Jag såg nu att jag hade brutit av kontakten till mina högtalare inne i datorn. Problemet är att spetsen som man pluggar in sitter kvar där inne. Det går såklart inte att luta datorn så den kommer ut i och med att den är skapad så att sladden ska stanna i.
Vad ska jag göra för att få ut kontaktstumpen? Ska jag plocka isär hela skiten, och hur gör jag? går det? Behöver hjälp! Kommer annars aldrig mer att kunna lyssna på musik.
Det här hände mig på laptopen. Det var ett helvete att få ut den. Jag var tvungen att ta isär hela laptopen, ljudingångarna var i det innersta lagret av konstruktionen Men är detta en stationär?
Jag såg nu att jag hade brutit av kontakten till mina högtalare inne i datorn. Problemet är att spetsen som man pluggar in sitter kvar där inne. Det går såklart inte att luta datorn så den kommer ut i och med att den är skapad så att sladden ska stanna i.
Vad ska jag göra för att få ut kontaktstumpen? Ska jag plocka isär hela skiten, och hur gör jag? går det? Behöver hjälp! Kommer annars aldrig mer att kunna lyssna på musik.
Jag hade testat med att försiktigt ta en droppe superlim på en plastpinne något smalare än hålet. En liten droppe så att när man trycker den mot stumpen som sitter fast så trycks det inte ut en massa lim vid sidorna. Håll stadigt, vänta ett tag efter att det verkar ha fastnat (5-10 min) och dra ut så rakt som möjligt. Har du en stationär dator så går det att koppla in en annan backplate eller frontpanel, så det är inte helt kokt. Har du en bärbar kan du alltid köpa ett USB-ljudkort för några hundringar.
jag har samma problem. Efter några misslyckade limförsök gick jag och köpte ett sånt där usb-ljudkort och var väldigt nöjd med mig själv.
Men nu fungerar det inte. Eller, den blinkar och verkar få ström. Windows känner igen den och hävdar att den fungerar korrekt, och jag har ställt in den som standardhögtalare. Problemet är bara att det inte kommer inte något ljud... (Hörlurarna jag testade med fungerar utmärkt med min ipod, så det är inte dem.)
Jag blir så trött. Någon som har någon aning om varför och vad jag kan göra åt det?
Om man nu skulle få för sig att ta isär hela laptopen för att pilla ut kontakten i alla fall, Är det dumt att försöka sig på om jag nu inte är så himla haj på datorer? Något speciellt som jag borde tänka på eller undvika att göra?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!