• 1
  • 2
2009-12-21, 17:23
Medlem
jabbe91s avatar
Tja. Nyss när jag skulle starta datorn så startar den inte överhuvud taget...?
jag har inget speciellt märkte utan ihopbyggd själv. och operativet är windows 7... kan fan inte fatta varför inte den startar..

Man hör att grafikkortsfläketn går i fulla rullan och cpun okså men ingen bild, utan skärmen läggs i standby , och varken mus eller tangenbord lyser....
jag har prövat att koppla ur mus och tangentbord och starta men de fungerar ejj.
någon med ideer?
Citera
2009-12-21, 17:29
Medlem
Ponta006s avatar
Testat nollställa bios?

är den nybyggd?
Citera
Medlem
pundarfans avatar
har du nybyggt så testa köra med en minnes sticka? se om den startar, reseta cmos osv? och hålla in är det "delete" knappen då man startar kan ud ju prova, men ja fick exakt som du får nu asså allt startar å går 1sek sen stannar då mitt moderkort paja, men de behöver ju absolut inte vara så !

edit: du kan ju kika så alla minnen å graffet är ordentligt isatt
Citera
Medlem
vim_mortiss avatar
har du testat bildskärmen på en annan dator?
Citera
2009-12-21, 17:33
Medlem
jabbe91s avatar
okey.. vettifan va de kan vara .. kan kolla om de finns en reset knapp på moderkortet så jag kan reseta bios. men känns inte rätt att de kan var ade felet.. konstiga är att allt fungerade hur bra som helst igår..

tror inte de går ta delete, då inte tangentbordet lyser, och då fungerar de inte alls.
Citera
2009-12-21, 17:40
Medlem
pundarfans avatar
kan de vara moderkortet som rykt``? men lyser tex dioden på moderkortet då man pluggar i ström?
Citera
2009-12-21, 17:41
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
kan de vara moderkortet som rykt``? men lyser tex dioden på moderkortet då man pluggar i ström?

ja de lyser.. men om de pajjat borde la inte processorn gå igång samt grafikkortet?
Citera
2009-12-21, 17:46
Medlem
Satte precis ihop min burk och hade exakt samma problem

Löste det genom att stoppa in en kontakt i moderkortet som det stod var valfri.

(Med mitt nätagg fick man både 24pin och 8pin connector till moderkortet)

Stod att om man har 24pin i kopplad behövs inte 8pin.

Testade stoppa in 8pin också.

Funka klockrent

GL!
Citera
2009-12-21, 17:53
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Satte precis ihop min burk och hade exakt samma problem

Löste det genom att stoppa in en kontakt i moderkortet som det stod var valfri.

(Med mitt nätagg fick man både 24pin och 8pin connector till moderkortet)

Stod att om man har 24pin i kopplad behövs inte 8pin.

Testade stoppa in 8pin också.

Funka klockrent

GL!

Okej.. men om jag inte vart och rört datorn på ett år där så borde ju ändå kontakten sitta rätt
Citera
2009-12-21, 18:20
Medlem
HackzorCrackzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Tja. Nyss när jag skulle starta datorn så startar den inte överhuvud taget...?
jag har inget speciellt märkte utan ihopbyggd själv. och operativet är windows 7... kan fan inte fatta varför inte den startar..

Man hör att grafikkortsfläketn går i fulla rullan och cpun okså men ingen bild, utan skärmen läggs i standby , och varken mus eller tangenbord lyser....
jag har prövat att koppla ur mus och tangentbord och starta men de fungerar ejj.
någon med ideer?

Det där är rätt otroligt jag har exact samma problem, datorn startar knappt. Har bara haft den i 3 månader dock så borde vara ett fabriksfel tycker jag :S Har ringt till Pccity support som jag köpte den hos och dom har inte en aning. Så det blir att lämna in datorn efter jul och se vad dom kan göra.

Rekommenderar dig att göra detsamma
Citera
2009-12-21, 18:24
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackzorCrackzor
Det där är rätt otroligt jag har exact samma problem, datorn startar knappt. Har bara haft den i 3 månader dock så borde vara ett fabriksfel tycker jag :S Har ringt till Pccity support som jag köpte den hos och dom har inte en aning. Så det blir att lämna in datorn efter jul och se vad dom kan göra.

Rekommenderar dig att göra detsamma

Haha okey.... nej nej aldrig att jag skulle lämna in den till någon firma.. dels att de tar tid, pengar, och så kanske de gör en omkörning av hårddisken och det vill jag inte .. Då ffår jag faktiskt försöka lösa det själv..
Citera
2009-12-21, 18:50
Medlem
jabbe91s avatar
Hur vet jag att moderkortet, samt nätagget är sönder isåfall??
eller kanske tillochmed grafikkortet.... vettifan hur de skulle gå sönder , när allt fungerade hur bra som helst igår och jag gjorde inte ens någon på data delarna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in