citat:
Ursprungligen postat av JB69
Jag vet inte riktigt vad det är för kvinnor du umgås med men de erfarenheter jag har av könen är att kvinnor i betydligt större utsträckning än män ger medan män i utsträckning tar.
Exempel ur vardagen;
Ung kvinna glittrar mot ung man på bussen, ler och säger" Du jag behöver hjälp av dig med nästa tenta, jag fattar ingenting". Ung man svarar:" Då får du bjuda mig på middag!"
Ung kvinna: Neeej , varför det? (glittrar med ögonen, spelar på sin kvinnlighet, sin sexualitet, det finns löften om våt, varm, svettig sex ..... men endast falska löften)
Ung man: Varför ska jag hjälpa dig utan att få något tillbaka för?( kämpar emot, men börjar ge vika för den unga kvinnans sexuella anspelningar, trots att vi, han och hon vet att det inte kommer bli något ändå, hon vill ju bara utnyttja honom, hon spelar hårt på sin sexualitet och hans ridderlighet.)
Jag skulle här kunna fylla på med hur många exempel som helst om just detta fenomen, så blinda är vi väl inte att vi inte ser detta runt oss i vår vardag var dag?